Nu se știe când vom avea autostrada Ploiești – Brașov, dar PSD pune o taxă prohibitivă!

Nu se știe când vom avea autostrada Ploiești – Brașov, dar PSD pune o taxă prohibitivă!

Realizarea autostrăzii Ploiești – Brașov rămâne, din păcate, o poveste frumosă scoasă din sertar periodic și fluturată la televizor, că dă bine la popor. Numai că, PSD, care se vede treaba a ajuns binișor la fundul sacului bugetar, deja se gândește cum să mai facă bani să-l peticească.

Practic, Guvernul vrea să taxeze scum pielea „ursului” din pădurea de pe Valea Prahovei, cărui nu i se vede nici măcar coada… Taxa aplicată pe viitoarea autostradă de pe Valea Prahovei va fi, raportată la puterea de cumpărare a românilor, mai mare față de cele percepute pe majoritatea autostrăzilor din fostele țări comuniste. În acest context, va continua calvarul românilor pe DN1, care se vor uita cu jiind la o ipotetică autostradă…

Alte articole:   VIDEO Rareș Rădăcină candidează pentru un nou mandat la Primăria Bran

Cu un tarif pentru automobile de 6,3 euro, fără TVA, la suta de kilometri, circulația pe autostrada Ploiești-Brașov va fi un lux pentru majoritatea românilor. Oricum tarifele cunt comparabile cu cele aplicate în alte țări din centrul sau estul Europei unde veniturile sunt mai mari.

Spre exemplu, tarifele în Polonia variază în plaja de 4-6 euro pe suta de kilometri. Spre exemplu parcurgerea distanței Rusoci (Gdansk) – Nowa Wies (Torun), 150 de kilometri costă 30 de zloți, adică 20 de zloți la suta de kilometri, echivalentul a 4,65 euro pe suta de kilometri, mult mai puțin decât pe Valea Prahovei, unde tariful este de 6,4 euro, fără TVA. Veniturile medii nete lunare sunt de 763 euro, mult peste nivelul din România, de 589 de euro.

Alte articole:   Începe o nouă campanie de dezinsecție și de tratamente împotriva căpușelor

Cu toate acestea, Comisia Națională de Prognoză care propune nivelul de 6,3 euro, fără TVA, la suta de kilometri susține că taxa din România este comparabilă cu media europeană.

Polonia, Croația și Serbia sunt singurele țări foste comuniste care folosesc taxa de autostradă. Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia, dar și Austria folosesc sistemul vignetei, similar celui aplicat în România la parcurgerea drumurilor naționale. După ce plătește 60 de euro, un ceh poate parcurge întreaga rețea de autostrăzi a acestei țări care are 1.250 de kilometri, cu aproximativ 50% mai mult decât România.

Mai mult, tarifele din România vor fi indexate. „Taxa de utilizare a autostrăzii care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși este limitata la 6,3 euro, fără TVA, şi poate fi supus indexării la data de 01 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior. Nivelul tarifului perceput este stabilit în funcție de distanța parcursă de vehicul. Pentru un vehicul din categoria LGV se plătește, pentru fiecare 100 km autostradă 8,82 euro fără TVA, iar pentru un HGV şi un bus se plăteşte 12,6 euro fără TVA. Nivelul tarifelor pentru fiecare categorie de vehicul este aproximativ la media taxelor statelor din Uniunea Europeană”, susține Comisia de Prognoză.

Alte articole:   Record de persoane depistate pozitiv la COVID 19, în ultimele 24 de ore: 1.415, dintre care 42 la Brașov
Distribuie dacă îți place!
Loading...
loading...
  1. Sa nu uitam ca noi avem rovinieta. Tarile care percep taxe pe autostrazi nu au. Va fi, ipotetic vorbind, o dubla taxare?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate