blog-logo

Clasele a IX-a și a X-a ale Campusului Tehnic Brașov construiesc 25 de imprimante 3D

Clasele a IX-a și a X-a ale Campusului Tehnic Brașov construiesc 25 de imprimante 3D

Schaeffler România dezvoltă un proiect unic la nivel național, prin care elevii Centrului de Formare Profesională alături de instructorii lor, vor construi pe echipe de patru până la șase persoane, 25 de imprimante 3D.

Scopul principal al acestui proiect este acela  de a schimba modul tradițional de învățare al elevilor, cu un nou model în care digitalizarea joacă rolul central.

Prin implementarea noilor metode digitale (predare prin materiale video, lecții digitale cu explicații pas cu pas), procesul de învățare al elevilor este eficientizat, iar aceștia își pot îmbunătăți abilitățile practice și se pot totodată identifica mai ușor, cu produsul final al muncii lor, în acest caz, realizarea componentelor imprimantelor 3D.

De asemenea, acest proiect are rolul și de a le deschide orizontul tinerilor spre lumea tehnologiei 4.0, de a-i motiva și familiariza cu mecanismele din spatele unui proces de producție, cum se ajunge din punctul A în punctul Z, învățând din practică, prin propriile experiențe.

Cum a început povestea imprimantei 3D?

Ideea a avut ca inspirație un proiect similar, dintr-o altă locație Schaeffler din Germania, unde o echipă de specialiști au construit o imprimantă 3D, utilizată intern de echipa locației.

Inspirați fiind de ideea colegilor de acolo, instructorii Centrului de Formare din Schaeffler România au adus proiectul construirii imprimantelor 3D și aici, implementând acest proiect, de construcție de la 0 a unei imprimante 3D. Pe baza propriilor cunoștiințe, a desenelor tehnice și a informațiilor adiționale obținute prin research, instructorii au reușit să construiască o imprimantă 3D nou-nouță, în mai puțin de cinci luni de zile.

Realizarea primelor produse a adus cu sine multe provocări, de la cum trebuie pregătită materia primă, la cum se configurează efectiv imprimanta, însă toate acestea le-au stârnit interesul pentru dezvoltarea proiectului la un nivel mult mai larg: implicarea a 216 elevi de clasa a IX-a și a X-a din Centrul de Formare în producerea componentelor și asamblarea unei imprimante, setând ca obiectiv final construcția a 25 de astfel de dispozitive tridimensionale, pe parcursul a doi ani de zile.

Alte articole:   Final de an trist pentru Kids Tâmpa în Liga Elitelor

Proiect unic în România

Proiectul dezvoltat de Schaeffler România este unic la nivel național, deoarece Centrul de Formare din Schaeffler România este prima instituție de acest gen în mediul pre universitar, care a venit cu o astfel de inițiativă pentru elevii săi, la nivelul întregii țări. Acesta are ca scop familiarizarea și pregătirea efectivă a tinerilor cu privire la modul în care se desfășoară un proces de producție, înțelegând prin propriile experiențe care sunt mecanismele din spatele realizării unui produs de la 0. 

În cadrul proiectului, cei 216 de tineri din generațiile claselor a IX-a și a X-a, sunt împărțiti în echipe de lucru, de câte 4-6 persoane și împreună cu instructorii din Centru vor realiza una până la trei componente ale imprimantei la alegere, la final toate echipele producând elementele necesare pentru realizarea nu uneia, ci a 25 de imprimante 3D. Construcția acestora se va derula de-a lungul a doi, din cei trei ani petrecuți de elevi în Centrul de Formare, timp în care elevii vor avea parte și de un training de utilizare în mod corespunzător a imprimantelor.

Ce este o imprimantă 3D?

O imprimantă 3D are rolul de a realiza un obiect de la 0, construindu-l  în straturi, cu mișcări precise și exacte, pe baza unui desen tehnic și a unei configurări a computerului asociat. Procesul de creație a unui obiect diferă în funcție de complexitatea sa, iar timpul de execuție în cazul imprimantelor din Centru, poate varia de la câteva minute înspre mai bine de opt ore. În ceea ce privește materialele, pentru un produs simplu, cum ar fi un breloc, sunt necesare 40g de material, iar acesta poate varia și el, de la fir de plastic, la fir cu inserție de alamă sau fir cu inserție de lemn. Cu ajutorul unei imprimante 3D pot fi realizate o mulțime de produse, de la cele mai simple ca: brelocuri, decorațiuni sau chiar obiecte promoționale.

Alte articole:   29.11.2020 - 5.554 cazuri noi de infectare cu COVID 19 în ultimele 24 de ore, dintre care 364 la Brașov

În prezent, instructorii din Centrul de Formare din Schaeffler România au realizat cu ajutorul imprimantei 3D construită de ei în 2019, zeci de produse, care au ca scop promovarea activității derulată de elevii de aici către viitoarele generații și care pot fi admirate la evenimente dedicate lor, cum ar fi: Târgul Liceelor de la Brașov, evenimente Schaeffler interne, Ziua Porților Deschise la Centrul de Formare, Târgul caritabil organizat de elevii Campusului Tehnic Brașov și lista poate continua.

Ce cred elevii și instructorii despre acest nou proiect?

Acest proiect este o provocare atât pentru echipele de elevi, cât și pentru cei 13 instructori implicați, care își adaptează constant modul de predare, pentru a fi cât mai aproape de noile generații de elevi, având totodată și rolul de mentori ai elevilor în tot acest proces.

Impresiile instructorilor cu privire la acest proiect:

•        „Știm că un astfel de proiect îi va impulsiona pe elevi să fie mai atenți, mai conștiincioși și mai deschiși spre a învăța ceva nou, care îi va ajuta în cariera lor profesională.” Claudiu Caia, șef birou Centrul de Formare Profesională

•        „Faptul că elevii au șansa de a testa ce înseamnă realizarea unui produs de la 0, ca mai apoi să-i vadă utilitatea, îi responsabilizează să lucreze mai atent, să-și facă treaba bine din prima.” Andrei Hîrdea, instructor Centrul de Formare Profesională

Alte articole:   Ajutoarele promise de USR pentru HORECA Brașov, petardă electorală?

Impresiile a o parte din elevii implicați în acest proiect:

•        „Prima dată când am aflat de acest proiect m-am entuziasmat, am zis ce tare sunt, o să construiesc o imprimantă 3D chiar eu! Apoi, când a venit vorba de lucru efectiv m-am temut că nu mă voi descurca, dar cu ajutorul instructorilor din Centru am înțeles repede desenele tehnice și astfel am realizat alături de echipa mea 15 piese componente ale imprimantei.” – Budoi Tiberiu, elev clasa a IX-a

•        „Mie în acest proiect îmi place că putem să lucrăm în echipă, să colaborăm și să ne ajutăm reciproc. Ne împărțim sarcinile și astfel suntem mai eficienți.” Buzdugan Dragoș, elev clasa a X-a

•        „Prin realizarea acestor componente îmi dau seama cât de importantă este realizarea unui produs de calitate, ca la final să pot fii mândru de munca mea.” Petcu Vlad, elev clasa a IX-a

Înscrieri în noul An Școlar la Campus Tehnic Brașov

Campus Tehnic Brașov este un promotor al meseriilor pe care tinerii le pot învăța în cadrul unor companii bine-cunoscute, așa cum este și Schaeffler România. În această perioadă, echipa Campusului Tehnic a dat start preînscrierilor pentru o nouă generație de elevi, ce își doresc să descopere mai multe despre meseriile viitorului și despre oportunitățile pe care un elev le are aici: bursă lunară, practică la compania dorită, transport asigurat și învățarea unor meserii căutate pe piața muncii. Informații suplimentare despre meserii, precum și care este perioada dedicată preînscrierilor, pe pagina www.campustehnicbrasov.ro.

Schaeffler România încurajează ideile angajaților săi și mai ales astfel de proiecte, care au în vizor dezvoltarea în perspectivă a tinerei generații, prin acțiuni în care sunt îmbinate abilitățile practice cu noile tehnologii.

Sursa foto: Schaeffler

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.