blog-logo

Ambasadorul Marii Britanii, despre Brașov: „Nu cred că românii conștientizează că ceea ce aveți dumneavoastră aici”

Ambasadorul Marii Britanii, despre Brașov:  „Nu cred că românii conștientizează că ceea ce aveți dumneavoastră aici”

Acest oraș are un avantaj important față de alte orașe mari din România: numele Brașov este foarte bine cunoscut în Marea Britanie, fiecare britanic cred că poate spune ceva frumos de Brașov. Sunt multe voci britanice pe care le aud în Brașov atunci când mă plimb aici și este o atracție turistică importantă pentru noi“, a declarat noul ambasador al Regatului Marii Britanii și Irlandei de Nord în România, Excelența Sa Andrew Noble, în cadrul întrevederii pe care a avut-o astăzi cu primarul Brașovului, George Scripcaru.

Ambasadorul a adăugat că încă din vremea comunismului, Brașovul era cunoscut în Marea Britanie drept destinație de schi, iar numărul de turiști britanici care îl vizitează este în creștere, atât iarna, cât și vara. „Financial Times numea Transilvania «noua Toscanie», însă nu cred că românii conștientizează că ceea ce aveți dumneavoastră aici nu se mai găsește în toată Europa, iar cazarea în resorturi mici, de tip «butic», este foarte căutată și încă foarte ieftină în Brașov. Nu cred că românii înțeleg cu adevărat ce frumos și ce unic este aici la ei “, a spus domnia-sa, care deși este în prima vizită oficială aici, este un îndrăgostit al Brașovului, pe care-l cunoaște, în care revine și despre care povestește încă din 1983.

Nu se va schimba nimic esențial pentru români, după Brexit

Alte articole:   Dacă tot e zi electorală, bancuri cu politicieni...

Discuția nu a trecut pe lângă principala problemă actuală în relația dintre Uniunea Europeană și România, pe de o parte, și Marea Britanie pe de altă parte: Brexit-ul, context în care primarul a aflat o serie de lucruri care nu sunt destul de prezente în comunicările publice, și chiar a avansat o idee de comunicare pe care domnul ambasador a preluat-o, urmând să o pună în practică în comunicarea ambasadei.

„Mă bucur că am aflat foarte multe lucruri legate de Brexit, altele decât cele care se comunică în spațiul public de la noi, pentru că sunt foarte mulți cetățeni români care așteaptă răspunsuri și soluții la unele întrebări cu care se confruntă și mă bucur că domnul ambasador le-a dat vești bune. Cred că o comunicare a acestor probleme punctuale ar fi în interesul cetățenilor români care lucrează în Marea Britanie, învață acolo, își vizitează rudele sau sunt pur și simplu turiști și ar fi bună pentru ambele părți“, a declarat primarul George Scripcaru.

Cred că pentru toate relațiile între Marea Britanie și România, oamenii sunt aspectul cel mai important și am discutat cu domnul primar despre poziția brașovenilor care locuiesc în Marea Britanie după Brexit și posibilitățile unui acord între UE și Marea Britanie. (…) Avem încredere că vom reuși să găsim un acord, și asta înseamnă că până la sfârșitul anului viitor nu se va schimba nimic pentru viața cetățenilor români din Marea Britanie. După aceea vom avea posibilitatea de a negocia toate aspectele vieții normale între țările noastre, pentru cetățenii noștri. Pentru cei care nu trăiesc în Marea Britanie și vor să-și viziteze prietenii și rudele, nu se va schimba nimic pentru posibilitatea de a vizita Marea Britanie cu cartea de identitate, iar cu pașaport pot să folosească E-Gates; nu vor avea nevoie de viză, vor putea sta între 90 de zile și 180 de zile, iar după aceasta se poate prelungi vizita până la trei ani. Vom rămâne o țară deschisă, mai ales în direcția României, care este o țară cu care dezvoltăm relații sub toate aspectele“, a declarat Andrew Noble.

Alte articole:   PSD a sesizat BEJ ca unii fac campanie electorală în continuare

De altfel, potrivit oficialului englez, Marea Britanie are nevoie de expertiza românilor care muncesc în Anglia, iar domnia sa personal îi consideră o resursă economică valoroasă.

Birouri de reprezentanță economică pentru ambasade importante, la Brașov

Discuția a fost una complexă, care a vizat desigur și aspecte economice, sociale sau culturale. Ambasadorul a apreciat efortul autorităților locale brașovene de a construi un aeroport, care ar crește foarte mult atractivitatea Brașovului atât din punct de vedere turistic, cât și economic, și a declarat că ar putea găsi firme interesate de o activitate legată de serviciile oferite de acest obiectiv. De asemenea, a apreciat efortul Brașovului de a construi un spital regional, care ar fi astfel primul spital de o asemenea anvergură construit în România în ultimii 50 de ani, complet de la zero.

„Este prima vizită oficială la Brașov, dar a șaptea într-un an. Am discutat despre Brexit, dar și despre dezvoltarea acestui oraș frumos și celebru, perspective pentru funcționarea aeroportului cât mai curând, și toate posibilitățile pentru dezvoltarea industrială, turistică și socială a orașului dumneavoastră. Sunt aspecte de interes pentru orice ambasadă, dar pentru noi în mod special, pentru că Brașovul este binecunoscut în Marea Britanie și cred că mai mulți turiști vor veni foarte curând“, a spus ambasadorul, care crede că va reveni în decembrie, pentru a participa la un eveniment cultural.

„ O vizită foarte plăcută, un ambasador foarte deschis și foarte disponibil pentru problemele pe care le-am abordat. Am discutat și lucruri care țin de zona economică și culturală; am discutat despre infrastructura de sănătate și despre importanța aeroportului, precum și despre posibilitatea deschiderii unor reprezentanțe comerciale ale mai multor ambasade la Brașov, pe care municipalitatea să le pună acestora la dispoziție în CATTIA, pentru a face comunicarea mai bună și a dezvolta activitățile comerciale la Brașov. Legat de infrastructură, mobilitate și accesibilitate, domnul ambasador consideră că există firme britanice care se pot implica în zona de servicii și care ar putea fi interesate de a colabora cu cei care vor opera Aeroportul Brașov“, a concluzionat primarul George Scripcaru.

Foto: Andrei Paul

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate