Noaptea Cercetătorilor Europeni. Cel mai mare laborator de cercetare în aer liber, la Brașov

Pasionații de știință vor avea ocazia să experimenteze cu „substanțe magice” și să afle ce se ascunde în spatele celor mai fascinante fenomene naturale, la Noaptea Cercetătorilor Europeni, evenimentul care aduce publicul pentru o seară mai aproape de lumea științei.

Evenimentul se va desfășura în data de 27 septembrie, simultan în Brașov și alte 19 orașe din România.

Organizatorii promit cel mai mare laborator în aer liber, în care cei mici vor avea ocazia să experimenteze cot la cot cu oamenii de ştiinţă, să vadă ce se ascunde în spatele celor mai fascinante fenomene naturale şi, de ce nu, să afle dacă în viitor vor putea şi ei să îmbrace uniforma cercetătorilor.

Cei mari vor putea şi ei să pătrundă în fascinanta lume a prezentărilor laboratoarelor de chimie şi de fizică, şi nu numai, unde se vor prezenta explicaţii ştiinţifice pentru lucruri aparent simple sau inexplicabile şi vor descoperi soluţii pentru cele mai comune problemele cotidiene. În plus, vor avea ocazia să se retrăiască amintirile din laboratorul de chimie din anii şcolii, având posibilitatea să se joace din nou cu eprubetele pline de „substanţe magice”.

De asemenea, Noaptea Cercetătorilor Europeni 2019 va aduce, în persoană, cei mai cunoscuţi inventatori ai unor sisteme medicale apreciate la nivel mondial.

Noaptea Cercetătorilor Europeni se înscrie în seria evenimentelor Marie Curie şi îşi propune să arate publicului larg ce înseamnă să fii cercetător şi cât de interesantă poate fi munca de cercetare. Proiectul se adresează minţilor curioase şi tinerilor care doresc să înceapă o carieră în cercetare, oferind o mare varietate de activităţi ştiinţifice şi educative.

Alte articole:   Cinci persoane intoxicate la o fermă avicolă din Hălchiu

Primul eveniment Noaptea Cercetătorilor Europeni a fost organizat în 2005 şi a atras până acum peste 1.5 milioane de vizitatori. Evenimentul oferă oamenilor de ştiinţă şansa de a intra în directă legătură cu publicul, iar vizitatorilor ocazia de a descoperi universul ştiinţei şi oamenii din spatele experimentelor.

Ediţia 2016 a atras peste 35.000 de vizitatori în România.

Pasionaţii de ştiinţă vor avea ocazia să pătrundă în fascinanta lume a prezentărilor laboratoarelor de chimie şi de fizică, şi nu numai, unde se vor prezenta explicaţii ştiinţifice pentru lucruri aparent simple sau inexplicabile şi vor descoperi soluţii pentru cele mai comune problemele cotidiene.