blog-logo

Firmele îşi vor putea achita online taxele către bugetul de stat, pe platforma ghiseul.ro

Firmele îşi vor putea achita online taxele către bugetul de stat, pe platforma ghiseul.ro

Firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) vor putea plăti taxe, impozite, amenzi și alte obligații de plată, pe site-ul ghiseul.ro, după ce Guvernul a aprobat joi o hotărâre în acest sens.

Potrivit Executivului, Sistemul Național Electronic de Plată (SNEP), operabil de pe ghiseul.ro, va fi extins pentru a introduce posibilitatea de plată a obligațiilor datorate bugetului general consolidat și pentru persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică.

Totodată, prin extinderea acestui portal, persoanele juridice vor putea plăti, pe lângă taxe şi impozite către bugetul de stat, şi alte obligaţii datorate altor instituţii publice (ex. amenzi, tarife), dacă acea entitate este înrolată în Sistemul Naţional Electronic de Plată.

Alte articole:   Atenționare nowcasting: Cod galben de ceață, în județul Brașov

Conform sursei citate, prin introducerea posibilităţii persoanelor juridice de a-şi plăti obligaţiile către buget prin intermediul ghişeului virtual de plăţi, mediul de afaceri va beneficia de aceleaşi avantaje pe care SNEP le oferă cetăţenilor.

„Principalul impact al acestei măsuri este transformarea digitală a relaţiei dintre cetăţeni, mediul de afaceri, mediul ONG şi instituţii publice, pe de o altă parte, iar pe de altă parte, reducerea sau eliminarea timpului de aşteptare pentru plata serviciilor publice, facilitarea comunicării dintre sectorul public şi cel privat, precum şi creşterea calităţii serviciilor oferte de entităţile din sectorul public”, se arată în comunicatul Guvernului.

Utilizatorii instituţii publice care nu deţin sisteme electronice de gestionare a obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat vor avea posibilitatea de a efectua plăţi cu completarea individuală, manuală, a sumei şi tipului de tranzacţie.

Alte articole:   Deputatul USR Tudor Benga, confirmat pozitiv la infectarea cu coronavirus

Ce comisioane se percep

Potrivit Guvernului, comisioanele percepute de furnizorii de servicii pentru operaţiunile de tranzacţionare online aferente încasării obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat prin intermediul SNEP nu vor depăşi tarifele maximale aprobate prin decizie emisă de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

În cazul tranzacţiilor cu cardul, comisionul perceput de instituţia de credit care acceptă plata este de maximum 1% din valoarea tranzacţiei, dar nu mai mare de 30 de lei.

Sistemul Naţional Electronic de Plată este administrat de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, care va asigura corelarea evoluţiei tehnice a SNEP cu sistemele informatice ale altor autorităţi publice implicate în acest proces şi va monitoriza implementarea mijloacelor de plată.

Alte articole:   Marius Dunca: Operatorii economici din HoReCa au plătit taxe și impozite la bugetul local, este datoria Consiliului Local acum să îi sprijine!

Normele metodologice precum şi normele tehnice privind Sistemul naţional electronic de plată online a obligaţiilor fiscale se stabilesc în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotarârii.

SNEP, doar pentru persoane fizice

În prezent, SNEP se adresează exclusiv plăţii taxelor şi impozitelor şi exclusiv persoanelor fizice.

În anul 2019, au fost înrolate în ghiseul.ro un număr de 384 de instituţii publice locale şi centrale şi au fost înregistrate 1,268 milioane de tranzacţii online, în creştere cu 34% faţă de cele operate în 2018.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.