blog-logo

Adrian Veștea: ,,Aeroportul din Ghimbav ar putea deveni operaţional în 2022. Dorim să con­struim și o alternativă la DN1 pentru descongestionarea traficului”

Adrian Veștea: ,,Aeroportul din Ghimbav ar putea deveni operaţional în 2022. Dorim să con­struim și o alternativă la DN1 pentru descongestionarea traficului”

Președintele Consiliului Județean Brașov a declarat că aeroportul din Ghimbav ar putea deveni operaţional în 2022.

Aeroportul va fi gata până la finalul acestui an dacă nu apar probleme cu lu­cră­rile. Mai este componenta de radio­na­vi­gaţie pe care o vom implementa pâ­nă anul viitor când obiectivul va deveni ope­raţional. Avem finalizată pista, căile de ru­lare, balizajul, canalizarea pluvială, ter­mi­nalul, care este al treilea ca mărime din ţară după Otopeni şi Cluj. Acesta va fi pri­mul aeroport construit în România după 1974. Anul viitor va fi funcţional“, a spus pre­şedintele Consiliului Judeţean.

Avem evaluări făcute, o evoluţie a numărului de pasageri iar acest aeroport va fi concesionat. Estimările erau pentru a ajunge la un milion de pasageri anual, însă aceste estimări au fost acum influenţate de pandemie. Odată ce vom ajunge la un milion de pasageri, va urma o extindere. Pentru început vom opera în regie proprie aeroportul. Va exista o licitaţie în acest sens iar noi pregătim documentaţia“, a subliniat Adrian Veştea.

De asemenea, Adrian Veștea a spus că, alături de județul Prahova, a demarat procedurile pentru un nou drum paralel cu DN1 între Braşov şi Ploieşti pentru a mai descon­ges­tiona traficul de pe Valea Prahovei în con­diţiile în care de 20 de ani se discută despre autostrada Comarnic-Braşov însă aceas­ta rămâne tot la stadiu de proiect, scrie zf.

„În 2004, când eram la primul mandat de primar al oraşului Râşnov au început atunci primele proceduri pentru auto­stra­da Comarnic-Braşov. Peste tot pe unde tre­cea autostrada avem inter­dicţii de dez­vol­tare şi de fiecare dată proprietarii din zo­nele respective voiau să dezvolte ceva erau nevoiţi să meargă după aviz la Com­pa­nia de Drumuri. Au trecut 17 ani de atunci. De aceea avem nevoie de persoa­ne stabile. Avem acum o fluctuaţie foarte mare în toate mi­nis­terele şi de cele mai multe ori nu există o continuitate pentru a putea pune în practică acele obiective. De fiecare dată vine cineva nou, începe o nouă reformă, se anulează din procedurile fă­cu­te. La nivelul autorităţilor locale exis­tă conti­nuitate şi implementează proiecte. Aici dacă nu faci ceea ce promiţi, pierzi încre­derea şi eşti eliminat. Acum nu avem o legislaţie care să permită efec­tuarea de proiecte la nivel regional, doar dis­cuţii şi proiecte asumate. Sunt pro­iecte la Minis­te­rul Transporturilor care tre­­buie deru­late“, a spus Adrian Veştea, pre­­şedintele Con­siliului Judeţean Braşov.

Alături de judeţul Prahova dorim să con­struim o alternativă la DN1, am pre­dat un teren către CNI pentru a avea o al­ter­nativă la DN1 care nu va mai trece prin staţiunile de pe Valea Prahovei. Va Începe de la Săcele, spre Valea Doftanei până la Câmpina şi în doi ani să fie gata. Va fi un drum cu o bandă pe sens. Am realizat exproprieri, scoateri din fond fo­restier. Era bine să avem două benzi pe sens, dar relieful nu permite. Va fi un drum judeţean, o parte în Braşov, una în Prahova şi va avea 40 km de drum“, a mai spus Veștea.

Sursa: zf.ro

Distribuie dacă îți place!
  1. Alte baloane de sapun legate de aeroport : cum se explica faptul ca dupa doi ani in care firma Constructii Sibiu nu a realizat cele 10 obiective contractate,acum contractul pentru numai 7 obiective a fost atribuit firmei BogArt care a construit terminalul,dar contractul are o valoare mai mare cu aproximativ 3,25 milioane Lei fata de contractul cu firma Constructii Sibiu ; ceea ce este interesant este ca terminalul nu poate fi receptionat si nici achitat constructorului pana nu se realizeaza cladirea energetica si ce sa vezi ,aceasta este realizata tot de firma BogArt !!! tot datorita nerealizarii cladirii energetice nu pot fi receptionate nici balizajul si benzile pistei ,contract de aproximativ 60 milioane Euro,care avea data de finalizare 31.12.2020 ; cat priveste sistemul de navigatie ,tot cineva de la CJBv spunea ca termenul de realizare este de 14 luni ( de mentionat ca la London City Airport numai probele si testele au durat vreo 6 luni ) ; in asemenea conditii e foarte putin probabil ca aeroportul va fi operational in 2022;
    Cat priveste,drumul judetean Bradet-Valea Doftanei,acesta e la faza de exproprieri,studiul de fezabilitate nu e terminat si proiectarea si executie n-au fost scoase la licitatie ; in aceste conditii cum poate fi terminat in doi ani ??!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.