blog-logo

Românii au cheltuit cu 15% mai mult pe alimente, în luna martie, față de aceeași perioadă a anului trecut

Românii au cheltuit cu 15% mai mult pe alimente, în luna martie, față de aceeași perioadă a anului trecut

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în martie atât ca serie brută cu 3,9% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 4,1%, faţă de luna similară a anului trecut, a anunţat miercuri Institutul Naţional de Statistică, potrivit news.ro.

,,În luna martie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă ca serie brută cu 5%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a scăzut cu 3,6%. Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 3,9% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 4,1%”, arată datele INS.

 În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de perioada similară din 2019 atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 9,4%, respectiv cu 7,5%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna martie a acestui an, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 5% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+12,3%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,9%). Scăderi s-au înregistrat la vânzările de produse nealimentare (-0,6%).

Volumul cifrei de afaceri dincomerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna martie 2020, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 3,6% ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-11,5%) şi la vânzările de produse nealimentare (-6,7%).

Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 2,6%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna martie 2020, comparativ cu luna martie 2019 a înregistrat o creştere cu 3,9% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+17,4%). Scăderi s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-8,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (-1,6%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna martie 2020, comparativ cu luna martie 2019 a înregistrat o creştere cu 4,1% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+15,1%).

Vânzările de produse nealimentare au rămas la acelaşi nivel.

Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 8,8%.

Volumul cifrei de afaceri dincomerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în primele trei luni din acest an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, a înregistrat o creştere cu 9,4% datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+14,6%), vânzărilor de produse nealimentare (+7,5%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,7%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în primul trimestru din acest an, comparativ cu primul trimestru din 2019, a înregistrat o creştere cu 7,5% datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+12,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+5,7%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,4%).

„Informaţiile din acest comunicat de presă (martie 2020) surprind impactul crizei Covid-19 şi a măsurilor luate de autorităţi ca urmare a decretării stării de urgenţă pe teritoriul României începând cu 16 martie 2020. Institutul Naţional de Statistică înţelege greutăţile cu care se confruntă respondenţii noştri în această perioadă şi suntem conştienţică este posibil ca răspunsurile la cercetările statistice să nu fie în prezent o prioritate. Cu toate acestea, prin colectarea informaţiilor statistice, vom putea monitoriza şi informa toţi utilizatorii noştri cu privire la efectele Covid-19 asupra economiei şi societăţii noastre. Apreciem sprijinul continuu al respondenţilor noştri la cercetările statistice derulate de Institutul Naţional de Statistică şi înţelegem dificultăţile cu care se confruntă toţi furnizorii de date statistice”, potrivit INS.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.