blog-logo

CFR a desemnat consultantul pentru modernizarea tronsonului Brașov – Sighișoara

CFR a desemnat consultantul pentru modernizarea tronsonului Brașov – Sighișoara

FR SA a desemnat asocierea TPF Inginerie – ISPCF – Baincons Impex SRL drept câștigătoare a licitației de consultanță pentru modernizare pentru linia de cale ferată Brașov – Sighișoara.

Contractul a fost împărțit în două părți, anume loturile 1 și 3, respectiv Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, cu o valoare de  28,33 milioane lei și Apața – Cața cu o sumă de 20,89 milioane lei.

La licitație a mai participat 3TI Progetti – Ingegneria Integrata Italia – Yuksel Turcia pe ambele loturi

In cazul secțiunilor Brașov – Apața și Cața  – Sighișoara lucrările sunt făcute de asocierea RailWorks formată din Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98.

Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/oră, pentru trenurile de călători și 120 km/oră pentru cele de marfă. Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii CF, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

Alte articole:   Cu cât a scăzut numărul turiștilor din Brașov în primele 11 luni ale anului 2020

În cazul secțiunii Apața – Cața contractul pentru execuție nu a fost încă semnat. Valoarea totală estimată a contractului este însă de 2,86 miliarde lei, fără TVA (615,7 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Subsecţiunea Apaţa-Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov–Sighişoara, este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Brașov – București – Constanța, iar modernizarea acestei subsecţiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Alte articole:   Ministrul Educației: Numărul de elevi din clasele de liceu va fi redus

Modernizarea secţiunii Apaţa-Cața contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea frontiera maghiară – Curtici – Arad – Simeria – Sighişoara – Braşov, prin creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h, reducerea duratei de transport, creşterea siguranţei feroviare, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului, îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.

Proiectul de modernizare pe această secţiune cuprinde o gamă variată de lucrări feroviare precum infrastructura, suprastructura căii ferate, lucrări de artă – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronică şi ETCS nivel 2) şi lucrări de construcţii civile în staţii.

Alte articole:   Au reînceput lucrările la „Drumul pe sub munte”

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate