blog-logo

Ioan Pintea, directorul CFR: Trenul de la Brașov la Sighișoara va face 45 de minute

Ioan Pintea, directorul CFR: Trenul de la Brașov la Sighișoara va face 45 de minute

Călătoria cu trenul de la Brașov la Sighișoara se va scurta de la trei ore la 45 de minute, după ce vor fi terminate lucrările de reabilitare a liniei de cale ferată, susține Ioan Pintea, directorul CFR.

La ceremonia de semnare a contractului pentru reabilitarea subsecţiunii Apaţa – Caţa, care a avut loc marți, directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, a susţinut că la finalul modernizării segmentului feroviar Braşov – Sighişoara, timpul de transport dintre cele două destinanţii va scădea la aproximativ 47 de minute pentru un tren InterRegio

Potrvit acestuia, pe tronsonul Brașov-Sighișoara, cu o lungime de aproximativ 128 de km, după realibilitare se va circula cu 160 km/h, iar timpul de parcugere se va reduce semnificativ de la aproape 3 ore, la 45 de minute.

„Tronsonul de la Brașov-Sighișoara are o lungime de aproximativ 128 de km și a fost împărțit in trei subsecțiuni, Brașov- Apața, cu o lungime de 31 de kilometri, Apața-Cața 44 km și Cața- Sighișoara, 46 de kilometrii. Pe tronsoanele marginale, respectiv tronsonul 1 și tronsonul 3, Brașov- Apața, Cața- Sighișoara, traseul infrastructurii feroviare urmărește actualul traseu al căii ferate, pe această zonă fiind necesare doar mici corecții de traseu pentru a asigura viteza maxima de 160 km/h. În ce privește tronsonul din mijloc pentru care suntem aici, tronsonul de 44km pe actualul traseu, va fi proiectată pe un nou amplasament în mare măsură, peste două treimi din amplasamentul acestui proiect va fi un traseu nou pentru că pe acest segment linia are un traseu extrem de sinuos datorita reliefului accidentat. Din cei 44 de km, in urma reproiectării o să ajungem la 28 de km, o să fie o scurtare semnificativa care se va face prin realizarea unor lucrări de artă de anvergură însemnată poduri viaducte și cele mai spectaculoase lucrări sunt 2 tuneluri de cale ferata, unul de 7 km și unul de 5 km, de linie simplă, aproximativ 24 km de tunel. Pe toată secțiunea pe 95 % din lungimea acestui traseu se va circula cu viteză de 160 km/ h, călători și 120 km/h la trenurile de marfă. Dacă acum, linia aflată într-o stare de degradare, trenurile Regio fac aproape 3 ore, 2h 40-45, după reabilitate timpul se va reduce semnificativ, timpul reducându-se la 47 de minute”, a declarat directorul CFR, Ioan Pintea, potrivit b1.ro.

CFR a semnat marți, contractul de reabilitare a liniei ferate pe Subsecţiunea 2, Apaţa – Caţa, din tronsonul de cale ferată Braşov – Sighişoara.

Alte articole:   Accident pe DN1, la intrare în Codlea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate