blog-logo

Pandemia, motiv de a lua cu japca banii turiștilor pe litoral

Pandemia, motiv de a lua cu japca banii turiștilor pe litoral

Brașovul este un județ turistic. Cel puțin așa reiese din datele Institutului Național de Statistică, în privința destinației turiștilor din România. Din păcate, cei din domeniul HORECA la Brașov au dus și duc greul în încercarea de a supraviețui și la aceasăt oră. Poate este vorba și de bunul simț ardelenesc. Dar, pe litoral, pandemia de coronavirus a dezvăluit adevărata față a afaceriștilor veroși.

Guvernul și-a dat măsura incompetenței în privința gestionării crizei de coronavirus. Și facem această afirmație în contextul măsurilor luate de statele din jurul nostru, dependente de veniturile din turism. Dar poate că acolo nu există nici incompetența din unele instituții de la noi, nici bătaia de joc la adresa turiștilor.

Prețul unui șezlong – un exemplu minor care poate ilustra grotescul de care au avut parte românii, „turistus captivus” în propria țară, că dacă plecau dincolo riscau să vina acasă direct în carantină, că nu știi ce mai visau unii care se cred niște Che Guevara din sănătate în România.

Nu mai vorbim de prețurile la cazare, pentru că voucherele de vacanță ale bugetarilor sunt ținta șmecherilor din turism. Iar bugetarii „mușcă” momeala și plătesc cazări și servicii copios umflate pentru că aceste „prime de vacanță” nu sunt percepute ca un salariu pentru care trag timp de o lună… Că angajații din sectorul privat nu au parte de asemenea cadouri discriminatorii de la stat.

Alte articole:   Vacanţa forţată ar putea fi recuperată prin şcoală cu prezenţă fizică, în ianuarie 2022

Guvernul, depășit de situație. O spune șeful de la Protecția Consumatorului!

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, prezintă o imagine dezolantă a litoralului românesc.

Pandemia de coronavirus a fost o ocazie ideală pentru ca operatorii economici să mărească prețurile, în ciuda serviciilor care lasă de dorit în multe locuri precizează șeful ANPC, într-un interviu pentru Agerpres. Iar românii au ales în număr mare litoralul Mării Negre în acest an forțați de criza sanitară pe fondul căreia au fost impuse condiții speciale de călătorie către multe destinații preferate, în alți ani, de turiștii din țara noastră.

Întrebat cum a găsit litoralul românesc în acest an, Paul Anghel a răspuns: ”Practic, sunt aceleaşi servicii care lasă de dorit, în unele cazuri, deşi am avut tendinţa să cred că, după 10 ani în care românii au văzut aproape tot globul, vor fi mult mai exigenţi cu ce li se oferă, masa critică nu pare a fi atinsă. Din păcate, aş mai sintetiza: aceeaşi atitudine pro japcă, costuri nejustificate, personal nepregătit, extenuat şi irascibil, atitudine sfidătoare, patroni care nu înţeleg relaţia serviciu/cost/respect, prost gust generalizat, plastic peste tot. Nu suntem încă suficient de educaţi, din păcate, să nu stingem ţigara în nisip, îngropând-o ulterior discret rămânând „micul nostru secret”. Capacul berii îl descoperim printre scoici, în nisip, cu orice alt rest/gunoi întregeşte tabloul de pe plajă.
Ce să vă spun despre atmosferă? Circ, bâlci, muzică de proastă calitate, ţipete, hăhăială, trotuare neterminate, străzi găurite, capace de canal pe post de jaloane, fructe expirate la preţ de trufandale, 80% din personal nu respectă nimic din ce ar trebui să reprezinte „bariera” anti-Covid”, a declarat directorul general al ANPC.

Alte articole:   Bilet unic de intrare la mai multe muzee din Brașov

În ceea ce privește felul în care arată plajele din România, Paul Anghel a spus că nu a văzut nicăieri în lume atât de multe alge ca pe litoralul din țara noastră.

”Dacă vorbim de cum arată plajele, toate sunt pline de cioburi, capace de sticlă sau multe scoici. Dacă intri în mare, până la genunchi sunt alge. Poţi să îţi pierzi foarte uşor copilul în alge, mai ales dacă e copil mic”, a mai declarat șeful ANPC.

Acesta mai spune că pandemia de coroanvirus a fost cumva speculată de operatorii economici care au profitat de acest context pentru a mări tarifele, deși serviciile lasă în continuare de dorit.

„Evident, nu vreau să generalizez. Există şi excepţii. Îmi pare rău pentru cei care înţeleg ce înseamnă turismul, pentru cei care au muncit 30 de ani să dezvolte acest segment, pentru cei care au investit şi au depus eforturi enorme. Se pare că aceştia au rămas şi ei tot excepţii. Aş concluziona spunând că Litoralul 2020 în România, în vremea pandemiei, este o justificare continuă a costurilor şi a serviciilor slabe şi o binecuvântare pentru a mări preţurile”, a susținut Paul Anghel.

Alte articole:   Cîmpeanu: Tezele pe semestrul I se vor da în primele două săptămâni din ianuarie 2022

„Dacă alege Grecia anul acesta, pentru patru persoane îl mai costă cel puţin 1.200 de lei, în cel mai bun caz, testele Covid, iar mulţi profită de faptul că românul nu poate să plece şi fac japcă”, a mai spus șeful ANPC, precizând că în luna septembrie, instituția pe care o conduce va publica rezultatele controalelor făcute în această vară, atât în stațiunile de la mare, cât și în cele montane.

Concluzie: ANPC ne va da raportul asupra controalelor făcute, într-o zonă scăpată total de sub control de către autorități. Despre economia la negru sau „gri”, nu are rost să vorbim. Distanțarea socială pe litoral a fost și este ca în cazul chefului din Guvern de ziua premierului, pentru că nu trebuie să uităm faptul că, în plin debut al pandemiei, Orban ținea o țară sub teroare, că ne plimbam cu declarații pe proprie răspundere să cumpărăm pâine controlați de polițiști, jandarmi și soldați înarmați până în dinți. Sau și pe astea le-am uitat?

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.