Un colegiu din Făgăraș face campanie pentru accesul la învățământ al copiiilor provenind din mediile defavorizate

Un colegiu din Făgăraș face campanie pentru accesul la învățământ al copiiilor provenind din mediile defavorizate

Colegiul Aurel Vijoli din Făgăraș a demarat o serie de campanii de susținere a copiilor din mediile defavorizate din zona Făgărașului. Fundația Unu și Unu, care activează și în Brașov, susține demersul Colegiului

Campania demarată de Colegiul din Făgăraș a pornit din dorința de a asigura și încuraja accesul la învățământ pentru copiii provenind din mediile defavorizate. Cadrele didactice au constatat că abandonul școlar al copiilor din zona Făgrașului este în creștere, iar principala cauză este situația materială precară a părinților și lipsa de educație a acestora.

Într-un prim pas, prin campania ”Și eu vreau la școală”, Colegiul, alături de parteneri au ca obiectiv achiziționarea de  rechizite, atât de necesare copiilor care provin din medii dezavantajate, pentru a-i ajuta să vină cu plăcere la școală, fără frustrarea de a fi marginalizați, putând desfășura toate activitățile și dobândi cunoștințe și competențe. Este modalitatea de a aduce toți copiii la aceeași linie de start pentru viață, eliminând o parte dintre dezavantajele materiale.

În cadrul acestei campanii se are în vedere achiziționarea de materiale didactice care vor fi utilizate în explorarea fenomenelor propuse spre studiere, într-o manieră atractivă, în măsură să stimuleze interesul elevilor și să dezvolte aptitudini specifice domeniului științe. Cu ajutorul lor elevii asimileaza cu ușurință noțiuni primare de chimie și biologie, dar și matematică, înțeleg relaţia cauză-efect şi îşi dezvoltă gândirea critică. Bugetul necesar este de 12.000 lei

Alte articole:   Lista președinților și locțiitorilor la circumscripțiile electorale din Brașov

Cea de a doua campanie, ”Orele de muzică și sport cu materiale inovative” are ca obiectiv promovarea în rândul elevilor a educației fizice si muzicale, a fair-play-ului, a spiritului de echipă prin implicare activă și asumarea responsabilităților.

Acest proiect presupune utilizarea jucăriilor şi a instrumentelor muzicale tradiţionale şi moderne (clopoţei muzicali, tuburi boomwackers, instrumente de percuţie, audiţie muzicală activă, percuţie corporală, instrumente construite de elevi/pseudo-instrumente etc.) prin jocuri muzicale şi tehnici de muzicoterapie atât în predarea educaţiei muzicale cât şi în cadrul activităţilor extraşcolare. Boomwackers  sunt niște tuburi sonore din plastic, de diferite dimensiuni și culori, în care fiecare copil e o notă, în funcție de ce tub are în mână.

Este o metodă extraordinară, îți arată că depinzi de ceilalți, iar sunetele se unesc în ceva care are sens. Traseele de echilibru, seturile de joacă sau jocurile avute în vedere pentru achiziționare vor activiza orele de educație fizică și le vor face mai atractive. Setul pentru dezvoltarea completă a competențelor psihomotrice, cuprinzând o mulțime de piese (placi, tije, săculeți, ghid pentru a inspira jocul și învățarea în același timp) este considerat baza învățării. Bugetul necesar este de 7.000 de lei

Alte articole:   Război imobiliar între Primăria Predeal și Casa Regală. Predelenii pierd 260 ha din cauza unei virgule

A treia campanie, denumită ”Instantanee” a fost generată de pasiunea tinerei generații pentru IT și telefoane. Utilizând într-o manieră constructivă resursele tehnologiei moderne, copiii și cadrele didactice pot obține cu ușurință fotografii reușite.

Comparând cu ceea ce se putea realiza cu numai 20-25 de ani în urmă folosind aparatele foto din acea vreme, diferența este indiscutabil în favoarea actualei generații, iar cadrele didactice implicate consideră că este menirea lor de a dezvolta și susține pasiuni, orientându-le către scopuri nobile.

Prin acest proiect se dorește achiziționarea de materiale si instrumente foarte utile pentru a învăța elevii cum să facă fotografii de interior și exterior, cum să realizeze portrete, cum să editeze sau cum să pregătească materiale de prezentare a școlii folosind fotografii, cum se realizează calendare personalizate.

Pentru a realiza fotografii deosebite sunt necesare: aparate foto, obiective foto, lămpi fluorescente, imprimantă foto, echipamente care să pună în valoare imaginile realizate și editate. Un fotograf profesionist este dispus să dezvaluie secretele unei fotografii de calitate elevilor interesați. Bugetul necesar este de 7.000 de lei

Beneficiarii direcți ai activităților prevăzute în cele trei campanii sunt peste 150 de elevi din învățământul primar de la Colegiul Aurel Vijoli-Făgăraș, cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani.

Alte articole:   Scrisoarea cititorului: Calea București, pistă nocturnă de raliu pentru mașinile tunate

Colegiul Aurel Vijoli este o școală de cartier și oferă educație elevilor din zona Parcului industrial Nitramonia. Cartierul Combinat din Făgăraș este situat într-o zonă defavorizată. Pe fondul problemelor socio-economice ale zonei și al nivelului de educație scăzut al populației adulte, numărul de copii care nu au parte de activități educative în afara școlii este foarte mare. De asemenea, nu au acces la aparate și tehnologie ca cele descrise în proiect.

Prin derularea acestor campanii, elevii se vor apropia de școala și vor participa cu mai mult drag la activități extrașcolare.

Fundația Unu și Unu, care activează și la nivelul judetului Brașov sprijină Colegiul din Făgăraș pentru a reuși să adune fondurile necesare derulării celor trei campanii, din donații ale companiilor din județ sau ale persoanelor fizice.

Proiectele pot fi susținute pe site-ul fundației partenere:  https://www.fundatia1si1.ro/orice-banut-este-binevenit/. Firmele pot sponsoriza în baza unui contract de sponsorizare. Fundația este înscrisă în baza de date de la ANAF privind Asociațiile și Fundațiile, deci sponsorizările sunt deductibile din impozitul pe profit/cifra de afaceri.

Sau prin donație directa pentru fiecare proiect: 

Distribuie dacă îți place!
Loading...
loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate