Trotinetele electrice nu mai au voie pe trotuar. OUG cu noile reguli, publicată în Monitorul Oficial

Trotinetele electrice nu mai au voie pe trotuar. OUG cu noile reguli, publicată în Monitorul Oficial

De luna viitoare, cei care folosesc trotinete electrice nu vor mai avea voie să circule pe trotuare și nici nu vor avea voie să transporte pasageri. Ordonanţa care modifică OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care cuprinde printe altele şi regulile de circulaţie cu trotinetele electrice, a fost publicată, zilele trecute în Monitorul Oficial.

Prin ordonanța de urgență, primul act normativ dedicat trotinetelor electrice, se impun noi reguli pentru conducătorii acestui mijloc de deplasare.

Principalele reguli, care se vor aplica de luna viitoare pe drumurile publice:                    

  • Trotineta electrică și bicicleta vor putea fi conduse doar de persoane cu vârste de cel puțin 14 ani.
  • Trotinetele electrice vor putea circula doar pe pistele special amenajate, iar în cazurile în care acestea nu există, circulația lor este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/h.
  • Circulația trotinetelor electrice pe trotuar va fi interzisă.
  • Ca și în cazul bicicletelor și mopedelor, trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare, dispozitive reflectorizant-fluorescente.
  • Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete și trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani.
  • Se interzice transportul pasagerilor pe trotinete electrice.
Alte articole:   O nouă etapă de montare a limitatoarelor de viteză la trecerile de pietoni

De asemenea, noua reglementare arată că trotineta electrică oprită sau staţionată pe partea carosabilă trebuie aşezată lângă şi în paralel cu marginea acesteia. Trotinetele electrice pot fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta. 

Nerespectarea normelor privind circulaţia trotinetelor electrice constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni, respectiv de la 6 la 8 puncte-amendă.

Trotineta electrică este definită ca „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”.

Potrivit actului normativ bicicleta este definită ca „vehiculul prevăzut cu două roți, propulsat prin forța musculară, cu ajutorul pedalelor ori manivelelor. Este asimilat bicicletei vehiculul cu pedale cu pedalare asistată echipat cu un motor electric auxiliar cu puterea nominală continuă mai mică sau egală cu 250W, a cărui asistare este întreruptă atunci când ciclistul încetează să pedaleze sau este redusă progresiv pe măsură ce viteza vehiculului crește, fiind întreruptă complet înainte ca viteza vehiculului să atingă 25 km/h”.

În România, în perioada 2016 -2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice. În urma acestor evenimente, un conducător de trotinetă electrică a decedat, 37 au fost răniți grav, iar 156 răniți ușor, se mai arată în documentul, prin care Guvernul motivează introducerea noilor reglementări.

Alte articole:   Accident pe DN11, cu trei victime. Traficul este blocat!
Distribuie dacă îți place!
Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.