blog-logo

Primăria Brașov este pe locul trei într-un top al e-guvernării

Primăria Brașov este pe locul trei într-un top al e-guvernării

Orașele Cluj-Napoca, Sibiu, Brașov, Buzău și Oradea stau cel mai bine la capitolul serviciilor de guvernare electronică oferite cetățenilor, dintre toate orașele României, iar Bucureștiul intră în top 10 doar cu Sectorul 3, potrivit unei evaluări a implementării și eficienței guvernării electronice la nivel național, realizată de Universitatea ,,Babeș-Bolyai”, potrivit g4media.ro.

Analiza a fost realizată de specialiștii Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul UBB. Aceștia apreciază într-un comunicat de presă că, deși a început să se dezvolte de cel puțin 20 de ani, rezultatele “în special la nivel central sunt destul de firave”. Aceasta, în condițiile în care “presiunea pentru dezvoltarea serviciilor online este evidentă, mai ales în orașe, în care populația educată folosește în mod uzual serviciile de internet pentru cumpărături sau operațiuni bancare”, scrie edupedu.ro.

Alte articole:   Raziile anticovid continuă: mii de persoane legitimate, sute de firme controlate, amenzi de zeci de mii de lei

Primăria Brașov este pe locul trei într-un top al e-guvernării, realizat de Facultatea de Știinte Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj Napoca, care a evaluat modul în care interacționează electronic administrațiile publice locale cu cetățenii, la nivel de municipii și orașe. Cadrele didactice, masteranzii și studenții de la această facultate au evaluat serviciile electronice oferite cetățenilor de administrațiile publice din 326 de localități.

Evaluarea s-a făcut pe baza 47 de indicatori, împărțiți în cinci categorii, fiecare cu o anumită pondere în nota finală: Ergonomie (15%), Conținut (25%), Servicii online (25%), Participare și implicarea cetățenilor (20%), Securitatea și protecția datelor personale (15%).

Alte articole:   Hoț de buzunare prins de polițiști si introdus în arest

În urma evaluării serviciilor on-line, în principal servicii front-office, oferite cetățenilor și companiilor, Brașovul s-a clasat pe locul 3 între orașele și municipiile din România, cu un punctaj de 87,62 de puncte, dintr-un total de 100. Primele două locuri au fost ocupate de Cluj-Napoca, cu 92,58 puncte, și Sibiu, cu 87,85 puncte, diferența între cele 3 fiind făcută la la categoriile: “Conținut” și “Ergonomie”. Punctajul la celelalte 3 categorii, “Participarea și implicarea cetățenilor”, “Securitate și protecția datelor personale” și “Servicii online” este identic.

În ultimii ani, municipalitatea și-a dezvoltat tot mai mult serviciile electronice oferite cetățenilor, astfel încât, în această perioadă de restricții privind interacțiune directă, reușește să acopere, electronic, foarte multe dintre serviciile de informare sau eliberare de documente.

Alte articole:   24.10.2020 - 4.761 de cazuri noi de infectare cu coronavirus. 114 la Brașov

Portalul Primăriei Brașov este www.brasovcity.ro, iar secțiunea „Servicii Cetățeni“ reunește instrumentele prin care cetățenii pot obține informații și documente on-line, sau efectua plăți de la diverse servicii ale Primăriei sau aflate în subordinea Consiliului Local.

Rezultatul evaluării guvernării electronice în orașele din România este prezentat la adresa

https://fspac.ubbcluj.ro/ro/evenimente/evaluarea-guvernarii-electronice-orasele-din-romania.

Criteriile după care au fost evaluate municipiile și orașele din România pot fi consultate aici:https://fspac.ubbcluj.ro/application/files/3516/0067/3596/Index_front-office_primarii.pdf

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.