blog-logo

Proiect: limită de viteză de 30 km/h pentru biciclişti şi interzicerea utilizării telefonului mobil pentru pietonii care traversează strada

Proiect: limită de viteză de 30 km/h pentru biciclişti şi interzicerea utilizării telefonului mobil pentru pietonii care traversează strada

Ministerul de Interne vrea să modifice Codul Rutier astfel încât sâ limiteze la 30 km/h viteza cu care circulă bicicliștii și să amendeze pietonii care folosesc telefonul mobil în timp ce traversează strada, afirmând că „convorbirile palpitante” la mobil distrag atenţia pietonului.

MAI a pus în dezbatere publică un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Codului Rutier.

Printre modificările principale se regăsește interzicerea unor activităţi care să distragă atenţia pietonilor atunci când traversează şi anume folosirea telefonului mobil.

MAI motivează noile reguli pentru pietoni prin faptul că aceștia nu se mai asigură şi nu sunt atenţi înainte şi în timpul traversării, după cum reiese din Nota de Fundamentare.

„Pietonul desfășoară o activitate de natură a-i distrage atenția, precum folosirea telefonului mobil. Folosirea telefonului mobil, fie că se vorbește sau se scriu mesaje (distragere mentală), se ascultă muzică (distragere auditivă) sau se accesează diverse aplicații de ghidare precum hărți (distragere vizuală), influențează capacitatea de atenție a pietonului în momentul angajării acestuia în traversarea drumului public”, potrivit documentului.

Alte articole:   Peste 400 de brașoveni vaccinați cu prima doză în ultima zi. România a depășit pragul de 6 milioane de persoane vaccinate cu cel puțin o doză

Mai mult, Ministerul de Interne vorbeşte despre „convorbiri palpitante” care distrag atenţia pietonului. „Distragerea atenției la nivel mental (cognitiv) este cel mai des întâlnită, întrucât, spre exemplu, o discuție telefonică poate fi palpitantă, astfel că atenția se canalizează către această activitate, pietonul mergând practic mecanic, fără a conștientiza locul efectiv de traversare”, subliniază MAI în Nota de Fundamentare.

Pietonii care nu vor respecta această nouă regulă vor primi 2-3 puncte amendă, adică minimum 145 lei dacă plata este realizată în 15 zile calendaristice.

Proiectul cuprinde şi o propunere ca maşinile nepoluante, electrice să se distingă în trafic şi să li se asigure un regim prioritar la punctele de încărcare pentru maşini electrice, vizibilitatea acestora urmând să se facă prin plăcuţele de înmatriculare: „Plăcuţele cu numărul de înmatriculare trebuie să aibă fondul reflectorizant de culoare albă şi literele şi cifrele, în relief, de culoare neagră, albastră, verde sau roşie”.

Nu în ultimul rând, MAI vrea să impună o limită de viteză pentru biciclişti: 30 km/h (n.r., fără a specifica şi cum poate fi respectată sau cum se probează încălcarea acesteia). „Se interzice conducătorilor de biciclete să circule cu acestea cu o viteză mai mare de 30 km/h”, potrivit proiectului.

Alte articole:   Educația juridică devine materie școlară obligatorie de anul viitor

Potrivit statisticilor Poliţiei Rutiere din 2020, accidentele în care sunt implicaţi bicicliştii ocupă locul trei într-un clasament al principalelor cauze generatoare de accident, după indisciplina pietonilor şi viteza neadaptată (n.r., anul trecut au murit 124 de bicicliști, față de 116 în 2019).

Proiectul pentru modificarea Codului Rutier este în dezbatere publică până la începutul lunii mai. Ultima modificare semnificativă a Codului Rutier a fost în toamna anului 2019 atunci când au fost introduse sancţiuni mai severe pentru telefonului la volan.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.