blog-logo

6 lucruri pe care nu le știați despre jante auto

6 lucruri pe care nu le știați despre jante auto

Jantele pot părea un accesoriu aspectuos pentru orice mașină, dar ele sunt de fapt o parte integrantă a sănătății vehiculului.

Vedem jante pe mașini în fiecare zi, dar v-ați întrebat vreodată ce altceva ar mai fi de știut despre ele? Ce altceva se mai ascunde sub suprafețele lor strălucitoare sau ruginite? Există câteva lucruri pe care ați putea fi surprins să le aflați despre aceste elemente comune și s-ar putea să vă treziți uitându-vă la toate modelele de jante diferite pe care le utilizează alte mașini, în timp ce „aleargă” pe șosea. Continuați să citiți pentru a afla câteva lucruri pe care nu le știați despre jante auto!

Primele jante au fost folosite într-o cursă auto în 1895

Jantele există de peste o sută de ani, iar progresele pe care lumea le-a făcut de atunci sunt uimitoare. Creatorul acestei jante a fost Andre Michelin, al cărui nume s-ar putea să-l recunoașteți, pentru că a fost fondatorul companiei Michelin Tyre Company.

În mod surprinzător, oamenii au început să folosească invenția sa abia în anii 1940, iar de atunci, lumea s-a bazat pe ideea sa inițială. Poate că prima roată a fost creată în Mesopotamia, în anul 3500 î.Hr., dar Michelin a transformat-o în ceva care a schimbat industria auto pentru totdeauna.

Alte articole:   Efectele majorării facturării la utilități: Cetatea Rupea „dispare” noaptea. Castelul Bran, cheltuieli duble

Jantele cromate și cu spițe oferă un finisaj strălucitor, dar fără beneficii

Jantele cromate și jantele spinner sunt doar pentru spectacol. Ele arată cool, dar dincolo de asta, beneficiile rămân un mare zero. De obicei, cromul implică un strat subțire deasupra unei jante care previne ruginirea, dar dacă este răzuit, rugina începe să se instaleze aproape imediat.

Spinner-urile au fost interzise în mai multe țări de la lansarea lor, iar acestea sunt mai grele din cauza componentelor suplimentare. Deși aceste jante s-ar putea să nu ofere niciun beneficiu, dar îl fac pe proprietar să se simtă mândru de fiecare dată când privește în garaj.

Jantele din aliaj permit o manevrabilitate mai bună

Această jantă este ușoară și este făcută pentru performanță, deoarece vă permite să străbateți drumurile ca un profesionist. Vei plăti mai puțin pentru benzină, iar suspensia mașinii vă va mulțumi, dar cel mai bine este să evitați orice groapă. Acestea se zgârie ușor și sunt mai predispuse la crăpături, ceea ce poate face aproape imposibilă repararea lor.

Alte articole:   Incidența în județ: 11,40 la mia de locuitori. Cele mai mari cote, la Moieciu și Drăguș, peste 21 la mie

Jantele din oțel obișnuiau să fie standardul

Jantele din oțel obișnuiau să fie standardul pentru vehicule până când aliajul a preluat conducerea industriei. Multe jante din oțel sunt mai puțin costisitoare, dar sunt mai grele, ceea ce îngreunează pornirea și oprirea.

Se pot îndoi mai ușor atunci când vine vorba de gropi, dar pot fi reparate rapid. Este nevoie doar de un ciocan și janta va fi ca nouă. Au tendința de a rugini ușor, dar un strat de protecție o poate face să arate la fel de bine ca nouă după o iarnă petrecută într-un amestec de sare și zăpadă.

Jantele mai mici sunt mai silențioase

Jantele mai mici permit mai puțin zgomot în interiorul mașinii, în timp ce mergeți cu viteză pe șosea. Acest lucru se datorează faptului că mai mult cauciuc de anvelope se odihnește între dvs. și cabina vehiculului. Mulți oameni preferă aspectul unei anvelope mai mari, dar atunci când aceste anvelope mai mici oferă mai mult confort și mai puțin zgomot, pare improbabil să mergeți în altă direcție.

Alte articole:   Ștefania Lopătaru, locul 7 la Cupa României de spadă la cadeți!

Cu cât jantele sunt mai mari, cu atât veți consuma mai multă benzină

Acesta este un simplu fapt științific. Cu cât jantele sunt mai mari, cu atât mai multă frecare vor avea anvelopele cu solul, iar cu cât cantitatea de frecare este mai mare, cu atât mai multă energie va avea nevoie vehiculul pentru a se pune în mișcare.

Acest fenomen se numește rezistență la rulare și este un alt aspect pe care trebuie să-l luați în considerare înainte de a merge să cumpărați jante noi. Are mașina dumneavoastră nevoie de jante mai mari și merită costul suplimentar al benzinei din cauza creșterii consumului de energie?

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate