blog-logo

Coliban se laudă cu traseele de mountain bike din Postăvarul, puse la punct de Scripcaru. Rămâne vicele Rusu fără atribuții?

Coliban se laudă cu traseele de mountain bike din Postăvarul, puse la punct de Scripcaru. Rămâne vicele Rusu fără atribuții?

Reprezentanții Primăriei Brașov au anunțat și că săptămâna viitoare va fi dat ordinul pentru începerea lucrărilor pentru amenajarea traseelor de mountain-bike din Poiana Brașov. Investiția presupune realizarea a trei trasee de mountain bike pe versantul nordic al masivului Postăvarul, în cadrul domeniului schiabil al staţiunii Poiana Braşov, între staţia superioară şi staţia inferioară a telegondolei.

„O veste bună pentru pasionații de mountain bike din România: pregătim trei noi trasee în Masivul Postăvarul. Ordinul de începere a lucrărilor va fi dat săptămâna viitoare. Acestea se adaugă la traseele deja existente. Termenul de execuție este de 20 de luni. Sperăm ca primul traseu să fie recepționat chiar mai devreme, poate chiar până la finalul acestui an. Vă așteptăm pe toți în Poiana Brașov, la dat pe mountain bike!”, a spus primarul Allen Coliban.

Evident, Coliban iar uită să spună că acest proiect a fost pus la punct în vechiul mandat, dar nu este prima oară când repezentanții USR se laudă cu proiectele făcute de alții.

Viceprimarul Rusu se mai ocupă de investiții și de Poiana Brașov?

Pe de altă parte, trebuie să remarcăm faptul că Allen Coliban pare disperat să comunice lucruri pozitive, fiind într-o scădere de formă, după cum se remarcă din înmulțirea comentariilor negative pe propria pagina de Facebook, unde face „vloggereală” sub titulatura de „Jurnalul primarului”.

Și cum peste colega de partid, Flavia Boghiu, în mare formă și cu apetit de a face treabă în Primărie nu se poate băga, probabil cei 12 consilieri personali i-au zis că cel mi bine ste să se bage peste vicele liberal, Sebastian Rusu, că și așa alianța cu PNL se duce de râpă și la Brașov, oricât ar pune batista pe țambal liderii celor două forțe politice de dreapta din Brașov.

Alte articole:   La Muzeul Naţional al Țăranului Român a fost lansat volumul Transhumanța bârsană – co-autor Ionela Bran

Cel care are în atribuții coordonarea Direcției Tehnice și investițiile este Sebastian Rusu. Și tot el are coordonarea centrului de agrement din Poiana Brașov, domeniul schiabil etc.

După ce a fost tras pe dreapta de la coordonarea Clubului Corona, dar și de la Direcția de Administrare a Infrastructurii Sportive din Brașov, Rusu este prins iar în ofsaid de ieșirea lui Coliban.

Detalii despre traseele de mountain bike din Postăvarul

Valoarea contractului pentru realizarea celor trei trasee este de 1.107.449,21 lei fără TVA, durata realizării lor fiind de 20 de luni.

Lucrările vor fi realizate de două companii cu experiență în amenajarea unor astfel de trasee, una din România, SC Trailbros SRL, și una din Statele Unite, Momentul Trail Concepts LLC.

Investiția presupune amenajarea a trei trasee de mountain bike cu grade diferite de dificultate.

Traseul de mountain bike nr. 1 – dificil

Are lungimea de 3.141,60 m şi face legătura între staţia superioară a telegondolei şi staţiile inferioare ale telegondolei şi telecabinei Kanzel. Acesta se desprinde spre dreapta din drumul ce face legătura între staţia superioară a telegondolei şi pârtia Lupului, la 6 m în aval de staţia superioară a teleschiului Ruia, merge aproximativ paralel cu acesta, după care intră în pădure.

Traseul de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 189 curbe circulare cu raze cuprinse 3 m şi 25 m, a căror lungime cumulată de 1.940,41m, reprezintă 62% din lungimea totală a pistei.

Alte articole:   Cum se dă cu "Jula" la RIAL

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.

Din punctul de vedere al vizibilităţii, elementele geometrice ale traseului, condiţiile topografice şi vegetaţia permit asigurarea unei distanţe medii de vizibilitate de 15 m. Pentru menţinerea vizibilitătii în lungul traseului, se vor inspecta periodic traseele de biciclete şi se vor îndepărta vegetaţia şi crengile ce intră în gabaritul de liberă trecere a pistei.

Pentru creşterea gradului de dificultate al traseului s-au prevăzut următoarele construcţii specifice ciclismului montan:

cinci variante alternative de traseu în lungime totală de 171 m, care se deprind şi revin în traseul principal pe anumite sectoare. Pe traseul variantelor alternative 2 şi 3 sunt două drop-off-uri naturale cu înălţimea de 1.4-2.1m.

  • două tabletop-uri, destinate săriturilor;
  • un step-up destinat săriturilor în urcare;
  • două drop-off-uri artificiale pentru sărituri în cădere;
  • o pasarelă din lemn.

Traseul 2 – ușor

Are lungimea totală de 4.070,60m, cu poziţia de start a traseului asemănătoare cu a celorlalte două trasee, şi punctul final la staţia inferioară a telegondolei.

Acesta porneşte la 6 m aval de staţia superioară a teleschiului Ruia şi continuă pe drumul de acces la pârtia Lupului. După intersecţia cu axul telescaunului Ruia, traseul îşi schimbă orientarea şi continuă printr-o succesiune de serpentine orientate pe direcţie nord-vestică, în afara şi interiorul pădurii până în jurul km 3+670, unde intră pe traseul drumului Albastru şi continuă până la staţia inferioară a telegondolei.

Alte articole:   22 septembrie, Ziua Mondială fără Mașini

Din punct de vedere al amenajării în plan, traseul pistei de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 199 de curbe circulare, cu raze cuprinse 3 m şi 20 m, a căror lungime cumulată de 2.315,39 m, reprezintă 57% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.

Şi în cuprinsul acestui traseu au fost proiectate construcţii specifice, pentru creşterea gradului de dificultate al traseului, după cum urmează:

  • două step up-uri;
  • un drop off.

Traseul 3 – mediu

Are lungimea totala de 3.936,16 m, este cel mai îndepărtat traseu din cele trei.

Acesta se suprapune pe primii 130 m peste traseul 2, după care se desprinde spre stânga și continuă în interiorul pădurii, după care traversează drumul existent și reintră în pădure continuând cu un traseu sinuos. Din această lungime, 395,35 m sunt amenajaţi în lungul pârtiei Lupului, pe partea stângă a acesteia.

Traseul pistei de biciclete se prezintă mai putin sinuos decât celelalte două trasee, fiind alcătuit din 150 curbe circulare cu raze cuprinse 4 m şi 33 m, a căror lungime cumulată, de 2.004,51 m, reprezintă 51% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă).

Traseul de mountain bike nu prezintă elemente constructive speciale pentru creșterea gradului de dificultate.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate