blog-logo

Ora de vară 2021. Duminică va fi cea mai scurtă zi din an

Ora de vară 2021. Duminică va fi cea mai scurtă zi din an

România trece în noaptea de sâmbătă spre duminică la ora de vară. Ceasul se dă înainte, ora 03.00 devenind ora 04.00, ziua de 28 martie devenind cea mai scurtă din 2021.

Acest an ar putea fi ultimul în care se schimbă ora în ultima săptămână a lui martie. În 2019, Parlamentul European a votat în favoarea renunțării la schimbarea orei de două ori pe an, începând cu 2021.

Pentru a fi incluse în legislaţia UE, noile reguli trebuie convenite de Parlament şi de miniştrii din UE.

Cum ne afectează sănătatea schimbarea orei

Schimbarea orei ar putea să ne afecteze, să ne simţim mai obosiți şi mai stresați ca de obicei.

Iată cum te influenţează trecerea de la ora de iarnă la cea de vară:

Vom dormi mai puţin cu o oră

Din acest motiv e posibil să ne simţim mai obosiți în primele săptămâni. Tot ce trebuie să facem este să ţinem cont de ora la care mergem la somn şi să dormim minimum 8 ore pe noapte. În acest fel, celulele organismului se vor reface mai uşor şi vom avea mai multă energie pe parcursul zilei.

Alte articole:   Carrefour a primit avizul de circulație pentru complexul de pe amplasamentul fostei fabrici Fartec

Vom fi mai predispus bolilor

În această perioadă, viruşii circulă în aer şi trebuie să fim atenți la tot ce ne înconjoară., mai ales acum când este pandemie de coronavirus. E bine să consumăm fructe şi legume pentru a ne vitaminiza corpul şi a ne creşte rezistenţa.

Vom simţi că nu mai avem timp să ne îndeplinim sarcinile

La început, vom avea impresia că timpul se comprimă. De fapt, trebuie să ne păstrăm organizarea şi să facem faţă tuturor provocărilor zilnice.

Pot apărea migrene

Dacă ne confruntăm cu migrene, putem încearca să ne petrecem timpul în aer liber. Chiar dacă suntem nevoiți să stăm în casă, din cauza pandemiei de COVID-19, putem ieși pe balcon sau putem face o plimbare scurtă care ne va ajuta să ne simţim mai bine.

Alte articole:   Proiect: Sancțiuni mai dure pentru șoferii care conduc pe contrasens pe autostradă sau pe banda de urgență

Putem fi predispuși la depresii

Pentru a nu accentua starea de anxietate, trebuie să încearcăm să facem locuri noi care ne vor încărca cu energie.

Nevoia de mai multă cafea

Atunci când dormim mai puţin, avem tendinţa să apelăm la băuturi care să ne energizeze. Însă cafeaua în exces sau energizantele nu ne dau mai multă energie. Astfel, ar trebui să consumăm mai multe fructe și legume proaspete care ne vor creşte rezistenţa la efort.

Schimbarea orei poate fi neplăcută, însă este foarte folositoare. Prin introducerea orei de vară, oamenii au urmărit să beneficieze cât mai mult de lumina naturală a Soarelui şi să reducă folosirea luminii artificiale.

Alte articole:   Bacalaureat 2021: 900 candidați, înscriși pentru a susține examenul, în sesiunea de toamnă

Ce să faci să nu te afecteze schimbarea

Pentru a ajuta organismul să se adapteze este esenţial să avem o programare inteligentă a orelor de somn.

Încearcă să te culci seara cu minimum o oră mai devreme, astfel încât organismul tău să nu simtă privarea de odihnă atât de intens. Timpul petrecut în aer liber, în bătaia soarelui ajută corpul să producă vitamina D, dar contribuie şi la o stare de bine, de optimism.

Pentru a combate lipsa de energie care poate fi generată de schimbarea orei este bine să facem sport și să consumăm multe legume și fructe proaspete.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.