blog-logo

Directorul RAT Brașov și-a dat demisia. Proiectele cu finanțare nerambursabilă, blocate de administrația Coliban

Directorul RAT Brașov și-a dat demisia. Proiectele cu finanțare nerambursabilă, blocate de administrația Coliban

Directorul general al RAT Brașov, George Cornea, a anunțat ieri că și-a dat demisia din funcție, „din motive personale”. Pe de altă parte, voci din Primărie spun că nu exista un dialog între viceprimărița Flavi Boghiu și conducerea RATBV, mai ales că sunt în derulare proiecte cu finanțarea nerambursabilă blocate de administrația Coliban.

Ce proiecte au fost pregătite și au obținut finanțare nerabursabilă în mandatul trecut?

Este vorba de construirea unui garaj modern, adaptat noului parc auto al societății de transport, care a crescut ca și număr, dar și ca tipuri de mijloace de transport,

Municipalitatea a accesat fonduri nerambursabile pentru achiziția a 133 de autobuze electrice și troleibuze. La începutul anului, Coliban a semnat ultimul contract de achiziție, pentru proiectul pregătit și votat de Consiliul Local în mandatul trecut.

Amenajarea benzilor dedicate pentru transportul în comun

Lungimea traseului benzilor dedicate, cumulată pentru cele 3 trasee, este de 16.260 m (16,26 km), iar suprafața de trotuar ce se reabilitează în cadrul prezentului proiectului este de 4.700 m.

Alte articole:   Circulația rutieră pe Transfăgărășan rămâne deschisă

Amenajarea benzilor dedicate se va face pe următoarele sectoare de drum:

  • Traseul 1 – Str. Poienelor, Calea București, Str. Toamnei, Str. Hărmanului, B-dul Mihail Kogălniceanu, B-dul Iuliu Maniu, Str. Nicolae Iorga, Str. Lungă, Calea Făgărașului, Șoseaua Cristianului;
  • Traseul 2 – Șoseaua Cristianului, Calea Făgărașului, Str. Lungă, B-dul Eroilor, B-dul 15 Noiembrie, Calea București;
  • Traseul 3 – B-dul Victoriei, pe ambele sensuri.

Amenajarea benzilor dedicate se va realiza pe carosabilul existent, prin frezarea pe o lățime de 4 metri și o adâncime de 6 cm a asfaltului existent și așternerea pe o suprafață de 23.400 metri pătrați a unui covor asfaltic nou, colorat, pentru a fi ușor de identificat de participanții la trafic. Marcajele rutiere se vor reface pe o lungime totală, cumulată, de 39 de km, cu vopsea reflectorizanta.

Se vor monta, adițional semnelor de circulație existente, 849 de indicatoare rutiere de avertizare și informare asupra dispunerii benzii dedicate transportului în comun în cadrul carosabilului, astfel încât vizibilitatea semnalizării rutiere să fie maximă pentru toți participanții la trafic.

Alte articole:   5 elemente de bază de luat în considerare înainte de a înființa o afacere de comerț electronic

Terminal de transport în zona Gării Brașov

Proiectul presupune amenajarea, în stânga gării (parcarea publică dinspre complexul comercial Unirea), a unui terminal de transport în comun și a peroanelor care asigură oprirea a 12 autobuze, respectiv 9 locuri pentru autobuzele cu lungime maximă 13 m și 3 locuri pentru autobuze articulate cu lungime maximă de 18,3m.

Dintre acestea, 4 locuri sunt destinate încărcării autobuzelor electrice și sunt echipate cu stații de încărcare. În plus, amplasamentul a fost prevazut și cu 7 locuri de parcare pentru autoturismele persoanelor cu handicap.

Park&Ride în Bartolomeu

Este vorba despre construirea unei clădiri având destinația de parcare tip Park&Ride sub și suprateran, care, din punct de vedere arhitectural, se încadrează în reglementările urbanistice aprobate pentru zona respectivă.

Sistemul de parcare, construit pe suprafață de circa 6.000 mp, va fi compus dintr-o parcare cu regim de înălțime -2S+P+1E, pentru un număr de aproximativ 700 de locuri de parcare.

Alte articole:   11 pacienți confirmați cu COVID-19, au decedat, în ultimele 24 de ore, în județul Brașov

Depou modern pentru RATBV SA

Garajul vine ca o completare firească a investițiilor în ceea ce înseamnă transformarea transportului în comun în principala modalitate de transport în Brașov.

Noul garaj cuprinde numeroase spații de întreținere și reparații și va constitui o nouă bază pentru exploatarea mijloacelor de transport electrice din municipiul Brașov. În 2020 au fost emise certificatele de urbanism atât pentru execuția demolărilor, cât și în vederea obținerii autorizației de construire pentru noua clădire.

CITEȘTE ȘI: Noua infrastructură de garaj – baza tranziției RATBV de la diesel la autobuze electrice

Din păcate, nici despre acest proiect nu se mai aude nimic de peste un an.

Mai mult, sindicaliștii RATBV i-au cerut primarului să nu mai blocheze aceste proiecte important pentru activitatea regiei publice de transport în comun, prin Colegiul ONG-urilor din Brașov, din care fac parte peste 30 de organizații neguvernamentale, adică o voce puternică și reprezentativă a societății civile de la poalele Tâmpei.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.