blog-logo

Consiliul Județean Brașov se digitalizează! Este primul CJ din România care implementează un sistem digital integrat

Consiliul Județean Brașov se digitalizează! Este primul CJ din România care implementează un sistem digital integrat

Consiliul Județean Brașov implementează un sistem digital intergrat, devenind astfel, primul consiliu județean din România care implementează un asemenea sistem, în adevăratul sens al cuvântului.

Prima etapă în implementarea programului de digitalizare la nivelul administraţiei judeţene începe în 15 februarie 2021, în cadrul aparatului propriu al instituţiei și se realizează prin intermediul finanțărilor europene nerambursabile.

Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, a semnat astăzi o dispoziţie prin care, din data menţionată personalul angajat în cadrul aparatului executiv al CJ are obligaţia de a-şi îndeplini atribuţiile de serviciu în sistem digital, prin intermediul unei platforme informatice.

Sistemul digital utilizabil pe dispozitivele fixe (desktop, laptop) şi mobile (smartphone, tabletă) cu acces la internet, precum şi semnătura electronică pentru fiecare angajat sunt resursele pe care CJ Braşov le pune la dispoziţia salariaților instituției.

Prin urmare, toţi utilizatorii înrolaţi în sistemul digital funcţional la nivelul Consiliului Judeţean, fie că vorbim despre funcţionari publici cu atribuţii de conducere, funcţionari publici cu atribuţii de execuţie, personal contractual de conducere, respectiv de execuţie vor fi obligaţi, începând cu data de 15 februarie, să proceseze documentele în sistem digital şi să utilizeze semnătura electronică.

Alte articole:   Grădina Zoologică Brașov trece la programul de vară

În prealabil, pe parcursul anului 2020 au fost organizate instruiri cu angajaţii, astfel încât cu toţii să-şi însuşească abilităţile şi cunoştinţele necesare utilizării sistemului informatic implementat la nivelul CJ pentru optimizarea procedurilor şi fluxurilor de lucru.

Trebuie menţionat faptul că digitalizarea la nivelul Consiliului Judeţean Braşov a început încă de dinaintea apariției pandemiei, mai precis din februarie 2019, odată cu demararea scrierii primei cereri de finanţare pentru accesarea fondurilor europene. Pandemia a accelerat procesul digitalizării, iar subiectul a devenit extrem de actual la nivelul Comisiei Europene, bugetul viitoarei perioade de programare cuprinzând sume generoase pentru proiecte destinate digitalizării.

Activitatea de digitalizare a proceselor de lucru și a documentelor, în viziunea conducerii administraţiei judeţene, a cuprins de la bun început necesitatea integrării serviciilor Consiliului Judeţean cu cele furnizate de instituțiile din subordine. Astfel, administraţia judeţeană a câştigat două proiecte cu fonduri europene, finanţate în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020 şi aflate acum în curs de implementare.

Primul dintre acestea, intitulat „Îmbunătăţirea procesului decizional şi reducerea birocraţiei la nivelul Consiliului Judeţean Braşov”, are valoarea de 3.750.775,47 lei şi este implementat de CJ în parteneriat cu Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov. În iunie 2020, în cadrul proiectului a fost achiziţionat sistemul informatic care va fi utilizat la nivelul instituţiei, de luna viitoare.

„După ce am semnat contractul cu firma care a câştigat licitația pentru sistemul informatic necesar aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean, ne aflăm la începutul perioadei de implementare. Astfel, începând cu data de 15 februarie 2021, se va trece la utilizarea sistemului de către salariații noştri. Sistemul va permite înrolarea gratuită a persoanelor fizice și juridice, pentru a trimite sau a primi solicitări sau acte, circuitul documentelor și semnarea documentelor se vor face în sistem, arhivarea va fi electronică, iar totul se va întâmpla în cloud, ceea ce însemnă că activitatea va fi posibilă de la orice calculator cu acces la internet. Suntem primul consiliu județean din România care implementează un asemenea sistem complet, care cuprinde registratură electronică, management identități, comunicare formală și informală, semnătură electronică, arhivă electronică, din punctul nostru de vedere fiind singurul sistem care poate fi asimilat digitalizării. A avea doar registratură electronică nu înseamnă digitalizare”, explică preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Cel de-al doilea proiect în domeniu este „Digitalizarea serviciilor sociale și medicale aflate în competenta Consiliului Județean Brașov”, totalizând 2.964.024,96 lei, proiect implementat de CJ în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Brașov.

Alte articole:   VIDEO Ce au găsit polițiștii azi la percheziţiile făcute la hoții de componente auto

Acesta va permite extinderea procesului de digitalizare la nivelul instituţiilor medicale şi sociale aflate în subordinea CJ Braşov.

Sperăm ca în amplul demers de digitalizare să cooptăm toate primăriile din județ, care să înțeleagă utilitatea unui sistem digital, compatibil cu cel deja achiziționat de noi, mai ales pentru contribuabili, fie ei persoane fizice sau juridice. Deși implementarea va necesita un efort de adaptare firesc din partea tuturor, suntem convinși că acesta este viitorul și nu vrem să fim ultimii care pășesc pe acest drum. Consiliul Judeţean Braşov este, astfel, în avangarda procesului digital al administrației publice din România”, a încheiat şeful executivului judeţean.

Alte articole:   Comisia Europeană: “Pașaportul verde digital” va fi propus pe 17 martie

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!
  1. Odata cu introducerea acestui sistem care elimina documentele pe suport de hartie,cred ca ar fi oportun sa se faca si o reducere drastica de personal,trimiterea acasa a tuturor pensionarilor reangajati,reorganizarea/comasarea /desfiintarea unor directii,servicii ,birouri pentru o eficientizare reala si nu numai din vorbe ; sint multe persoane care zilnic muta si plimba niste hartii si a caror principala activitate este de a astepta urmatorul salariu (deloc mic );altfel aceasta digitalizare integrala nu va avea finalitatea dorita si anume reduceri de cheltuieli,administrarea judicioasa si eficienta a fondurilor publice ; daca acest lucru nu se intampla,vom spune in continuare ca cel mai eficient Consiliu Judetean este cel din Bihor unde personalul a fost redus cu 30% si au fost luate masuri dure de reducere a cheltuielilor neeconomicoase !

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate