blog-logo

ANAF: Cum se pot obține online documentele fiscale necesare în străinătate

ANAF: Cum se pot obține online documentele fiscale necesare în străinătate

Românii, rezidenți în alte țări, pot obține online, de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), certificatele fiscale necesare în străinătate.

ANAF a anunțat că persoanele fizice care au nevoie de diferite documente fiscale în alte țări, în special diferite certificate, le pot obține fără prezența fizică în sediile administrației, ci direct de pe Spațiul Privat Virtual (SPV).

Pentru obținerea acestor certificate este nevoie de accesarea SPV, prin intermediul căruia se poate face comunicarea cu ANAF. Contul se poate crea cu ajutorul unui document sau pe baza recunoașterii video.

Potrivit ANAF, se pot obține online, următoarele documente:  

  • certificate de rezidență fiscală pentru persoane fizice rezidente în România;
  • certificate privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente;
  • certificate de rezidență fiscală pentru persoane fizice rezidente în România;
  • certificate privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente completate pe formulare emise de statele cu care România are încheiate convenţii/acorduri de evitare a dublei impuneri (de ex. formularul german Bescheinigung EU_EWR, formularul olandez Inkomensverklaring).
Alte articole:   Pompier de la ISU Braşov, erou în timpul liber: A salvat o femeie imobilizată la pat, dintr-o casă cuprinsă de flăcări

Potrivit ANAF, cererile pentru eliberarea certificatelor respective pot fi descărcate de pe site-ul www.anaf.ro, din secțiunea Servicii Online/ Declarații electronice/ Descărcare declarații și pot fi depuse prin link-ul Depunere Declaraţie Unică şi alte formulare SPV-PF afișat în aceeași secțiune.

Pentru accesarea acestor documente în Spațiul Privat Virtual, este nevoie de crearea unui cont, pe bază de user și parolă. Procedura nu mai presupune deplasarea la ghișeu, ci utilizarea unui document emis de ANAF, pentru identificare.

Pe site-ul www.anaf.ro, secţiunea SPV > ”Înregistrare în Spaţiul Privat Virtual” – Persoane fizice, rubrica „Înregistrare utilizatori persoane fizice”> „Înregistrare cu parolă”, se selectează la „Tipul de aprobare” una din cele două variante:

  • ”Verificare număr înregistrare decizie”: în cazul în care contribuabilul are documente primite de la ANAF (o decizie de impunere, o decizie referitoare la obligaţii accesorii sau alte documente emise începând cu 2013, din lista afişată în momentul selectării acestui tip de aprobare), se introduce în câmpul ,,Număr document”, numărul imprimat în partea de sus a documentului.
  • ”Identificare vizuală on-line (Sistem video)”: prin intermediul serviciului Programări online, selectând după completarea câmpurilor necesare înregistrării, data și ora la care se doreşte a fi inițiată procedura de identificare vizuală online.
Alte articole:   Un nou cutremur în Vrancea. Seism și în zona Făgăraș-Câmpulung

Spațiul Privat Virtual poate fi accesat de pe orice dispozitiv cu acces la Internet, permite încărcarea și descărcarea de declarații și documente, oferă acces la obligațiile de plată ale contribuabilului.

ANAF oferă asistență pentru procedurile de înscriere sau depunere documente și la Call Center-ul dedicat: 031.403.91.60.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate