blog-logo

Chefi renumiți vă învață să gătiți acasă mâncărurile preferate. Azi, somon la cuptor cu piure de păstârnac și sparanghel sote

Chefi renumiți vă învață să gătiți acasă mâncărurile preferate. Azi, somon la cuptor cu piure de păstârnac și sparanghel sote

Newsbv.ro împreună cu Asociaţia Culturală Euro Est Alternativ (ACEEA) vă provoacă să pregătiţi mâncarea preferată acasă, beneficiind de sfaturile maeştrilor în arta culinară, membri ai Asociaţiei.

Pentru astăzi vă propunem o rețetă care nu necesită o dexteritate deosebită și se poate face rapid, acasă. Cum se prepară aflăm de la executive chef de Bogdan Corduneanu. Acesta este brașovean la origini, iar povestea lui o puteți citi AICI!

Somon la cuptor cu piure de păstârnac și sparanghel sote

Va prezint o reteta delicioasa si foarte bogata in mineralele si vitaminele atat de ravnite de noi. Totodata, este potrivita persoanelor care au alergie la produsele lactate.

Fileul de somon se tamponeaza cu un servetel uscat, apoi luam o penseta pentru scos oasele de peste, fiind atenti sa nu scapam niciunul.

Eu il ung cu putin ulei de masline, apoi presar sare mare si piper alb. Il las la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 15 minute. Imi place saramana moale si aromat.

Pentru piureul de pastarnac folosim: pastarnac 300 g si un praf de sare, piper alb.

Il curatam cu un cutit economic, apoi il taiem cuburi si il punem la fiert. Cu o furculita verificam daca s-a fiert suficient.

Scurgem din zeama, dar nu pe toata. Ne folosim de ea la piure, deoarece nu o sa folosim unt sau lapte.

Alte articole:   Meteorologii au anunțat că vremea va fi deosebit de rece în următoarele zile

Ne folosim de un blender de mana sa il pasam, condimentam cu sare si piper. Eu am mai folosit pentru un gus mai deosebit ulei de masline aromatizat cu busuioc si rozmarin.

Sparanghelul il tragem la tigaie cu putin usturoi, sare si piper.

Recomand si rosii cherry, coapte la cuptor, aromatizate cu cimbrisor si usturoi.

Sparanghel (hrana regilor) – de ce e bine să-l consumi

Sparanghelul (Asparagus officinalis) este o specie de plante erbacee cu rădăcini cărnoase și care are frunze nedezvoltate asemănătoare ca aspect cu solzii unui pește. Sparanghelul este originar din Europa, nordul Africii și vestul Asiei și este cultivat pe scară largă ca legumă. Sparanghelul este cultivat pentru lăstarii săi tineri, ce au un gust plăcut.

Iată în linii mari beneficiile consumului de sparanghel: detoxifiază, are proprietăţi antiîmbătrânire, este considerat afrodiziac, protejează împotriva cancerului, ameliorează durerile şi inflamaţiile din corp, previne osteoporoza, reduce riscul de boli de inimă şi malformaţiile congenitale.

Se spune căînsuşi regele Ludovic al XIV-lea a dispus construirea de solarii speciale pentru a se bucura de sparanghel tot timpul anului, leguma căpătând astfel titulatura de „hrana regilor”.

Per porţie, sparanghelul conţine aproximativ 288 de miligrame de potasiu, recunoscut pentru capacitatea sa de a reduce grăsimea de pe abdomen, 3 grame de fibre care îmbunătăţesc digestia, are doar 40 de calorii, 0 colesterol sau grăsimi, deci poate fi inclus în orice dietă de slăbire. Potrivit specialiştilor americani de la UCLA, sparanghelul este legume numărul 1 în procesele de detoxifiere.

Alte articole:   Campanie gratuită de sterilizare a câinilor și pisicilor, în Făgăraș

Sparanghelul este bogat în glutation, un aminoacid cu proprietăţi antioxidante care protejează celulele de radicalii liberi şi toxine, astfel că ne menţine pielea tânără şi radiantă, ca la 20 de ani.

Efectul afrodiziac al sparanghelului este datorat nu compuşilor săi, ci mai degrabă unui cumul de factori psihologici. Se pare că forma sugestivă a sparanghelului este cea care, de fapt, face din această legumă un foarte bun afrodiziac. Francezii numesc sparanghelul asperge, un termen care de regulă este asociat cu…penisul.

Folaţii din sparanghel fac ca această legumă să deţină importante proprietăţi anticancerigene. Aceşti compuşi se găsesc în special în vegetalele verzi şi în citrice şi, deşi frecvent se întâmplă ca acidul folic să fie considerat unul şi acelaşi cu folaţii, trebuie să ştiţi că acidul folic este un supliment derivat şi nu are la fel de multe beneficii. Tot folaţii sunt cei care ajută la reducerea inflamaţiilor şi ameliorarea durerilor, dar şi la reducerea riscului de boli de inimă.

Alte articole:   Mâine Conferinta OM vs Tehnologie cu numărul #3, organizată de Grupul Iubim Brașovul

Sparangelul este bogat în vitamina K, care ajută la dezvoltarea şi creşterea densităţii osoase, prevenind astfel osteoporoza şi osteoartrita. De asemenea, vitamina K este esenţială pentru sinteza osteocalcinului, proteina structurală din oase, cu rol de preluare şi depunere a calciului exact acolo unde este nevoie.

O altă substanţă din sparanghel numită inulină este extrem de benefică în dezvoltarea bacteriilor considerate prietenoase pentru organism, făcând astfel digestia un proces mult mai uşor.

Tot sparanghelul poate uşura simptomele mahmurelii, după o noapte de alcool în exces, prin acţiunea protectoare a aminoacizilor şi mineralelor asupra celulelor hepatice. Asparagina, un alt compus din sparanghel are efect diuretic, deci ne ajută să eliminăm toate toxinele şi sarea în exces din organism, creşte rezistenţa organismului la oboseală şi asigură funcţionarea normală a ficatului.

Acidul folic şi folaţii din sparanghel sunt extrem de indicaţi în regimul alimentar al viitoarelor mămici deoarece carenţa în aceste substanţe creşte semnificativ riscul de Spina Bifida (afecţiune congenitală a coloanei vertebrale a fătului) şi de  anencefalie, malformaţie caracterizată prin absenţa cerebelului şi a encefalului.

De asemenea, sparanghelul are efecte benefice şi asupra tractului urinar, prevenind infecţiile şi apariţia pietrelor la rinichi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate