blog-logo

Alimente bogate în vitamine. Ce produse nu au voie să lipsească de pe masa ta

Vitaminele și mineralele sunt substanțe esențiale pentru sănătatea noastră și pentru buna funcționare a organismului. Deficiențele nutriționale pot duce la declanșarea unor boli grave, iar tratarea lor va fi mai dificilă. De aceea trebuie să avem o dietă corectă și echilibrată, care să ne ajute să asimilăm din alimente cât mai multe vitamine și minerale necesare corpului nostru.

O alimentație sănătoasă trebuie să includă multe fructe și legume proaspete, dar și carne, lactate și cereale integrale. Desigur, asta este valabil în cazul persoanelor sănătoase, care nu au alergii sau intoleranță la anumite alimente. În unele cazuri, medicul poate recomanda evitarea unor alimente care ne fac rău, iar vitaminele și mineralele pe care nu le mai putem obține din ele pot fi înlocuite cu suplimente nutritive. Poți găsi vitamine pe Planteea.ro sau în alte magazine care vând produse naturiste. 

Alte articole:   Institutul Cantacuzino scoate pe piață Orostim-HV - supliment alimentar pentru imunitate

Marele avantaj al acestor suplimente naturale este că vitaminele și mineralele pe care le conțin sunt mai ușor de asimilat decât în forma pe care o poți găsi în farmacii. Spre exemplu, vitamina C poate fi consumată sub forma unui extras din măceșe, ca sirop, tinctură sau tablete. Suplimentele sunt produse naturale foarte sigure și fără efecte secundare atunci când sunt luate conform recomandărilor, dar chiar dacă folosim aceste produse, alimentația echilibrată rămâne esențială pentru sănătatea noastră.

Iată ce alimente trebuie să consumi, conform unui raport publicat de Harvard Medical School.

Alimente bogate în vitamine:

  • Vitamina B1: șuncă, lapte de soia, pepene roșu
  • Vitamina B2: lapte, iaurt, brânză, cereale integrale și cereale fortifiate
  • Vitamina B3: carne roșie, carne de pui, pește, cartofi, ciuperci, cereale integrale și fortifiate
  • Vitamina B5: carne de pui, cereale integrale, broccoli, ciuperci, avocado
  • Vitamina B6: carne roșie, pește, pui, legume, tofu, soia, banane
  • Vitamina B7: cereale integrale, ouă, pește, soia
  • Vitamina B9: cereale integrale și fortifiate, spanac, asparagus, broccoli, mazăre, fasole, suc de portocale
  • Vitamina B12: carne roșie, pui, pește, lapte, brânză, lapte de soia, cereale fortifiate
  • Vitamina C: citrice, cartofi, broccoli, spanac, ardei, tomate, varză de Bruxelles, căpșuni
  • Vitamina A: carne de vită, ouă, ficat, creveți, pește, lapte, cartofi dulci, morcovi, dovleac, spanac, mango
  • Vitamin D: cereale, lapte, pește gras
  • Vitamin E: uleiuri vegetale, nuci, cereale integrale, legume cu frunze verzi
  • Vitamin K: varză, ouă, lapte, kale, spanac, broccoli.
Alte articole:   Diana Bosca: Din cei 30 de copii pe care-i am în clasa a II-a, la o școală din Săcele, doar șase se pot conecta la orele online

Alimente bogate în minerale

Calciu: iaurt, lapte, brânză, somon, legume cu frunze verzi

Sodiu: sare, legume, sos de soia

Magneziu: spanac, broccoli, legume, semințe, pâine integrală

Potasiu: lapte, carne, fructe, legume, cereale

Crom: carne, pește, nuci, brânză

Iod: sare iodată, fructe de mare

Fier: carne roșie, pui, ouă, legume verzi, fructe, pâine 

Mangan: nuci, legume, cereale integrale, ceai

Seleniu: fructe de mare, nuci

Zinc: carne, legume, cereale integrale, scoici.

Desigur, aceasta este doar o listă de bază cu alimentele care conțin cele mai importante vitamine și minerale. Dieta trebuie să fie cât mai variată și adaptată nevoilor personale și istoricului medical. Uneori, unele alimente trebuie eliminate sau înlocuite cu altele, cum se întâmplă, spre exemplu, în cazul intoleranței la lactoză sau la gluten. Astfel, laptele poate fi înlocuit cu lapte de soia, iar brânza cu tofu. De asemenea, cerealele care conțin grâu pot fi înlocuite cu produse pe bază de orez, porumb, hrișcă, mei, quinoa sau tapioca.

Alte articole:   Brașovean prins la furat în magazin

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.