VIDEO Angajații ANAF vor lucra mult mai mult de acasă, în viitorul apropiat!

VIDEO Angajații ANAF vor lucra mult mai mult de acasă, în viitorul apropiat!

Reorganizarea ANAF în contextul pandemiei Covid19!
Conducerea instituției are în planul de activitate, pentru următoarele 12 luni, promovarea muncii de la domiciliu în cadrul angajaților ANAF, acolo unde v-a fi posibil.

Distribuie dacă îți place!

ANAF operează o reorganizare internă și are și un plan pe un an de reluare a activității “normale”, a declarat Mirela Călugăreanu președintele instituției, în cadrul unei transmisiuni Live

Mirela Călugăreanu a spus că inspectorii Fiscului și angajații ANAF vor lucra de la domiciliile lor, de unde vor avea acces la baza de date a instituției, pentru a putea răspunde în timp util petenților.Inspectorii Fiscului vor face controale online.

Mai mult, a spus șefa ANAF, aplicația ghișeul.ro va fi pe deplin operațională și interconectată cu toate primăriile din România, astfel încât contribuabilii să poată chestiona baza de date și să poate plăti online toate impozitele pe care trebuie să le achite. „Încă de la începutul stării de urgenţă, ANAF a implementat o serie de măsuri, astfel încât interacţiunea dintre angajaţi şi contribuabili să se realizeze la distanţă.

Chiar dacă unităţile fiscale au rămas deschise publicului, am reuşit să limităm mult interacţiunea directă, promovând comunicarea online. A fost implementată plata obligaţiilor fiscale prin platforma ghiseu.ro. Am extins mult funcţionalităţile spaţiului privat-virtual. Acest lucru se va realiza prin intermediul unei sesiuni video”, a spus șefa ANAF.

Alte articole:   Iohannis își cere scuze după ce a facut o eroare în formula de calcul pentru cele 3 scenarii luate în calcul pentru școli

Pentru angajații care vor lucra de acasă, aceștia vor avea parte de o semnătură electronică calificată, pentru a avea acces în bazele de date ale instituției. „În premieră, în cadrul ANAF a fost implementată semnătura electronică calificată şi totodată, un număr însemnat de angajaţi au acces de la distanţă la bazele de date soluţionând cererile depuse de contribuabili online”, a mai spus Călugăreanu.

Digitalizarea și informatizarea forțată care se petrece în aceste zile va face ca și controalele fiscului să fie făcute tot prin intermediul plaformelor de internet. „Important este că şi segmentul de control fiscal, adică atât activitatea de inspecţie cât şi cea antifraudă, au început să se deruleze la distanţă şi în perioada imediat următoare veţi vedea că vom implementa desk-auditul care este un control documentar de la distanţă şi perspectivele pentru anii următori sunt de a limita controalele la sediile contribuabililor şi de a realiza aceste tipuri de controale de la distanţă, cum de altfel se întâmplă în toate statele Uniunii Europene”.

Toate măsurile implementate, mai sper șefa ANAF, vor duce în final la o creșterea a încăsărilor la bugetul de stat cu 2-3 procente, ceea ce înseamnă foarte mult, de ordinul a peste două miliarde de euro.

Alte articole:   Preşedintele Academiei Române: „Scenariul educației exclusiv online va fi catastrofal, iar școala astfel făcută nu va avea niciun folos”

„Cu siguranţă că ne vor aduce o creştere a ponderii veniturilor colectate în produsul intern brut, între 2-3%, în următorii doi ani. Acţiunile noastre vor fi orientate mai mult spre prevenire şi spre susţinerea conformării voluntare în domeniul colectării creanţelor fiscale. Lucrăm la implementarea la interconectarea caselor de marcat şi mai nou, la implementarea facturii electronice”, a spus Mirela Călugăreanu, preşedinta ANAF.

Bogdan PANAIT – fondator LEXDATA

realizator al emisiunii Business & Living – TVIBv Channel

sursă foto: profit.ro

Distribuie dacă îți place!
Loading...
loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate