blog-logo

11 proiecte vor primi finanțare în cadrul programului Științescu

11 proiecte vor primi finanțare în cadrul programului Științescu

Fundația Comunitară Brașov anunță rezultatele procesului de jurizare pentru proiectele aplicante în cea de-a patra ediție a programului Științescu Brașov, care include, pentru prima dată, 2 piloni: HUB 1.0 și Științescu 4.0 Clasic, cu un buget în valoare totală de 232.152 lei.

În data de 15 aprilie 2021, Fundația Comunitară Brașov alături de Federația Fundațiile Comunitare din România, în parteneriat cu Romanian-American Foundation și finanțatori locali a lansat ediția Sțiinșescu 4.0, pentru finanțarea proiectelor creative, inovatoare, care facilitează înțelegerea unor fenomene simple, cu care intrăm în contact în viața de zi cu zi.

În cadrul apelului de proiecte, Fundația Comunitară Brașov a primit 17 aplicații de la orgsanizații non-guvernamentale și grupuri de inițiativă din județul Brașov din domeniul educației . Au fost 17 proiecte STEAM gândite și scrise cu dedicare și pasiune, care au adus laolaltă idei inovatoare, echipe grozane și planuri de activități atent detaliate.

Juriul a fost alcătuit din opt reprezentanți ai companiilor finanțatoare ale Fondului Științescu 4.0, specialiști în domeniile în care își desfășoară activitatea, implicați activ în educația inovatoare a viitoarelor generații și în dezvoltarea comunitară:

  • Monica Bîldea – Director Executiv RAP Group
  • Cristi Irimia – Director Siemens Industry Software
  • Aurelia Florea – Director Dezvoltare Organizațională și Resurse Umane Miele
  • Dan Avram – Customer Success Manager Pentalog
  • Cristina Popa – Director Financiar Duvenbeck
  • Andrei Dumbravă – Senior IAM Consultant Atos
  • Ioana Daia – Membru Board Fundația Comunitară Brașov
  • Alina Porumb – President Association for the Practice of Transformation (APT).

Cele 11 proiecte finaliste care vor primi finanțare în cadrul Științescu 4.0 Clasic și HUB 1

HUB 1.0 – vor fi finanțate 3 proiecte

Steam Farming Hub – buget: 34.960 lei

Robotul fermier FarmBot va fi creat de la zero de către echipa de proiect spre a fi utilizat pentru răsadurile Colegiului pentru Agricultură și Industrie Alimentară „Țara Bârsei” Prejmer. Misiunea de a crea un robot fermier va fi dusă la îndeplinire de către: 40 de elevi de elevi ai Școlii Gimnaziale Sânpetru, 20 de elevi de la Clubul de programare fiind implicați în dezvoltarea softului, 20 de elevi în procesul de printare 3D a componentelor necesare, iar 20 de elevi ai Școlii Profesionale Germane Kronstadt vor crea componentele metalice, urmând ca, împreună, coordonați de către mentori să asambleze robotul. Copiii din Prejmer care deja au utilizat în ediția Științescu 3.0 un astfel de robot Farmbot vor transmite cunoștințele despre utilizarea lui colegilor lor, vor face demonstrații de utilizare a acestuia pentru copii, părinți și alți profesori.

Alte articole:   Se întrerupe curentul electric în Tărlungeni, Predeal și comuna Hârseni

ProtoShop Vector – buget: 35.000 lei

Atelierele Protoshop, constând într-un curs de design de produs cu ajutorul imprimării 3D care înglobează și noțiuni de marketing, au cucerit elevii care le-au parcurs în proiectele anterioare. În această ediție proiectul va fi scalat ajungând să fie oferit gratuit către peste 100 de elevi cu vârste între 11-18 ani. În același timp vor fi formați 10 mentori, profesori din școlile din municipiul Brașov,  care, la rândul lor, vor susține ateliere de design de produs și imprimare 3D în școlile din care fac parte, care au potențialul de a se transforma în ore opționale.

Laborator Școlar Mobil HUB – buget: 34.955 lei

Laboratorul școlar mobil care este dotat cu 20 de tablete, 20 de ochelari VR, 3 tricouri pentru învățarea anatomiei prin realitate augmentata, o imprimanta 3D, o tableta grafica, un videoproiector, un telescop, 2 microscoape, o stație meteo și aparate de masurat aciditate, luminozitate, nitriti, telemetru, sonometru se va deplasa  în comunitățile defavorizate, precum Augustin și Gârcini, suplinind astfel lipsa laboratoarelor din școlile din mediul rural și vor contribui la scăderea analfabetismului științific. Mai mult, se creează oportunitatea pentru alte școli din comunități defavorizate să folosească laboratorul școlar pentru o perioadă de până la 4 săptămâni, la activități didactice, în timpul orelor de școală sau extracurriculare.

Științescu 4.0 Clasic  – vor fi finanțate 8 proiecte

RoboIT9 – buget:15.615 lei

Robotica poate fi fascinantă pentru copii. Proiectul finanțat prin Științescu 3.0 va fi continuat în această nouă ediție, iar peste 300 de elevi din Școala Gimnazială Nr. 9 „Nicolae Orghidan” Brașov vor lucra în echipe mixte elevi-profesori-voluntari, în cadrul unor ateliere de programare, cu ajutorul truselor LEGO Education WeDo 2.0 și LEGO Education SPIKE.

INVENTRONICA – buget: 16.000 lei

53 de copii cu vârsta între 7-18 ani vor fi antrenați în 6 clase cu activități de electronică, urmând ca 5 dintre elevi să fie selectați pentru a participa în clasa de Cercetare-Dezvoltare-Inovare cu 32 întâlniri săptămânale și să realizeze proiecte cu care să participe la cel puțin un concurs de inovație pentru elevi.

Art+Tech=Fun – buget: 15.932 lei

Copiii dornici din comunitate, selectați în urma unui apel de înscrieri, vor participa gratuit la un curs de video mapping și vor avea oportunitatea de a înțelege ce este și cum se folosește video mapping-ul, dat fiind că el devine tot mai prezent în industriile creative: de la proiecțiile spectaculoase pe clădiri, festivaluri de artă și lumină, decor interactiv pentru spectacole pană la decorarea de vitrine, aplicații în marketing, publicitate, etc. În condițiile în care piața de artă digitală este într-o creștere foarte rapidă, viitorii artiști au nevoie să dezvolte competențe digitale, iar copiii pasionați de tehnologie au nevoie să dezvolte competențe artistice. Cursanții acestui proiect vor învăța să creeze produse de artă digitală interactivă 100%, pe care le vor expune publicului, la finalul proiectului.

Alte articole:   Record de decese din cauza COVID în județul Brașov, în 24 de ore

AuguSTEAM – buget: 15.900 lei

În cadrul proiectului, aproximativ 60 de copii din Augustin vor experimenta aplicații și instrumente STEAM digitale (Da Vinci Kids, ESA for Kids etc.), pentru lărgirea orizontului de cunoaștere, vor face excursii tematice la Casa Experimentelor, Orășelul Cunoașterii București, Muzeul Pedagogic Brașov, Planetariul Brașov, precum și vizite la companii care activează în domeniul tehnologic, cel al reciclării, reutilizării deșeurilor, sau la școli care implementează activități în ariile STEAM. De asemenea, copiii vor fi implicați în construirea și dotarea unui atelier multifuncțional din materiale reutilizate (uși și geamuri de autobuz, paleți, etc.), ca spațiu de experimentare și dezvoltare a abilităților practice în ariile STEAM de interes pentru ei.

Laboratorul de Știință și Artă – buget: 16.000 lei

Ateliere de electronică, robotică, printare 3D, programare, crearea robotului InMoov ce folosește inteligență artificială și a unui robot inspirat din celebrul joc Minecraft sunt componente ale proiectului de care vor beneficia peste 300 elevi și studenți din Brașov.

Respiră natura – respirăm și noi – Biologie multidimensională – buget: 15.790 lei

Proiectul s-a născut din dorința de a aduce realitatea în sala de clasă și de a duce sala de clasă acolo unde se întâmplă lucrurile reale, precum și de a diferenția falsul de adevărul științific. 260 de elevi ai Colegiului Național Aprily Lajos vor fi îndrumați să cunoască și să înțeleagă una dintre funcțiile vitale ale omului și celorlalte viețuitoare – respirația. Elevii vor fi îndrumați de profesori, dar și de diferiți specialiști: medici, ftiziologi, antrenori de scufundare liberă, de yoga, un pădurar, reprezentanți ai Societății Ornitologice din România, iar la finalul proiectului vor organiza o expoziție de desene și fotografii pe tema respirației.

Alte articole:   Program prelungit la Centrul de vaccinare de la Policlinica Municipiului Săcele

Echipa SES: Steam-Earth-Scratch – buget: 16.000 lei

Având drept scop transformarea elevilor din simpli utilizatori de tehnologie în creatori de tehnologie, prin crearea de jocuri originale, care solicită gândirea, 20 de elevi din clasa a IV-a de la Școala Gimnazială Nr. 2 Diaconu Coresi Brașov vor desfășura activități de tehnologie/programare cu coduri Scratch și vor preda mai departe “ștafeta” colegilor lor mai mici, 20 de juniori din clasa pregătitoare. Activitățile de programare vor fi îmbinate cu activități nonformale cu tematică eco, cu muzică, poezie, teatru, artă plastică care vizează dezvoltarea personală și asigură starea de bine a copiilor.

ȘTII- împreună cu noi – buget: 16.000 lei

Pe lângă știință (STEAM), conceptul educațional cu care vine acest proiect conține educație antreprenorială și dezvoltare personală. Pe baza unui formular de înscriere, 55 de copii din județul Brașov, cu vârste cuprinse între 13-18 ani, vor primi acasă un Kit educațional care conține tutoriale de robotică și programare (Arduino), dar și un curs de dezvoltare personală și unul de antreprenoriat. În final, copiii vor pregăti câte un proiect care să vizeze îmbunătățirea calității vieții și vor participa la un concurs de proiecte „ȘTII – împreună noi”.

„Le mulțumim tuturor echipelor de proiect active în domeniul educației pentru implicarea lor continuă și pentru pasiunea lor pentru STEAM. Felicităm echipele finaliste și le dorim mult spor tuturor aplicațiilor în activitatea lor! Le mulțumim juraților pentru implicarea în procesul de jurizare și contribuția valoroasă și relevantă a fiecăruia dintre ei, pentru împărtășirea perspectivelor lor și pentru recomandărilor formulate. A fost o reală plăcere intelectuală și o mândrie organizațională să avem șansa să lucrăm alături de un grup de oameni cheie ai comunității în ceea ce înseamnă educația generațiilor viitoare. Alături de aceștia construim continuu și activ o rețea comunitară de suport pentru educație”, a spus Laura Popeea, Director Executiv – Fundația Comunitară Brașov.

Fondul Științescu este un program național de finanțare pentru proiecte educaționale în domeniul STEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică) care încurajează pasiunea în aceste domenii a copiilor şi tinerilor între 6 şi 18 ani.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.