blog-logo

În paralel cu tramvaiul, Coliban vrea reducerea vitezei la 30 km/oră în Brașov

În paralel cu tramvaiul, Coliban vrea reducerea vitezei la 30 km/oră în Brașov

După ce, în urmă cu câteva luni, primarul Allen Coliban a anunțat că „trebuie să facem neapărat un Studiu de Fezabilitate pentu reintroducerea tramvaiului”, edilul are o nouă inițiativă: reducerea vitezei de deplasare în municpiul Brașov până la cel mult 30 km/oră.

Viteza de circulaţie în oraşe ar putea fi redusă faţă de limitele legale aflate acum în vigoare, la propunerea Organizaţiei Mondiale a Sănătaţii, care sugerează că viteza de circulație în interiorul orașelor ar trebui să fie limitată la 30 de kilometri pe oră.

Motivul pentru care OMS a decis să realizeze această propunere îl reprezintă numărul mare de accidente rutiere, înregistrate în Uniunea Europeană.

Șeful OMS este cel care a venit cu această propunere, de limitare de viteză, de 30 km/h în orașe. Pe lângă limitările de viteză, recomandările OMS țin și de construcția de drumuri, care să descurajeze viteza și să calmeze traficul, dar și de conștientizarea pericolului de către participanții la trafic.

Potrivit statisticilor Organizației Mondiale a Sănătății, o persoană moare într-un accident rutier la fiecare 24 de secunde. Din păcate, o treime dintre aceste decese sunt cauzate de viteza în trafic.

România ocupă primul loc în UE, la numărul de accidente rutiere petrecute. Potrivit unei analize preliminare a Uniunii Europene, în România sunt 96 de decese în trafic, la un milion de locuitori.

Potrivit ProTv, limita de viteză de 30 de km/oră, propusă în Brașov, este deocamdată în analiză. Funcționarii Primăriei vorbesc despre un experiment, care va avea loc pe câteva străzi folosite mult de bicicliști.

Este o idee pe care mi-o doresc dezbătută în cadrul comisiei de circulație a primăriei, cu atât mai mult cu cât am primit foarte multe sesizări din partea celor care locuiesc în centrul vechi cu privire la viteză excesivă”, a declarat primarul Allen Coliban pentru sursa citată.

Tot astăzi, Primăria Brașov a lansat în dezbatere publică și un viitor regulament de folosire a trotinetelor în Brașov.

„Utilizatorii pot circula cu trotinetele electrice, conform prevederilor O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, doar pe pistele de biciclete. În lipsa acestora, circulația trotinetelor este permisă doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h”.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!
  1. Nu mai scrieti nimic ca a venit USR-istul! Orice alta opinie a cetatenilor care nu este dictata de partid, nu este inteleasa si adesea este luata peste picior. Sustinatorii primarului (indiferent care este acela), sunt niste persoane inteligente care nu permit nimanui sa gandeasca altfel decat dansii si cu fiecare ocazie cand nu mai au argumente logice se „ascund” dupa „Va e dor de….””. Stimate USR-ist dependent, nu din cauza ta a ajuns acest primar in functie ci datorita noua. Voi, lingusitorii (indiferent de culoarea politica), nu intelegeti ca noi restul suntem alte tipologii si gandim altfel. Ne dorim sa fim fericiti si sa ne simtim bine in orasele in care traim, nu dorim sa fim sponsorizati si facilitati de niciun partid. Am auzit ca Allen doreste ca sustinatorii lui sa umble dezbracati prin oras. Pe de alta parte, Scricaru isi indeamna sustinatorii sa umble imbracati ca de iarna pe aceste calduri. Ghise inca se straduieste sa isi aduca aminte de unde a plecat.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate