blog-logo

Elemente de conţinut SEO ce pot afecta viteza de încărcare a unui site! Cum le optimizezi?

In SEO, content is king – adica, continutul, fie el scris sau constand in imagini, fisiere video, elemente interactive ori diverse alte elemente de design web, joaca un rol fundamental in filtrarea rezultatelor de catre Google.

Cu alte cuvinte, cu cat paginile unui website (magazin online sau site pentru servicii) vor beneficia de un continut cat mai bogat, autentic si atractiv, insa si relevant pentru utilizator din punctul de vedere al intereselor sale de cautare – respectiv, in concordanta cu oferta data –, cu atat mai mult vor spori sansele brandului in cauza de a ocupa o pozitie fruntasa in SERPs (paginile cu rezultate Google).

Cu toate acestea, desi continutul este esential in SEO si din punct de vedere cantitativ, calitatea este cea care primeaza. Altfel spus, conceptul de rich media, care se refera, intr-adevar, la diversitatea si amplitudinea continutului dintr-o pagina, nu inseamna ca ofera „libertate” totala. Chiar daca pornim de la ideea conform careia content is king, acest lucru nu presupune ca orice e permis!

Alte articole:   Ministrul Finanțelor a anunţat cu cât vor creşte pensiile şi alocaţiile pentru copii de la 1 ianuarie 2022

In fapt, exista chiar anumite „reguli” SEO in ceea ce priveste crearea continutului, pe langa targetarea anumitor expresii de cautare si cuvinte cheie in textele de prezentare/promovare (on-page si off-page). Aceste „rigori” sunt justificate de faptul ca un continut lasat la voia intamplarii poate afecta viteza de incarcare a site-ului, aspect care este decisiv pentru vizitator. Un website care se „misca” lent va atrage cu sine cresterea ratei de respingere, in urma unei experiente neplacute a navigarii pe site-ul respectiv.

Asadar, iata cateva dintre cele mai importante elemente de continut SEO care pot afecta viteza de incarcare, in cazul in care nu sunt optimizate corespunzator!

Alte articole:   Ceremonie militară de Ziua Armatei la Cimitirul Șprenghi

Optimizarea imaginilor

Din punctul de vedere al continutului SEO, imaginile trebuie optimizate nu doar prin setarea tag-urilor ALT si Title, ci si in ceea ce priveste dimensiunea lor. Cu cat acestea vor fi mai mari, cu atat vor ocupa mai mult spatiu si vor face pagina sa se incarce mai greu. Este recomandat ca fiecare imagine sa fie in format JPEG, comprimata sau redimensionata, astfel incat sa aiba maximum 500 KB. Poti face acest lucru foarte simplu, cu tool-uri precum Kraken.io sau Compressor.io.

Optimizarea fisierelor video

In general, video-urile pot „ingreuna” o pagina, din cauza solicitarilor HTTP suplimentare. Acestea pot fi editate si scurtate, insa, fara a face abuz de ele, astfel incat sa nu ocupe inutil spatiu. De asemenea, cel mai indicat ar fi sa nu apelezi la video-uri incorporate (embedded), ci la video-uri de tip pop-up (cu ajutorul plugin-ului WP Video Popup).

Alte articole:   Hai la Focul lui Sumedru! O tradiție mai veche de 2000 de ani pe aceste meleaguri

Optimizarea design-ului web

Fiecare componenta a site-ului, cum ar fi imagini, CSS-uri, script-uri, plugin-uri, aplicatii si instrumente integrate etc., implica o solicitare HTTP. Cu fiecare astfel de cerere, viteza de incarcare a site-ului va scadea, facand loc problemelor de ordin tehnic. Cu alte cuvinte, simplifica designul web si pastreaza doar elementele absolut necesare. Nu alege, spre exemplu, nici fonturi inutile, doar de dragul designului!

Alternativ, pentru o incarcare rezonabila a site-ului, poti recurge la comprimarea paginilor web cu ajutorul unui tool special, precum cPanel.net. In SEO, dimensiunea finala a unei pagini web, in medie, trebuie sa fie de aproximativ 4MB.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.