FOTO Campania intitulată ,,Alcoolul nu te face mare’’ a ajuns la Braşov

FOTO Campania intitulată ,,Alcoolul nu te face mare’’ a ajuns la Braşov

Asociația Berarii României în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, Poliția Română și Consiliul Național al Audiovizualului a lansat o nouă ediție a campaniei educaționale ALCOOLUL NU TE FACE MARE. În cadrul campaniei, reprezentanții asociației s-au întâlnit cu peste 100 de elevi de la ColegiulTehnic de Transporturi din Brașov.

Campania este în desfășurare la nivel național încă din 2006 și are ca obiectiv informarea liceenilor asupra efectelor negative ale consumului de alcool.

Din 2019, campania Alcoolul nu te face mare capătă o noua amploare, cu obiectivul de a ajunge la un număr cât mai mare de adolescenți și este dezvoltată ca un program coerent care ia în calcul factorii-cheie predictivi ai consumului de alcool în rândul tinerilor și susține prevenția prin: participarea în activități organizate de timp liber, timpul petrecut cu părinții, activitățile de relaționare la școală, prezența acasă în timpul serii și implicarea autorităților locale, școlilor și părinților.

Ionel-Florian Lixandru, Secretar de Stat, Ministerul Educației Naționale declară: “Colaborarea dintre Ministerul Educației și „Berarii României”, în cadrul campaniei „Alcoolul nu te face mare”, a debutat în 2007, avându-l ca personaj principal, pe lângă elevi, pe psihologul Cristian Andrei. Campania din 2019 urmărește aceeași rețetă de succes: materiale interesante pentru elevi și părinți, un psiholog specializat în lucrul cu adolescenții, întâlniri nonformale cu tinerii. Deși prevenirea consumului de alcool în rândul tinerilor presupune un efort constant, considerăm această campanie una dintre cele mai reușite inițiative din acest domeniu, atât datorită parteneriatului de succes public-privat, cât mai ales datorită materialelor foarte moderne, în spiritul generației actuale. Rămâne de acum datoria noastră și a dumneavoastră,să le facem cunoscute, să ajungă pe toate canalele la grupul-țintă și să atingem astfel scopul pentru care au fost create: conștientizarea tinerilor și a părinților referitor la consecințele consumului de alcool la vârste sub 18 ani și luarea unor decizii de viață sănătoase”.

Comisar de Poliţie Sorin Stănică, Director al Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii, declară: „Suntem preocupaţi permanent de transmiterea către adolescenţi a reperelor necesare asigurării unor atitudini dezirabile social în rândul acestora. Apreciem ca binevenită reluarea colaborării cu Asociaţia „Berarii României”, întrucât se crează premisele unor acţiuni de succes, susţinute de echipe multidisciplinare, în cadrul cărora se vor disemina, către grupul ţintă vizat, date corecte şi pertinente, de natură să reducă riscul de victimizare ori de implicare a minorilor în comiterea de fapte penale. Astfel, poliţiştii structurilor de analiză şi prevenire a criminalităţii vor asigura suportul informaţional privind infracţionalitatea juvenilă, prin prisma legislaţiei în vigoare, dar şi a modalităţilor de diminuare a vulnerabilităţii”.

Julia Leferman, Director General al Asociaței Berarii României, declară: „Promovarea unui comportament responsabil față de consumul de alcool se află permanent în atenția noastră, producătorii locali de bere contribuind activ la implementarea strategiei Uniunii Europene de reducere a consecințelor consumului dăunător de alcool. Educația este cea care deține un rol cheie în schimbarea atitudinii față de consumul de alcool a adolescenților. De aceea considerăm că prin acțiunile comune ale industriei,  autorităților, profesorilor și părinților putem produce schimbările de comportament pe care ni le dorim. Le mulțumim partenerilor campaniei care au avut încredere în noi în tot acest timp și ne dorim ca prin acest efort comun să contribum eficient la reducerea consumului de alcool în rândul minorilor”.

CampaniaAlcoolul nu te face marea fost lansată în anul 2006, bucurâdu-se de-a lungul timpului de rezultate remarcabile și fiind recunoscută ca exemplu de bune practici la ediția a 8-a a EU Alcohol Forum 2017.

În perioada 2006-2016, la nivel național, au fost derulate o serie de acțiuni care au vizat elevi, profesori și părinți, toate acțiunile având ca obiectiv informarea și educarea liceenilor privind efectele negative ale consumului de alcool.

Până în prezent, peste 390.000 deliceeni din București, Brănești, Cluj, Constanța, Craiova, Iași, Pitești, Ploiești, Târgu Mureș și Timișoara au interacționat direct sau indirect cu mesajelecampaniei, 2.000 profesori au participat încampanie, 7.000 părinți au descărcat ghidul pentru părinți de pe site-ulcampaniei și 130 magazine din proximitatea liceelor au ales să posteze materiale alecampaniei.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

0 Shares
Share via
Copy link
Powered by Social Snap