blog-logo

Cum continuă odiseea „serei” de la Fartec sub administrația Coliban

Cum continuă odiseea „serei” de la Fartec sub administrația Coliban

Firma Recon, care lucrează acum la pasajul peste calea ferată de lângă fosta societate Fartec, a primit ca ultimatum pentru finalizarea lucrărilor decembrie 2021. Ar mai trebui precizat că, rezilierea contractului, ar amâna cam tot pe acolo termenul la care s-ar putea contractarea altui constructor.

Primarul Allen Coliban, a declarat, pentru brasovmetropolitan.ro, că „înțeleg că sunt unele probleme din perspectiva felului în care au fost estimate costurile acelei intervenții ceea ce a dus la trenarea lucrărilor. Noi de aflăm într-o situație neplăcută, aceea de a ne asuma un termen și a spera în respectarea lui. Eu când mă refer la termene, spun anul 2021. Ar fi inadmisibil să continuăm aceste lucrări și anul viitor. Ori se va termina anul acesta lucrarea, ori va trebui să ne gândim la o reatribuire, la o altă soluție.  Termenele asumate inițial prin contract (încheiat cu firma Recon – n.n.), acestea oricum au fost depășite. Anul acesta va trebui să avem pasajul finalizat sau o altă soluție”. 

Ritmul alert de lucru pe șantier este cunoscut. Poate se vor „dezgheța” lucrurile la primăvară. Însă, dacă nu este respectat termenul, lucrurile se pot complica și mai mult, pentru că este posibil să asistăm nu doar la o simplă reluare a licitației pentru continuarea lucrărilor (care ar determina o întârziere de un an).

Alte articole:   Întreruperi de curent în trei localități din județul Brașov

Marius Comănici, noul șef al Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Brașov, spune că soluția tehnică stabilită, de reabilitare, nu a fost cea mai fericită și susține că, poate, mai bună era varianta construirii unui pasaj nou. 

În acest caz, vorbim despre alți bani, altă distacție și, în mod cert, de încă mulți ani pentru finalizare, pentru că trebuie reluat totul de la zero, pornind cu studiile de oportunitate și fezabilitate…

Date despre lucrare:

  • Executant: Asocierea SC RECON SA– SC PRINFO SRL
  • Obiect: Proiectare și execuție RK Pasajul b-dul Griviței (Fartec) -continuare lucrări
  • Valoare: 6.625.442,71 lei cu TVA + 9.218.824,33 lei = 15.844.267,04 lei cu TVA

Din cauza stării avansate de degradare a pasajului situat pe B-dul Griviței – Fartec construit în perioada 1970-1971 și a concluziilor expertizelor tehnice (ultima realizată în aprilie 2018) a fost demarată procedura de achiziție a serviciilor de proiectare și a lucrărilor de reparaţie capitală a podului pentru asigurarea următoarele performanțe tehnice, respectiv :

  • Menţinerea capacităţii portante a pasajului conform clasei de încărcare pentru care s-a făcut dimensionarea iniţială a pasajului
  • Asigurarea structurii la situația de proiectare seismică conform normelor actuale.
  • Prelungirea duratei de exploatare cu cel puţin 25 ani după execuția tuturor lucrărilor proiectate (Potrivit executantului, la finalul lucrărilor durata de viață va fi de 50 de ani.)
Alte articole:   Concert online, joi, de la 19.00

Amplasamentul podului, care supra-traversează prin 6 din cele 16 deschideri mai multe căi de circulație rutiere și feroviare care trebuie păstrate în funcțiune și protejate pe timpul execuției, face foarte dificilă execuția lucrărilor. Fiind o lucrare de reparații capitale, în faza de elaborare a proiectului tehnic s-a constatat necesitatea extinderii lucrărilor de reparaţii/consolidare și asupra altor elemente care nu au fost avute în vedere în faza anterioară, atât ca urmare a constatării stării tehnice a unor elemente în urma operaţiilor de demolare, cât și din considerente de calcul structural, în baza breviarelor de calcul. Din aceste motive, detaliile de execuție, cât și tehnologiile avute în vedere inițial, se modifică și se completează continuu în faza de execuție.

Alte articole:   20.01.2021 150 de cazuri noi de Covid-19, la Brașov. Incidența în județ este 2,51

Principalele lucrări de intervenție sunt:

  1. Consolidare infrastructura pod : fundații pile (piloni) și elevații
  2. Lucrările pentru devierea și restabilirea circulației rutiere și feroviare
  3. Lucrările de racordare a rampelor de acces
  4. Lucrări cu specific feroviar
  5. Liftarea tehnologică a suprastructurii
  6. Continuizare grinzi. Refacere dală
  7. Lucrări la calea de pod
  8. Reparația și protecția suprafețelor din beton de la intradosul suprastructurii podului
  9. Testarea podului în regim static și dinamic

Lucrările implică unirea grinzilor în tronsoane de câte 4 deschideri și necesită ridicarea tuturor grinzilor și înlocuirea tuturor aparatelor de reazem pentru respectarea normelor de proiectare antiseismice actuale.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate