blog-logo

Investiții de miliarde de euro în infrastructura feroviară din județul Brașov

Investiții de miliarde de euro în infrastructura feroviară din județul Brașov

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a pus în consultare publică un proiect de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030.

Potrivit proiectului peste 20 miliarde de euro sunt investiți pentru calea ferată, în Planul investițional pentru infrastructură.

În total nevoia de finanțare pentru toate sectoarele de transport din România pentru următorii zece ani este de 72,77 miliarde de euro, din care 20,63 miliarde de euro pentru infrastructura feroviară și 10,7 miliarde de euro pentru metrou, relatează clubferoviar.ro.

Este o majorare a sumelor destinate căii ferate față de varianta inițială a Planului investițional, prezentată de Lucian Bode, care prevedea doar 18,051 miliarde de euro. În mare parte, diferența provine din includerea în document și a proiectelor prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Alte articole:   Bonusurile oferite de cazinourile din Romania

Peste 3.200 de km de cale ferată, în următorii 10 ani, în România

În cadrul Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030, România își propune ca până în 2030 să să realizeze 26 de sectoare de cale ferată din lungul coridoarelor, în lungime de aproximativ 3.222 km.

Un prim set de proiecte, cel mai consistent din punct de vedere financiar, este cel care vizează rețeaua primară.

Lista de proiecte conține atât proiecte care sunt în faza de concept (neavând practic niciun demers de implementare), dar și proiecte care sunt în diverse faze de construcție sau care au contracte de lucrări semnate. Lista cuprinde 26 de sectoare de cale ferată din lungul coridoarelor, în lungime de aproximativ 3.222 km. Dintre acestea, 22 de proiecte aparțin rețelei TEN-T Core, iar 4 rețelei TEN-T Comprehensive, potrivit aceleiași surse.

Alte articole:   Peste 280 de cazuri de Covid-19, în ultimele 24 de ore, în județul Brașov

Intervențiile propuse constau în lucrări de modernizare sau reînnoire, respectiv electrificare și dublare dacă este cazul. Costul total estimat este de 19,4 miliarde de euro (23,1 miliarde de euro cu TVA).

Investițiile în infrastructură feroviară din județul Brașov

Între cele 26 de sectoare de cale ferată se află și două aliniamente din județul Brașov, care vor fi modernizate sau reconstruite, până în 2030.

Primul, și cel mai complex șantier de infrastructură din ultimii 30 de ani din județ și din România, este reconstrucția căii ferate Sighișoara-Brașov.

Lungimea căii ferate are o lungime de aproximativ 112 km și ar urma sa aibă un cost estimat de 13,6 mil. EUR/km (fără TVA), ceea ce ar conduce la un cost estimat al investiției de aproximativ 1.535 miliarde de euro.

Alte articole:   Cardurile sociale pot fi folosite şi în Lidl, din 10 august

Un alt aliniament din județul Brașov este modernizarea căii ferate Predeal-Brașov. Cu o lungime de 27 de kilometri, costul total estimat este de 630 de milioane de euro (fără TVA).

Lista proiectelor din rețeaua primară incluse în Planul investițional pentru infrastructură

Nr. Crt.Proiect rețea primarăRețea TEN-TTip IntervențieLungime (km)Cost estimat (mil.EUR fără TVA)Cost estimat (mil.EUR cu TVA )Cost mediu estimat fără TVA (mil.EUR/ km)
1Port Constanța – PalasCoreM+D180.0727.4865.64.0
2Constanța – BucureștiCoreM0.064.877.1n/a
3Complex feroviar BucureștiCoreM+E+D600.01000.01190.01.7
4Predeal – BrașovCoreM27.0630.0749.723.3
5Brașov – SighișoaraCoreC112.61535.01826.713.6
6Simeria – Gurasada – km.614CoreC141.21888.02246.713.4
7Giurgiu Frontieră – BucureștiCoreM+E99.0577.7687.45.8
8Ploiești Triaj – FocșaniCoreM143.0572.0680.74.0
9Focșani – RomanCoreM147.0588.0699.74.0
10Roman – PașcaniCoreM41.0164.0195.24.0
11Pașcani – Suceava – DărmăneștiCoreM71.0284.0338.04.0
12Dărmănești – Vicșani FrontierăCoreM+E34.057.067.81.7
13București – CraiovaCoreM209.01254.01492.36.0
14Craiova – Dr.Tr.Severin – CaransebeșCoreM+D parțial234.02110.12511.09.0
15Caransebeș – Timișoara – AradCoreM+D155.01499.91784.99.7
16Suceava – Ilva MicăCoreM191.01807.52150.99.5
17Ilva Mică – ApahidaCoreM119.0714.0849.76.0
18Cluj Napoca – Ep. Bihor FrontierăComprehensiveM+E160.01493.41777.19.3
19Teiuș – Cp. TurziiCoreM51.0306.0364.16.0
20Cp. Turzii – Apahida (Cluj Napoca)CoreM51.0484.5576.69.5
21Buzău – FăureiComprehensiveR40.0160.0190.44.0
22Făurei – FeteștiComprehensiveR89.0356.0423.64.0
23Pașcani – Iași – UngheniCoreM+E parțial97.0388.0461.74.0
24Timișoara – Stamora Moravița Fr.CoreM+E56.0120.0142.82.1
25Craiova – CalafatCoreM+E107.8561.3667.95.2
26Videle – GiurgiuComprehensiveR+E67.0113.0134.51.7
 Total  3222.619455.523152.1 
Legendă
MLucrări de modernizare CF
ELucrări de electrificare CF
DLucrări de dublare CF
CConstrucție în curs
RLucrări de reînnoire

Persoanele interesate pot transmit propuneri și observații pentru Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030 până la data de 14 decembrie 2021.

Foto: clubferoviar.ro

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!
  1. Nu se gindeste nimeni la podul rupt de apa dintre Teliu si Intorsura ?? Este punct feroviar si auto f.important si strategic chear !!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.