blog-logo

Directorul CFR: Trenurile vor circula cu 160 km/oră, pe ruta Brașov-Curtici, din 2025

Directorul CFR: Trenurile vor circula cu 160 km/oră, pe ruta Brașov-Curtici, din 2025

Directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, a declarat că între Braşov şi Curtici se va putea circula mai rapid cu trenul, respectiv cu 160 kilometri/oră, din 2025.

În cadrul evenimentului de prezentare a soluţiei tehnologice care va fi folosită pentru implementarea contractului ”Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, secţiunea Braşov – Sighişoara, subsecţiunea: 2. Apaţa – Caţa”, Ioan Pintea a precizat că acesta este un proiect extrem de complex, fiind cel mai mare din România.

„Este cel mai mare proiect de infrastructură de transport pe cale ferată care se desfăşoară în prezent, în România. Este un proiect extrem de complex. Aproximativ 80% din lucrări se desfăşoară pe un nou amplasament, sunt lucrări de mare anvergură, sunt tuneluri care însumează în total 24 de km de linie desfăşuraţi, precum şi lucrări de artă însemnate – poduri, viaducte, pasaje superioare. Complexitatea proiectului derivă din însuşi faptul că sunt elemente constructive noi şi că se desfăşoară pe un traseu accidentat, pe actualul traseu nefiind posibile viteze de 160 km/oră”, a precizat Pintea.

Potrivit acestuia, pe întregul culoar de cale ferată Constanţa-Curtici au fost efectuate sau sunt în desfăşurare ori în proiect lucrări. Este şi cazul tronsonului Predeal-Braşov, care este în fază de elaborare a studiului de fezabilitate.

„În zona Braşovului, următorul proiect (al CFR – n.r.) va fi Braşov-Predeal, un proiect foarte scump, pentru că este vorba de zona montană şi pentru că linia va trebui proiectată pe un alt amplasament”, a menţionat Pintea.

Conform reprezentantului constructorului, lucrările la tronsonul Apaţa-Caţa au început în luna februarie, inclusiv la poduri, însă deocamdată nu şi la cele două tuneluri Ormeniş şi Homorod, care vor fi realizate prin tehnologia TBM (Maşina pentru forat tuneluri).

Alte articole:   Kids Tâmpa U16, prima victorie în Liga Elitelor

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

De top în Brașov