blog-logo

Cum faci din şomajul tehnic pe perioadă de criză o imbecilitatea birocratică

Cum faci din şomajul tehnic pe perioadă de criză o imbecilitatea birocratică

Că suntem un stat birocratic, o ştie toată lumea, nu mai trebuie să insist, că am râs în hohote o ţară întreagă de nervi pentru măsurile administrative de genul „dosarul cu șină se depune online la ghișeul 3 de la etajul 4”.

Dar, suntem în situație de criză. Iar în situație de criză, nu mai avem atât de mult timp și nici răbdare cu amabilitățile birocratice. Monumentală mi se pare toată tevatura, toată epopeea suportării șomajului tehnic de către stat. Ce înseamnă povestea asta din punct de vedere contabil, newsbv.ro a prezentat AICI, cum o vede politicianul vedeți mai jos:

Victor Picu, președintele ANOFM, declarație la Agerpres: „ imediat după ce angajatorii au suspendat contractele de muncă ale angajaţilor, deci după ce au făcut această bucătărie proprie a angajatorului conform articolului 52, litera c, din Codul Muncii, reglementare clară din Codul Muncii prin care încetează temporar contractul individual de muncă, deci după decizia de încetare temporară a contractelor individuale de muncă, angajatorii depun, în primă fază, la Ministerul Economiei, o cerere de eliberare a Certificatului pentru Situaţii de Urgenţă, iar cu acel certificat, împreună cu cererea şi cu anexa angajaţilor care au contractul suspendat, depun aceste două documente, prin email, la ANOFM. Pentru cei care şi-au închis activităţile economice în urma deciziilor autorităţilor publice, certificatul emis de Ministerul Economiei este necesar, acest certificat este reglementat şi prin decretul prezidenţial, iar acest certificat reprezintă cea mai simplă măsură pe care poţi să o iei ca să poţi dovedi, iar ANOFM să poată plăti banii pentru aceste persoane care au fost afectate în mod direct de măsurile autorităţilor publice. Certificatul se va elibera foarte rapid, online, şi va face dovada că te afli în categoriile respective. Altfel ar fi fost aproape imposibil, nu aveai ce document să depui la ANOFM, că nu puteai să dovedeşti prin codul CAEN sau altceva, nu exista un document şi nici nu puteai să inventezi un document în afara decretului, deci vreau să spun că acest certificat e necesar şi nu va presupune o birocraţie în plus. Adică Ministerul Economiei, din declaraţiile ministrului, nu va face o analiză economică, contabilă, şi aşa mai departe, ci pur şi simplu va elibera documentul, pentru a avea o certificare că aceste companii se află în situaţiile de la articolul a din ordonanţă”.

Alte articole:   Coronavirusul închide programul cu publicul la Oficiul de Cadastru Braşov

Și acum ,sa facem analiză pe text: certificatul ăla e o vrăjeală care se dă rapid, cei de la Ministerul Economiei nu aveau ce face pe acasă, se plictiseau și vin la muncă să elibereze certficate, fără analize economice sau contabile!!!!

Păi dacă doar e de formă, ca să se acopere niște birocrați cu mânecuțe de „hârtii online”, la ce mama dracului mai e nevoie de el? Apoi, angajatorii (13.000 din HORECA numai la Brașov au închis) fac dosărel pe care îl trimit tot online la AJOFM, cu lista de angajați trimiți în șomaj tehnic…

Oare nu era mai simplu pentru acești handicapați instituționali – nu instituționalizați, să nu fiu cumva greșit înțeles – era mai simplu să comunice instituțiile între ele, pentru că tot politrucul șef de la ANOFM mai amintește ceva chiar la începutul declarației: angajatorul suspectă contractul de muncă conform Codului Muncii. Adică, înscrie în REVISAL suspendarea contractului de muncă.

Alte articole:   vibrate!festival revine cu alte 11 evenimente, în această lună

Acum, oare AJOFM nu poate cere Inspectoratului Teritorial de Muncă accesul la baza de informații din REVISAL? Nu e mai ușor să scoată din baza de date toată lista cu persoanele trimise în șomaj de la data de… Nu TOȚI cei aflați în această situație trebuie tratați egal? Fără să mai fie nevoie de certificatul ala de la Ministerul Economiei? Hai, o declarație online de la angajator, direct la ANOFM, că au înregistrat o scădere cu minim 25% a încasărilor și că nu are capacitatea financiară de a achita toate salariile (lucru pe care un contabil iscusit îl scoate din pix fără probleme).

Apoi, iar mi se pare monumentală treaba cu impozitarea ajutorului de șomaj tehnic, care se acordă din salariul brut, ca să se mai plimbe niște cifre prin conturi, că bani… Adică statul îşi plimbă banii prin propriile buzunare: ţie îți dă banii aferenţi șomajului tehnic net, iar impozitul și-l virează la bugetul CAS. Vorba ceea, când n-ai de lucru, îţi faci, treaba nu merge, dar leafa e asigurată, noi cu drag muncim…

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.