Probleme la unitatea medicală de la Vulcan

Probleme la unitatea medicală de la Vulcan

Reprezentanții Asociatiei pentru Siguranță Urbană și Mediere (ASUM) Brașov au efectuat o vizită de informare la secția de psihiatrie, a Spitalului Clinic de Psihiatrie și Neurologie Brașov, situată în comuna Vulcan.

Vizita s-a desfășurat la datele de 24.10.2019, 06.11.2019, și a urmărit în principal modul în care sunt respectate drepturile omului, drepturile pacienților internați, condițiile de cazare, calitatea hranei, modul de administrare a sumelor de bani aparținând pacienților dar administrate de personalul angajat al unității medicale etc.

„Vizita s-a efectuat în baza aprobării managerului Spitalului Clinic de Neurologie și Psihiatrie Brașov Dr. Bîgiu Nicușor nr. 18979/18.10.2019. Pe parcursul vizitei desfășurate la data de 06.11.2019 am fost însoțiți și de către managerul S.C.P.N dr. Bîgiu Nicușor și directorul medical al S.C.P.N Brașov. Constatările efectuate cu ocazia vizitei au fost transmise spre analiză conducerii Spitalului Clinic de Psihiatrie și Neurologie Brașov. Vom aborda și subiectul cumetriilor dar și a «turismului medical» cu pacienți, care provin din zona azilelor private de bătrâni din județul Brașov, cât de curând! Se pare că există o adevărată caracatiță în acest domeniu. O afacere profitabilă pentru cei din zona azilelor private! Se pot face bani pe cârca unității medicale de Stat și a bazei de tratament? Categoric da!”, spune reprezentanții ASUM.

Cu ocazia vizitei din data de 24.10.2019 echipa ASUM a fost însoțită de dr. Cot Cristina (şef secţie psihiatrie / înlocuitor) precum și de alte persoane angajate. Pe parcursul vizitei, membrii echipei ASUM au comunicat, atât cu persoanlul angajat cât și cu pacienții internați. Asistenta șefă Neagoe Camelia lipsea din unitate la data vizitei.

o în momentul vizitei existau 150 de pacienţi cazaţi în 3 pavilioane/3 corpuri de clădire. Sunt 58 de persoane sub interdicţie şi 4 dosare pe rol.

o Nu sunt internate persoane în sevraj.

o În secţie sunt internate 4-5 persoane cu comportament periculos.

o Pentru 155 de pacienţi sunt 2 medici psihiatrii şi 1 medic de familie.

o Este deficit de personal (medici şi asistente). Asistente – 29 pers, infirmiere – 25 pers, cadru auxiliar – 28 pers, fochişti – 4 pers, spălătorie – 2 pers, portari – 6 pers. Turele sunt de 12h / 24h.

o Saltelele paturilor sunt vizibil uzate şi murdare, în special a celor imobilizaţi la pat. Saloanele și holurile erau curate, însă persistă un miros specific. Pacienții imobilizați la pat erau curați. Unitatea alocă un număr de 3 pamperși pentru fiecare pacient.

o În momentul vizitei din 24.10.2019 nu era apa rece / caldă în saloanele vizitate.Se lucra la rețeaua de apă.

o Pacienţii reclamă lipsa apei calde în permanentă şi timpul scurt alocat la duşuri. În cazul în care pacienţii depăşeau 10 minute la duşuri erau agresaţi verbal de personal.

o După ora 15.00 nu sunt medici în spital şi nu există linie de gardă. Această situaţie este aşa de 20 de ani.

o În baia comună de pe hol nu era apa caldă / rece iar chiştoacele de ţigări erau vizibil prezente pe jos

o Nu există toalete pentru vizitatori. o Pacienţii nu au reprezentare juridică.

o Nu exista cabinet stomatologic în unitate. Pacienţii nu beneficiază de asistenţă medicală stomatologica gratuită, decât cu plata, la cabinete private.

o Există probleme cu administrarea banilor pacienților. Nu există o procedură legală pentru prelucrarea administrării banilor pacienţilor (fişa postului, bază legală). D-na Neagoe Camelia- asistenta şefă, administrează banii (aprox 14.000 lei/lună) pentru 87 de persoane. Banii se păstrază într-un fişet metalic. Nu există o procedură transparentă, exactă, clară, cu privire la evidența bunurilor sau a produselor achiziționate de personalul medical din banii pacienților. Există niște bonuri fiscale pe spatele cărora sunt trecute niște nume și un caiet de evidență unde acestea sunt înregistrate. Paginile caietului nu sunt numerotate și sigilate la final. Nu există o trasabilitate clară, precisă , între sumele cheltuite-produsele achiziționate-beneficiarii acestora! Singurul argument a fost –“să-i credem pe cuvânt că toate produsele achiziționate ajung la pacienți, (cantitativ și calitativ) și că doar aceștia au acces la ele”!!!

o fostul asistent şef Cojocaru Marius a implementat 5 ani de zile o procedură fără bază legală pentru administrarea banilor pacienţilor, după bunul plac şi fără a da socoteală nimănui. o nu există pază / personal de securitate pentru personal.

o Sistemul de supraveghere video este subdimensionat (8 camere de supraveghere pentru toate spaţiile interioare şi exterioare)

o Nu există butoane de panică pentru personal.

o Bucătăria spitalului a fost desființată. Oricum zona nu este propice desfășurării unei astfel de activități. Mâncarea este adusă în sistem catering de la firma Amrita Com din Braşov. Sistemul de catering este unul eficient. Suma alocată pentru un pacient este de 12 lei/zi pentru 3 mese. Meniul zilei de 06.11.2019- La mic dejun s-a servit 50 gr salam,20 gr gem, ceai cu lămâie și pâine. La masa de prânz s-a servit ciorbă ardelenească(400gr) și mâncare de mazăre cu cârnați(250/100 gr). La cină s-a servit orez sârbesc cu parizer(300/50 gr) și ceai cu lămâie. Meniul este întocmit cu acordul asistentei dieticiene de la S.C.N.P Brașov. Calitatea mâncării este foarte bună, consistentă, îndestulătoare. Atât personalul angajat care servește la sala de mese, cât și pacienții, ne-au spus acest lucru. Nu am primit nicio sesizare cu privire la calitatea nesatisfăcătoare a hranei. Echipa ASUM a asistat la servirea mesei de prânz din data de 06.11.2019, împreună cu Dr. Bîgiu Nicușor, cu asistentă șefă Neagoe Camelia, cu directorul medical al S.C.P.N, precum și alte persoane angajate din sectorul administrativ – sala de mese.

o Meniuri pentru 24h: diabet – 20, hiposodat – 17, hepatic – 9, comun – 102.

o În caz de deces, pacientul rămâne în pat în salon, alături de ceilalți pacienți, fără a exista un paravan. Este hilar acest aspect!

o Pacienții ne-au sesizat că, pe timpul nopții, beneficiază mai greu de serviciile personalului de serviciu (asistente/infirmiere) datorită faptului că acestea se încuie în cabinet și dorm. Uneori sunt chiar certați datorită faptului că le-au trezit. Replici de genul “ce atâta grabă, ce este atât de urgent, arde ceva!) Este inadmisibil aşa ceva, drept urmare, conducerea unității ar trebui să verifice aceste aspecte cât mai urgent.

o Comisia de tutelă nu verifică frecvent tutorii pacienților. – Psihologul unităţii este dl. Ovidiu Postolache. La data vizitei din 24.10.2019 acesta nu era prezent în unitate .

– Unitatea are farmacie proprie. În farmacia unităţii erau deşeuri nearuncate, la vedere.

– Dna Creţu Claudia restricţionează accesul pacienţilor la alimentele personale care sunt păstrate în frigidere în zona sălii de mese. Doamna Creţu Claudia ne-a informat (de două ori şi foarte ferm) că pacienții au acces la propriile produse, achiziționate din banii proprii ori primite cu ocazia vizitelor de la aparținători, alimente personale, doar o singură dată pe zi, dimineaţa! Aberant și ilegal opinăm noi. Nu poți restricționa ori limita accesul pacienților la bunurile ori produsele proprii! De altfel atitudinea și comportamentul angajatei față de membrii echipei ASUM a fost unul ostil.

În zona fostei bucătării erau gândaci.

Centrala termică are două cazane Ferolli diesel, funcţionale, de câte 150 kw. și două boilere de câte 1,5mc. Dl Anghel, director administrativ, se ocupa de achiziţia carburantului. Nu există o evidență clară cu privire la consumul de carburant necesar funcționării celor două centrale termice și nici cu privire la stocul de motorină existent. Nu există echipamente calibrate conform prevederilor legale. Nimeni nu cunoaște capacitatea rezervorului pentru depozitat motorina, cum de altfel nu se cunoaşte nici ce cantitate de carburant este depozitată în rezervor. Fochistul ne-a comunicat că o centrală consumă aprox. 600 litri motorină/lună, iar asistenta șefă vorbește de 3-4 mii de litri/lunar. Foarte ciudat! Vorbim de valori mari! Diferențe mari! –

Pacienții nu au reprezentare juridică la nevoie.

– Nu există cabinet stomatologic în unitate. Pacienții nu beneficiază de asistență medicală stomatologică gratuită decât cu plata la cabinete private.

– Unitatea nu are sursă de apă potabilă publică. Este racordată la o sursă de apă din pădure, fiind în litigiu cu Direcția Silvică pe această temă.

– o parte din personalul unității prestează, în regim part-time, în unități private de tip azile pentru bătrâni Atât pacienții cât și personalul angajat au sesizat o schimbare în bine odată cu instalarea noului manager dr. Bîgiu Nicușor.

Loading...
  1. Cam au dreptate. Ar trebui să se faca mai des inspectile astea. Se stia ca vor veni dar nu se stia ziua exact.O parte din personal lucrează la azilul Paradisul din Moieciu. Azilul zice ca este a lui aia care a fost pusă director economic la spital Croitoru Mihaela. Afaceri multe. Terorizeza personalul, ii ameninta cu datul afara. A ajuns rau sectia asta. Asistenta sefa taie si spânzură in sectie ea conduce de fapt. Nu intereseaza pe nimeni.Sat fara caini.Oameni amariti sufera pe sefi nu ii doare.Oameni ar vorbi dar le e frica.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

0 Shares
Share via
Copy link
Powered by Social Snap