blog-logo

Coliban deja cere finanțare pentru tramvai. Mai contează ce vor brașovenii?

Coliban deja cere finanțare pentru tramvai. Mai contează ce vor brașovenii?

După ce i-a cerut demisia lui Dan Barna ca lider al USR (amănunte AICI), primarul Allen Coliban a vorbit cu șeful său de partid (și coechipierul său de curling) despre introducerea tramvaiului la Brașov. Iar acest lucru îl face după ce există deja un val imens de nemulțumire pentru o astfel de intenție.

Iată ce a postat astăzi însuși Dan Barna pe pagina lui de Facebook: „Colegul meu Allen Coliban a fost întotdeauna preocupat de problemele de mediu. Acum, în calitate de primar al Brașovului, are ocazia să pună în practică toate lucrurile pentru care a militat neobosit atâția ani de zile.În discuția pe care am avut-o azi la Guvern, Allen mi-a detaliat proiectele la care lucrează zilele acestea. Printre ele – reintroducerea tramvaiului, construcția unei linii de tren urban și instalarea unei rețele de colectare selectivă a deșeurilor. Am căutat împreună soluții pentru ca măcar o parte dintre aceste proiecte să fie finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Și vom reuși – PNRR are printre principalii piloni tranziția către o economie verde. Brașovul a fost întotdeauna un oraș frumos. Acum avem garanția că e și bine administrat”.

Deci, deja vorbim despre finanțarea unui tramvai la Brașov prin PNRR! Ce mai contează studiile, ce mai contează că brașovenii s-au exprimat public că sunt împotrivă pe unde au putut, mai puțin pe Instagram, unde Coliban s-a jucat de-a sondarea opiniei publice, dacă brașovenii ar vrea să se plimbe cu „un tramvai modern și silențios”. Personal, și eu m-aș plimba cu cămila prin Brașov, dar…

Dar de ce omite Allen Coliban să consulte brașovenii? Păi nu asta a promis, că deschide Primăria brașovenilor? Unde a deschis-o? Pe baza căror studii poate să angajeze discuții despre o potențială finanțare pentru un astfel de obiectiv? De ce spune dl. Coliban că e bine să avem un Studiu de Fezabilitate pentru această investiție? De ce nu spune nimic despre un studiu de oportunitate? Un studiu de impact?

Deja sunt întrebări care ridică uriașe semne de întrebare. Există o firmă pregătită să facă acel studiu? Există o firmă pregătită să livreze tramvaie? Nu știm, dar putem să ne întrebăm, pentru că lucrurile evoluează în mod cert departe de un context firesc.

Nici măcar în Consiliul Local Brașov nu s-a încercat abordarea unei discuții pe această temă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!
  1. Poate reface și canalizarea in sistem divizor in oraș. Cine știe poate apucam sa trăim pana nu o sa mai miroase a canalizare pe Dupa ziduri și nu se inunda Bartolomeul la fiecare ploaie.

    Reply
  2. Jur ca nu inteleg, cu ce e mai bun un tramvai decat un troleibuz sau un autobuz electric? Ca mai prost sigur e.

    Reply
    • Exploatarea si mentenanta mai ieftina: roata unui tramvai se uzeaza mult mai greu decat un cauciuc de autobuz, frecare mai mica intre sina si roata de otel fata de cauciuc-asfaltetc.
      Durata de viata: 30 ani la tramvai, 15-20 la troleibuz, 10 autobuz.
      Ce faci cu electricele dupa ce acumulatorii se uzeaza (cam 5 ani) si costa foarte mult schimbatul? Le arunci ca telefonul si iei altul?

      Reply
      • Calculează cât costă amenajarea unui traseu de tramvai (spargerea străzilor ca sa fie amplasată calea de rulare, șinele în sine, amenajarea de refugii, liniile de alimentare cu curent, sistematizarea circulației etc.) PLUS întreținerea lor ulterioară, asfaltul care o sa se tot crape acolo unde se întâlnește cu terasamentul etc. și vezi câte cauciucuri ai putea sa cumperi de toți acești bani.
        Iar troleibuzele (care sunt tot un fel de tramvaie, dar fără să fie limitate de un traseu fixat de niște șine) NU au nevoie de acumulatori.

        Reply
  3. Stiu ca exista in Brasov acest sindrom ca Brasovul ar fi cumva buricul Romaniei; o iluzie falsa alimentata pe de o parte de un orgoliu local cam tamp si de faptul ca in anii 70-80 Brasovul a fost intr-adevar al doilea oras al Romaniei ; intre-timp a devenit un oras mediocru de provincie eclipsat puternic de Cluj ,Timisoara si Iasi ; totusi ,ca brasovean nascut aici nu mi-as fi putut imagina ca exista atata provincialism si inapoiere in mentalitate si atata inversunare impotriva unui tramvai modern ,ca si cum tramvaiul ar reprezenta o sperietoare si un mare cosmar pentru acest oras ; pacat ca nu ne uitam putin in jurul nostru si nu observam ca nu numai in Occident ,dar si in Romania se reintroduc si se extend liniile de tramvai,ca de exemplu la Resita (!!!),Oradea,Siniu,ca sa nu mai vorbim de Cluj,Timisoara si Iasi !

    Reply
    • Eu sunt indeajuns de in varsta incat sa imi aduc aminte ca Brasovul a mai avut odata tramvai. Imi aduc de asemenea aminte cu cata usurare a rasuflat toata lumea cand s-a renuntat la el si la problemele asociate acestuia. Dar dupa capul domnului Onservator, tramvaiul e ceva modern care o sa ne scape de provincialism asa cum i-a scapat si pe alti cetateni ai tarii… In afara de vorbe pline de condescendenta si goale de continut, ne puteti enumera care sunt avantajele tramvaiului comparativ cu celelalte mijloace de transport in comun (deja existente!), fiindca pana acum nu a reusit nimeni sa explice clar si concis de ce aceasta „tichie de margaritar” le este absolut necesara brasovenilor?

      Reply
    • Musiu. 1. De abia avem loc sa umblam si asa, tramvai ne mai lipseste, noroc cu giratoriile ca s-a fluidizat circulatia nu in bine, ci in spre foarte bine. Plus insulele de verdeata din mijlocul lor. 2. Modul cum ne este bagat pe gat tramvaiul. Adica prin propaganda. Si peste vointa noastra. Si prin campanie agresiva, tipic userista pe principiul: nu esti de acord cu noi? Nu ne canti in struna? Atunci esti un dobitoc! 3. Brasovul chiar e buricul Romaniei. Un singur lucru, doar unul ne lipseste sa fim ceea ce trebuie sa fim: suta aia si ceva de km de autostrada pe 3 benzi care sa lege Brasovul de occident. Aeroportul e gata in curand. Forta de munca e, nu ca ma bucur dar asta e realitatea, Moldova e la doi pasi. Cluj? Ce e Cluj? Ca si de Sibiu atata s-a batut toba ca cine stie ce oras mare e ca ma doare capul. Sibiul este si va ramane ceea ce a fost dintotdeauna. O comuna mai mare si dezvoltata. Greu il poti numi oras mare in adevaratul sens al cuvantului. Mai degraba o buda cu un centru istoric frumos. Si nu ca tin cu Scripcaru, dar in Brasov cand intri, de oriunde, chiar simti ca intri intr-un oras european. Asta daca nu stai de vorba cu cetatenii ca te doare capul dupa aia: huai, sie vreai, etc. 4. Titlul unui sondaj corect si care arata adevarata stare de spirit a celor care s-au pacalit si au votat Coliban ar fi: „Daca promitea Coliban introducerea tramvaiului l-ai mai fi votat?” Numai ca nu ai de unde sa stii ca cei ce raspund sunt chiar cei ce l-au votat pe Coliban.

      Reply
      • Willy, Bravo sluga lui Scripcaru!
        Tu vezi ce vrei: giratoare, borduri, asfalt etc
        Dar nu vezi siguranta cetateanului in traversarea străzii! hipermarcheturile care vaduvesc Brașovul de venituri la buget local, bani care merg la Bucuresti unde sunt sediile companiilor, si ne beleste primaria cu parcare cu plata nonstop! Nu vezi poluarea din oras! Brasovul e praf!

        Reply
        • Păzeaaaaa! Slugile pluseriste in actiuneeeee! Mai schimbati placa ca e deja zgariata rau de tot, in loc de sunete se aud doar pârțuri. Unde vezi bai nene ca am zis eu de borduri? Si ce nu e in regula cu giratoriile? Nu are unde traversa mioriticul? Dar eu ca pieton cand traversez pe unde traversez, zbor? Nu nene, nu zbor. Trec pe zebra. Si da, stupoare, ma asigur temeinic, nu trec ca oaia cu muia in telefon si facand pe prostul, intelegi? Si ce e rau sa avem hypermarketuri? Sunt civilizate, au preturi bune, poti si ai de unde alege. Eu prefer de o mie de ori sa ma duc pentru un kg de orice la hypermarket chiar daca pe total ma costa mai mult cu tot cu drum, decat sa ma duc in piata si sa ma expun nesimtirii speculantilor plus ca imi pun numai marfa stricata in plasa. In fata au frumos asezat, marfa buna (cateva produse) iar din gramada ne da stricaciuni. Plus ca la hypermarket imi da si bon, nu platesc 10% si TVA ca sa il bage speculantul in buzunar. La piata mai bagi o rosie in buzunar dar la hypermarket iti iei nana si dosar daca faci asa ceva. Nici oengeul nu te mai salveaza. De aia zic: esti prost cu brevet, gogule. Ca daca nu latrai la ordin ai fi stiut sau ai fi aflat ca sunt unul dintre cei mai inversunati in problema parcarilor care sunt efectiv vandute cu japca catre cetateni. De unde stii ca nu vad poluarea? Stii de cate ori m-am plans ca nu pot aerisi seara? Vezi? Latraule! Invata sa circuli ca Brasovul nu e parloaga ta de la Moldova sa umbli hai hui cu cercul. E ditamai orasul, cu reguli si disciplina. E bun giratoriul. Daca ai masina, du-te nene in alt oras cu semafoare si dupa aia sa te aud vorbind, cand te intorci de acolo dupa ce te-ai afumat bine si te-a facut cu nervii semaforul. Dar e greu sa te uiti un pic in stanga ca intri in giratoriu, nu? Mai bine stai ca retardul cu ochii cat cepele urmarind luminile semaforului?

          Reply
    • Domnule „Onservator”,
      Ar trebui sa traiesti in anul 2021. Vad ca esti avocatul lui Coliban si incerci sa deviezi discutia spre alte subiecte.
      Daca compari Brasovul cu Resita ar trebui sa te duci sa te culci. Apropo, ai vazut tramvaiul din Resita? Eu l-am vazut si nu mi-as dori asa ceva pentru Brasov.
      Au aparut mijloace de transport mult mai moderne si ecologice decat tramvaiul si acestea ar trebui sa fie in atentia noului primar.

      Reply
    • Brasovean nascut la …. Iasi ? Daca nu iti place orasul asta „mediocru de provincie” … poti sa te plimbi cu tramvaiul in „orasele luminii” care au acest mijloc de transport in comun. Si lasa Resita ca orasul e impartit in 2 cu o distanta de aprox 4 km stanca intre orasul vechi si cel nou, 7 statii de tramvai si 3 gari 🙂

      Reply
  4. Multa lume a luat teapa crezand ca se va schimba ceva. Sperante desarte, toti „virginii” in ale politicii, morti de foame( uitati-va la primele declaratii de avere publicate) nu vor decat sa se imbogateasca facil, reteta garantata ca la privat e al dreacului de greu si riscant. Da nu-i bai, mai vorbim peste patru ani si comparam declaratiile de avere!

    Reply
  5. Ciudat ce se'ntampla in primarie 4 februarie 2021, 4:25 PM

    Am cerut on-line o audienta la d-l primar, surpriză a fost ca a răspuns un functionar prin email, nu tu programare, nimic! Oare si-a pus funcționarii sa-l substituie ca primar! Sau functionarii fac pe primarii! Asta e infracțiune!

    Reply
  6. Orașul e destul de aglomerat. Sa mai aștepți după tramvai și călători, e pierdere de timp. Dacă linia de tramvai ar avea cap de linie iar în rulmentul, blocajul ar fi de trei ori mai mare ca acum. Sper sa nu se realizeze. Banii aceia sa meargă în spitale dacă tot se găsesc în buzunarul statului.

    Reply
  7. Oameni buni, citesc si sunt uimit cum unii si altii isi dau cu parerea, fara insa a cunoaste nimic din domeniu! Eu am fost in domeniu 16 ani. Comparatia cu Timisoara sau Iasi e una improprie pentru ca Brasovul este un oras inghesuit, cu strazi inguste, iar orasele despre care se face vorbire au strazi generoase ptr linie de tramvai. Spune cineva ca mentenanta la un tramvai este mai ieftina ca o roata de fier se uzeaza mai greu decat un cauciuc. Nimic mai fals, mentenanta la tramvai nu consta numai in roti. Din date concrete mentenanta la tramvai este mai costisitoare decat la un trolebuz. Costurile cu calea de rulare sunt foarte mari. O garnitura de tramvai modern porneste de la 1 milion de euro in sus.
    Mai este neglijat un aspect important, capacitatea de transport! Are oare Brasovul pe cine transporta cu tramvaiul? Se justifica? O garnitura de tramvai modern are capacitatea a 4 autobuze articulate de 16ml. Facem tramvai si vor circula 20 -30 de oameni? Din pacate metegnele si obiceiurile proaste nu se schimba. Cine ne conduce face ce vrea el si nu ce ar trebui sa faca. Se cheltuie banul public aiurea de 30 de ani, ce mai conteaza inca 4!
    Brasovul are nevoie de tramvai sau de parcari? intreb si eu?

    Reply
    • Întrebarea este: de ce vrea Coliban tramvai in Brasov?
      Coliban nu spune, dar nu e prost!
      Daca Coliban baga tramvai in Brasov, credeti ca o sa mai circulati cu autoturisme prin oras!
      Ce cred eu? Se vrea un oras ecologic, 100% electric. Obligatoriu transportul in comun! Auto electrice, trotinete, si biciclete. Incalzire centralizata!
      Masinile diesel si benzina dincolo de ocolitoare!
      Doua linii de tramvai fara număr, cu nume Allen si Flavia!
      E bine?

      Reply
  8. Costul tramvaiului e echivalent cu costul biletelor de transport in comun pentru toti locuitorii brasovului pe o perioada de 3-5 ani. Scump, foarte scump pentru doar 2 linii. De ce in proiect cele 2 linii se intalnesc in centru. Nu e si asa mare inghesuiala acolo? Niste megaoaie pe sine mai lipseau. Strazile Brasovului su sunt facute pentru tramvai, sunt prea inguste. Daca se introduce tramvaiul, ambuteiajele vor fi si mai mari. In fine, pot scrie o lista lunga cu probleme ale orasului mult mai stringente care sunt mult mai necesare cetatenilor. Daca tot vreti sa fiti eco, reintroduceti troleibuzele. Care e problema? E si mai ieftin si mai simplu.

    Reply
  9. Coliban este un ,,papagal,,…iar cei care l-au votat , sunt niște ,,capete de creta,,

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate