
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), prin Direcția de Insolvență, consiliază cetățenii români aflați în imposibilitate de plată, conform Legii Insolvenței Persoanelor Fizice, pentru a găsi soluții la impasul financiar în care se află.
Insolvența persoanei apar când nu mai dispune de bani pentru a-și achita datoriile, respectiv rate bancare, impozite, restanțe la asociațiile de proprietari, etc, înregistrând întârzieri de plată mai mari de 90 de zile.
Astfel, angajații Direcției de Insolvență din cadrul ANPC oferă consultanță gratuită persoanelor care îndeplinesc această condiție de bază și îi consiliază cu privire la procedura cea mai potrivită, în conformitate cu situația în care se regăsesc aceștia:
- Procedura pe baza planului de rambursare
- Procedura prin lichidare de active
- Procedura simplificată de insolvență.
Executările silite, dobânzile și penalitățile, suspendate
Potrivit ANPC, fiecare dintre aceste tipuri de insolvenţă sunt în avantajul debitorilor deoarece, pe parcursul derulării acestora, există o protecţie faţă de creditori, şi anume:
- Sunt suspendate executările silite asupra bunurilor și veniturilor
- Este suspendată curgerea dobânzilor sau a penalităților
- Este asigurat un nivel de trai rezonabil conform legislației în vigoare (coșul minim de cumpărături).
Persoanele interesate se pot prezenta la sediul ANPC sau la comisariatele din teritoriu si vor fi consiliaţi cu privire la alegerea unei proceduri ce poate fi urmată de aceştia, la modul în care trebuie să fie întocmit dosarul ce trebuie depus spre aprobarea Comisiilor Teritoriale de Insolvenţă şi, nu în ultimul rând, la explicarea modului de completare a cererii de intrare în insolvenţă
ANPC îndeamnă cetățenii care se confruntă cu astfel de dificultăți financiare să se adreseze comisariatelor teritoriale de pe raza județului de domiciliu pentru identificarea unei soluții a situației sau să consulte informațiile, pe acestă temă, de pe site-ul instituției, www.anpc.ro.