blog-logo

Românii au apelat mai responsabil serviciul 112. Apelurile non-urgente au scăzut

Românii au apelat mai responsabil serviciul 112. Apelurile non-urgente au scăzut

În primele șase luni ale anului au fost înregistrate la numărul 112 aproape 4,9 milioane de apeluri, cu 14% mai puține decât în perioada similară a anului trecut. Și numărul apelurilor non-urgente a scăzut cu 18%, a anunțat, miercuri, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), citat de Mediafax.

Potrivit biroului de presă al instituției, cetățenii au sunat mai responsabil la numărul 112 în acest an, apelurile non-urgente fiind în scădere cu 18,31% în comparație cu perioada similară din 2019. Peste jumătate dintre apelurile de urgență au fost transferate către Ambulanță.

Astfel, conform statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), administratorul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), în perioada ianuarie – iunie 2020, din totalul de 4.896.707 apeluri, un număr de 2.669.464 apeluri au reprezentat urgențe (54,52%), iar 2.227.243 au fost apeluri non-urgente (45.48%).

“Cu toate că în ultimele luni țara noastră s-a confruntat cu pandemia de COVID-19, este remarcabil că, și în acest context, numărul de apeluri non-urgente a scăzut, ceea ce demonstrează că cetățenii au înțeles importanța apelării responsabile a numărului unic de urgență”, se arată în comunicat.

În prima jumătate a acestui an, cetățenii din zona București-Ilfov au apelat cu cea mare responsabilitate Serviciul de urgență 112, aproape 65,00% din totalul apelurilor reprezentând urgențe reale.

Alte articole:   Bradul de Crăciun din Piața Sfatului, printre cei mai frumoși din Europa

Sunt însă și județe unde ponderea apelurilor non-urgente este foarte ridicată: Gorj (65,90%), Harghita (64,21%) și Mureș (61,49%).

La nivel național, cele mai multe apeluri sunt preluate de către operatorii STS din cadrul Centrului 112 București-Ilfov, zonă urmată de județele Iași și Constanța.

În funcție de agențiile specializate de intervenție către care operatorii STS au transferat apelurile, situația se prezintă astfel:

  • Ambulanță – 54,03% (1.770.037 apeluri)
  • Poliție – 23,29% (762.853 apeluri)
  • ISU-SMURD –17,70% ((579.682 apeluri)
  • Jandarmerie – 4,33% (141.972 apeluri)
  • alte agenții – 0,65% (21.269 apeluri).

Peste 70.000 de apeluri legate de coronavirus

În contextul pandemiei de COVID-19, operatorii STS au preluat 70.338 de apeluri prin care cetățenii semnalau simptome ale virusului, faptul că s-au întors din zone de focar, au intrat în contact cu persoane confirmate pozitiv sau că au cunoștință de încălcări ale restricțiilor stabilite de autorități.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate

De top în Brașov