blog-logo

Autostrada Ploiești – Brașov ar putea fi scoasă la licitație pentru construcție abia din 2025

Autostrada Ploiești – Brașov ar putea fi scoasă la licitație pentru construcție abia din 2025

Peste aproximativ 3 ani abia vom avea SF-ul și Proiectul pentru Autostrada Ploiești – Brașov, iar despre partea de execuție a celei mai așteptate autostrăzi din România se va putea vorbi abia din 2025.

Termenul pentru finalizarea proiectării Autostrăzii Ploiești – Brașov este ianuarie 2025. Abia după parcurgerea acestei etape va putea fi lansată licitația pentru construcția celei mai așteptate autostrăzi din România, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„Stadiul fizic este de 21% pentru contractul de servicii ˮ, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții CNAIR.

Aceștia au explicat că lansarea procedurii pentru execuția Autostrăzii Ploiești-Brașov va fi demarată ulterior finalizării serviciilor de proiectare.

„În conformitate cu prevederile din Contractul de servicii pentru “Completare / Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașovˮ, perioada aferentă încheierii etapei de proiectare (revizuire SF/ elaborare PAC/ elaborare PTE și pregătirea documentației de atribuire a contractului de execuție lucrări) este ianuarie 2025„, au precizat reprezentanții CNAIR.

Ei au menționat și ce se va întâmpla în situația în care proiectantul nu va furniza la timp serviciile stabilite prin contract sau serviciile vor fi necorespunzătoare.

Alte articole:   Fundația Comunitară: 2 săli de sport reabilitate și 2 terenuri performante de sport înființate în Brașov în 2022 

Astfel, CNAIR este îndreptățită să pretindă penalități pentru fiecare zi de întârziere, până la momentul îndeplinirii obligațiilor contractuale.

„Valoarea penalităților este de 0,01%/zi din prețul contractului până la îndeplinirea obligațiilor contractuale”, au mai spus reprezentanții CNAIR.

Pe 11 martie 2021, CNAIR a dat ordinul de începere pentru serviciile necesare completării/revizuirii Studiului de Fezabilitate, elaborarării Proiectului Tehnic, pentru Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov. Durata contractului este de 107 luni (opt ani și nouă luni), conform anunțului din SEAP. Aceasta include 46 de luni pentru studii, proiectare și pregătire licitație pentru execuție, iar restul perioadei vizează asistența tehnică pe perioada construcției.

Alte articole:   Peste 160 de șoferi au rămas fără permise de conducere, în Brașov

Pe 12 februarie 2021, CNAIR a semnat cu CONSITRANS S.R.L. contractul pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov”.

Valoarea contractului este de 46,55 milioane de lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.

La acest contract se adaugă servicii similare de 5,2 milioane de lei pentru un sector de 5,2 kilometri de la Comarnic. Noile servicii au fost contractate pe 21 iulie 2021 tot cu Consitrans, în baza unei negocieri fără anunț prealabil de licitație.

„Activitățile din cadrul contractului de servicii constau în repetarea unor servicii similare prevazute in contractul de servicii inițial și sunt conforme cu cerințele prevăzute în Caietul de Sarcini, inclus în documentația de atribuire elaborată cu ocazia atriburii contractului inițial, în cadrul căruia se completează/revizuiește Studiul de Fezabilitate și se elaborează Proiectul Tehnic pentru 99,8 km de autostradă de la Ploiești la Brașov fără porțiunea Comarnic”, se explică în anunțul de atribuire a serviciilor suplimentare.

Autostrada Ploiești – Brașov este cel mai așteptat proiect de infrastructură al României. Drumul național existent, cu o singură bandă pe sens pe porțiunea Comarnic – Brașov, reprezintă un adevărat coșmar pentru șoferii nevoiți să stea bară la bară, ore în șir. De altfel, acest tronson de drum a ajuns să fie denumit „cea mai mare parcare națională”.

Alte articole:   Campanie de informare și ecologizare desfășurată de Comprest în colaborare cu Colegiul Național „Andrei Șaguna”

Actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus la începutul lunii ianuarie, că despre partea de execuție a autostrăzii Ploiești – Brașov se va putea vorbi doar peste 5 ani, deoarece lucrările privind Studiul de Fezabilitate și Proiectarea au fost prevăzute perioade de realizare de 30, respectiv 44 de luni.

Sursa: economica.net

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.