blog-logo

Rugăciune: Parcarea noastră cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi…

Rugăciune: Parcarea noastră cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi…

Locurile de parcare care fac obiectul atribuirii şi folosirii sunt cele situate în parcările de reşedinţă, amenajate de Primăria Municipiului Braşov, în conformitate cu prevederile „Regulamentului de organizare şi funcţionare a sistemului de parcare din Municipiul Braşov”, privind organizarea şi
funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, la mai puţin de 30 m de frontul imobilelor utilizate de locatari.

În Municipiul Braşov distanţa de 30 de metri de la frontul imobilelor utilizate de locatari poate fi depăşită în funcţie de configuraţia perimetrului de amplasare a parcării.

În parcările de reşedinţă se va atribui câte un loc de parcare pentru fiecare apartament/spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, la taxa stabilită prin H.C.L. sau la taxa licitată, cu excepţia persoanelor care deţin garaje autorizate, pe domeniul public.

Locurile de parcare din parcările de reşedinţă vor fi atribuite/ licitate numai după amenajarea, semnalizarea verticală şi orizontală şi numerotarea acestora de către administratorul parcării de reşedinţă.

Demn de reținut mai este și faptul că „atribuirea locurilor din parcările de reşedinţă şi eliberarea abonamentelor de reşedinţă se va face numai persoanelor fizice domiciliate/rezidente sau persoanelor juridice proprietare/posesoare ale unor imobile arondate acestor parcări”.

Cu asta începe Primăria povestea parcărilor rezidențiale din Brașov.

Teoria ca teoria, dar practica e după urechea cui?

„Prin adoptarea acestui regulament, am încercat să aducem sistemul de parcări rezidenţiale la un nivel comparabil cu cel existent în orice ţară europeană. Pe de o parte, să le garantăm braşovenilor siguranţa locurilor de parcare, tocmai de aceea perioada pentru care se eliberează abonamentul a fost prelungită la cinci ani, iar, pe de altă parte, considerăm că braşovenii sunt la fel de civilizaţi ca orice european şi vor respecta semnalizările din aceste locuri, astfel că de la intrarea în vigoare a acestui regulament, toate parcările rezidenţiale vor fi semnalizate atât vertical, cât şi orizontal, fără a mai exista şi sisteme de blocare pe fiecare loc. Cei care nu respectă semnalizările şi vor parca pe un loc care nu este al lor vor fi sancţionaţi cu o amendă cuprinsă între 200 şi 300 de lei”, declara Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, prin 2013.

Evident, știm cu toții ce se întâmplă în parcările dintre blocuri, unde cei care și-au plătit taxa la Primărie nu sunt dispuți să se certe cu vecinii  sau cu șoferii care parchează pe locul lor. Că până vine Poliția Locală să rezolve problema… (Iar de data asta nici comunitarii nu au cum să facă față unei astfel de probleme, gândită prost din start!)

Alte articole:   Chefi renumiți din România vă învață cum să gătiți acasă mâncărurile preferate. Azi, „tigaie” picantă

Nu îţi dai jos blocatorul, plăteşti 2.000 de lei

Tot în 2013 ni se povestea că, în timp, toate triunghiurile galbene existente în parcările de reşedinţă vor trebui să dispară. „Toţi proprietarii vor trebui să îşi demonteze aceste sisteme”, a subliniat Toarcea.

Cei care nu se vor conforma acestei prevederi riscă, teroetic, o amendă cuprinsă între 1.000 şi 2.000 de lei, precum şi ridicare dispozitivului. Totodată, blocare locului de parcare prin alte mijloace, cum ar fi bolovani, lăzi, scânduri sau pubele, va fi şi ea sancţionată cu amenzi între 1.000 şi 1.500 de lei.

Au fost ceva încercări ale polițiștilor locali de a colecta blocatoarele improvizate, mai ales în centrul Brașovului, dar s-au lăsat repede păgubași. Oricum, aici funcționează cel mai bine frica: lași mașina pe locul unui riveran, riști să găsești diverse mesaje lăsate cu obiecte ascuțite pe portieră, capotă, portbagaj etc.

Pe strada Postăvarul se poate, pe Cerbului, nu

Interesantă este logica (?) celor din Primărie, care au decis ca strada Postăvarului să fie pietonală. Măsura este bună, acolo au început să apară, timid ce-i drept, și diverse evenimente, au apărut chiar și mici terase. Accesul auto se face dinspre Colegiul Unirea, unde este amplasată o barieră.

Alte articole:   Accident pe DN1, la intrare în Codlea

Apropos! Știe cineva de ce a fost „montat” și un polițist local lângă barieră și notează numerele de înmatriculare ale tuturor mașinilor care intră pe această stradă? Dacă cineva din Primărie sau de la Poliţia Locală urmăreşte pe cineva anume, nu era mai ieftin să pună o cameră video decât să planteze un om acolo, pe ploaie, pe vânt şi să-i dea un salariu? Şi era şi mai discret… Sau acum totul se face la vedere?

O cerere similară de închidere a străzii a venit şi din partea asociaţiei de proprietari de pe Cerbului. De data aceasta, Primăria a zis „pas fără”, deşi condiţiile sunt aceleaşi: case vechi, multe monumente istorice. Din toată cheltuiala cu veselie a bugetului s-ar mai fi găsit un salariu pentru un poliţist local să noteze numerele de înmatriculare şi aici…

Că turişti, slavă Domnului, vin mai mulţi aici decât pe Postăvarului, ca să se pozeze cu strada Sforii, păzită mai nou de o divă bine înfăşurată cu o sfoară.

Evident, „iegzistă” o explicaţie: păi cum îşi mai lasă mămicile şi tăticii cu gipane copiii la şcoală: pe vremuri la Sportiv  şi la Honterus, acum doar la Honterus… Că dimineaţa şi la prânz doar că nu merg cu maşinile până la etaj în faţa uşii clasei să lase – să ia copiii…

Iar dacă mai este necesar, mai amintim că în centrul Braşovului, la această oră mai degrabă se desfiinţează parcări, decât să se înfiinţeze (bine ar fi după modelul celei înghesuite de la Spitalul Regina Maria).

Alte articole:   Cuza Vodă, familia Mureșenilor și Unirea de la 1859

Ce se mai aude de parcările mari din Brașov?

„Suntem în faza de semnare contract pentru elaborare Studiului de Fezabilitate şi Proiect Tehnic – parcare subterană B-dul Eroilor-Parcul Nicolae Titulescu din Municipiul Braşov”, a precizat Toarcea.

Valoarea estimată a serviciilor de elaborare documentaţie SF şi elaborare PT este de 500.877,34 lei fără TVA. Durata este de maximum 7 luni, iar contractul în curs de semnare.

De asemenea, se lucrează la întocmirea Studiului de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru obiectivul de investiţii „Parcare subterană zona Gării Braşov ”. Şi în acest caz, valoarea estimată a serviciilor este  de 500.877,34 lei fără TVA, durata maximum 7 luni, documentaţia pentru demarărea procedurii este la departamentul de achiziţii al Primăriei.

Nu în ultimul rând, trebuie amintit de „Park & Ride Bartolomeu”. Studiul de fezabilitate este în curs de elaborare, existând un contract încheiat cu SC Hentza Business SRL în data de 30.08.2018. Termenul de predare este de 75 de zile, iar valoarea contractului de 124.950 lei cu TVA  inclus.

La Primărie nu se mai vorbește nimic despre proiectul parcării subterane de la terenul de sport al Colegiului Național Andrei Șaguna.

Evident, cresc tarifele la parcările închiriate cu ora

În ceea ce priveşte administrarea parcărilor publice cu ora, Primăria aştepată să semneze contractul. După ce se va definitiva licitaţia (momentan blocată din cauza unei contestații), vestea „bună” dată de edili este doar aceea că vor creşte şi tarifele. Serviciile rămân aceleaşi.
  • Zona 0 cuprinde Centrul Istoric delimitat conform P.U.G mun. Braşov şi Poiana Braşov – 3 lei/oră
  • Zona I cuprinde Centrul Nou, Astra, Valea Cetăţii, Scriitorilor, Florilor, Tractorul, Şchei, Bartolomeu, Craiter – 2 lei/oră
  • Zona II cuprinde Bartolomeu Nord, Noua- Dârste, Triaj – 1,5 lei/oră.
Distribuie dacă îți place!
  1. Felicitari NewsBv pentru curajul de a spune adevarul verde in fata.
    Primaria nu e un dumnezeu de carton, ar trebui sa fie in slujba cetateanului, sa consulte oamenii nu sa se agite doar pentru afaceri preferentiale.

    Felicitari si pentru documentarea corecta si completa.

    Iar despre umor si ironie, nota 10!

    Reply
  2. la capatul liniei 1 din triaj sunt puse semne cu parcarea interzisa….semne care nu au ce cauta acolo….primaria nu stie nimic de ele si ne paseaza la rat….rat nu da explicatii….ce cauta acele semne acolo? care este regulamentul care da voie rat sa-mi ridica mie masina daca parchez pe acele locuri?? nu erau facute pe fonduri ue aceste terminale???

    Reply
  3. Eliberati parcarile! Moldoveanul coclit venit din bordei nici nu are dupa ce bea apa dar vrea parcarea LUI. Bine, dar cand pleaca de acasa de ce nu isi ia si parcare LUI cu el si cand opreste masina sa parcheze pe parcarea LUI nu pe a ALTUIA. Ah, dar nu se poate e din asfalt. Pai atunci cum e? Ce e al meu e numai al meu si ce al altuia e „domeniu public domne”. Ce mai tura vura, banul dicteaza viata in Brasov, deci Primaria sa ne bage o suma in plus la impozitul auto si sa elibereze parcarile. Free parking!

    Reply
  4. Alexandru Marinescu 31 octombrie 2018, 8:11 AM

    Soluția, banală de altfel, ar fi: desființarea parcărilor de rezidență, fiecare va parca unde va găsi loc liber . Ar crește instantaneu și puternic numărul locurilor de parcare, cu investiție ZERO (și fără să distrugem Parcul Central !). Iar pentru banii care veneau la buget din taxa de parcare rezidențială, se pot mări impozitele auto, dar în limita în care sunt încasările acum, adică ținând seama că pentru majoritatea locurilor blocate cu mizeriile alea galbene nu se mai plătește de mult taxa.

    Reply
  5. Romania Te Iubesc 24 octombrie 2019, 6:59 PM

    Peste tot in noul HCL 282/2017 se mentioneaza DOAR parcari AMENAJATE.

    Referitor la DUBE parcate in zonele NEAMENAJATE de langa imobil, FARA sa ocupe nici un spatiu din vre-o cale de acces sau sa incurce pe cineva, cum sta treaba?

    „Se interzice staționarea și parcarea vehiculelor de transport marfă și călători indiferent de tonaj, în parcările publice destinate autoturismelor precum și în parcările de reședință amenajate în jurul imobilelor de locuit”

    Definitie parcare din prezentul HCL:
    “`Parcare – spatiu destinat in mod special stationarii autovehiculelor, SEMNALIZAT prin indicatoare si marcaje care il delimiteaza de partea carosabila a drumului sau restul domeniului public si privat.“

    Usor usor Romania devine o tara de fustrati / procesomani asa ca e bine sa ne documentam din ce in ce mai mult.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate