VIDEO Cum se vede calvarul circulației pe DN73 de către părțile implicate

VIDEO Cum se vede calvarul circulației pe DN73 de către părțile implicate

Prefectul Brașovului, Marian Rasaliu, a convocat astăzi o întâlnire la care au participat toți cei interesați de stadiul lucrărilor pe DN73, constructor, conducerea CNAIR,  președintele Consiliului Județean și primarii din zonă.

Discuția integrală o aveți în videoclipul de mai jos. Pe scurt, iată declarațiile celor prezenți la conferința de presă:

Marian Rasaliu: „Am avut discuții furtunoase, aprinse, dar într-un final concluziile sunt foarte clare. Pe mine m-a interesat, așa cum am făcut în cazul podului de la Sânpetru, ca lucrurile să se deblocheze. Este zona turistică cea mai vizitată din România și, din acest punct de vedere, lucrurile trebuie să intre într-un făgaș normal. Prima întrebare pusă constructorului a fost dacă statul român și-a plătit obligațiile de plată (chestiune confirmată de reprezentantul firmei, dar constestată și speculată de reprezentanții PNL care au acuzat Guvernul că nu au bani pentru continuarea lucrărilor – n.a.)”.

Directorul general CNAIR, Narcis  Neaga: „Fiind vorba despre fonduri europene, problema este circuitul îndelungat de plată. Contractele prevăd perioade lungi de timp pentru decontare. Am încercat să scurtăm aceste perioade de timp, din punct de vedere organizatoric. Revenind la contractul în cauză, orice s-ar spune situația este cea pe care o vedem cu toții, care nu mai poate continua așa. Suntem în 2018, drumul nu este o autostradă care să necesite un asemenea proces îndelungat de finalizare. Nemulțumirea oamenilor este reală și justificată. Considerăm că nu este o acțiune politizată, ci o reacție a comunităților respective. Am ajuns la câteva măsuri punctuale, în urma discuțiilor, pentru că și problemele diferă de la o localitate la alta. Prima măsură este realizarea unei întâlniri între proiectant și constructor pentru găsirea unei soluții pentru zonele în care nu pot interveni utilajele din cauza solului. Este o argilă care trebuie scoasă afară, soluția e de durată, durează 2 săptămâni până se scoate pentru a se continua lucrările. Apoi, pe fiecare localitate în parte s-au identificat cazuri punctuale care pot fi rezolvate chiar astăzi, cu sprijinul dlui. prefect, iar primarii din zonă au rămas în continuare pentru a stabili ceea ce vor face. Vor fi luate măsuri de punere în siguranță a drumului, de creșterea nivelului de semnalizare în zonele pericolase, de către directoarea regionala CNAIR Adriana Nicula, care va spori gradul de semnalizare. De asemena,  constructorul s-a angajat că va face tot ce ține de capacitățile tehnice și financiare pentru a reduce disconfortul în localitățile unde lucrează. De la București se va face face o monitorizare săptămânală pentru a vedea dacă se respectă graficul de lucrări asumat de comun acord. Am spus constructorului că se va merge până la rezilierea contractului dacă nu se respectă ceea ce am stabilit astăzi. Nu este o măsură constructivă, pentru că va fi o procedură de durată pentru desemnarea unui alt constructor.”

Alte articole:   Consiliul Local Braşov va rectifica bugetul pe 2017

Din partea constructorului, Mitache Bogdan a precizat că lucrarea trebuia terminată în decembrie 2019, „cu condiția să avem autorizație de construcție în luna aprilie, între județe până la Moieciu și încă 500 de metri în Bran. Lucrări mai ample vor fi între Râșnov și Tohan. S-a ajuns în această situație din cauză că în ultimele luni au fost 40 de zile lucrătoare, perioada de precipitații. Nu a fost vorba despre o rea intenție. A fost un ghinon pe care nu-l putem controla. Vedem zilnic la știri coduri galbene de ploi, de inundații. Sunt dispus să convocăm orice specialist în construcții sau consultant, că se poate rezolva situația în două zile, iar eu îmi rup diploma de inginer. Am luat probe de sol, duse atât în laboratorul nostru cât și la un laborator independent. În acest moment este nevoie ori de alte măsuri din punct de vedere tehnic, ori să așteptăm ca vremea să se îmbunătățească și să mergem cu vechile soluții tehnice. Vă rog să înțelegeți că și noi avem pierderi imense din cauză că staționăm cu utilajele de două luni”.

La această oră, din cei 39 de kilometri ce trebuie reparați pe teritoriul județului Brașov, pentru 7 kilometri nu există autorizație pentru efectuarea de lucrări.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate

0 Shares
Share via
Copy link
Powered by Social Snap