blog-logo

Codul Muncii, modificat în Parlament. Sunt vizate adeverințele de vechime

Codul Muncii, modificat în Parlament. Sunt vizate adeverințele de vechime

Dacă un angajator se află în insolvență, faliment sau lichidare, administratorul sau lichidatorul judiciar vor prelua de la acesta anumite activități de resurse umane, conform unui proiect adoptat de Parlament prin vot final. Practic, acești specialiști vor elibera adeverințe de vechime pentru salariați, însă se vor ocupa și de încetarea contractelor individuale de muncă și raportarea încetărilor în Revisal.

Măsura este prevăzută de un proiect de lege pentru modificarea Codului Muncii, care a primit votul final al Camerei Deputaților. Proiectul, care fusese adoptat de Senat în septembrie 2019, merge acum la promulgare.

Concret, administratorul sau lichidatorul judiciar vor prelua anumite activități de HR de la angajatorii care se află fie în insolvență, fie în faliment, fie în lichidare. Aceștia vor fi obligați să elibereze salariaților, la cerere, adeverințe de vechime, adică documente care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate.

Alte articole:   Relaxarea măsurilor, publicată în Monitorul Oficial. Etapele, în funcție de țintele de vaccinare

Totodată, administratorul sau lichidatorul judiciar se vor mai ocupa și de încetarea contractelor individuale de muncă ale salariaților și de raportarea încetărilor în Revisal. În mod normal, aceste activități sunt îndeplinite de personalul de resurse umane al companiei.

„În cazul în care angajatorul se află în procedură de insolvență, faliment sau lichidare conform prevederilor legale în vigoare, administratorul judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar este obligat să elibereze salariaților un document care să ateste activitatea desfășurată de aceștia (…), să înceteze și să transmită în registrul general de evidență a salariaților încetarea contractelor individuale de muncă”, prevede proiectul.

În expunerea de motive a propunerii legislative, inițiatorii scriu că eliberarea adeverinței de vechime de către administratorul sau lichidatorul judiciar este o măsură necesară în contextul în care dispariția unui angajator poate dă mari bătăi de cap salariaților care vor să obțină documentul.

Alte articole:   Cum vor funcționa școlile din județul Brașov, de luni, 17 mai

„În contextul economic dinamic din ultimii ani, sunt din ce în ce mai dese cazurile în care persoanele care au muncit în cadrul unor societăți care au fost falimentate, lichidate sau radiate întâmpină probleme în obținerea adeverințelor de vechime în câmpul muncii. Desființarea fostului angajator dă bătăi de cap angajaților care nu știu cine le-ar mai putea furniza actele necesare pentru dovedirea vechimii în muncă, astfel încât să poată beneficia de dreptul la pensie”, motivează inițiatorii. Totuși, nu există nicio justificare a parlamentarilor pentru celelalte activități de HR pe care ar urma să le îndeplinească administratorul sau lichidatorul judiciar.

Potrivit Codului muncii, înființarea unui registru general de evidență a salariaților este o obligație pe care o are orice angajator. În cazul încetării activității angajatorului, registrul trebuie depus la autoritatea publică competentă în raza căreia se află sediul angajatorului, potrivit avocatnet.

Alte articole:   Dr. Valeriu Gheorghiță ajută la vaccinarea turiștilor, la Castelul Bran

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate