blog-logo

Reguli noi în sistemul de salubrizare, deszăpezire și colectarea deșeurilor

Reguli noi în sistemul de salubrizare, deszăpezire și colectarea deșeurilor

În ședința ordinară a Consiliului Local din 25 august, consilierii locali braşoveni au aprobat studiile de oportunitate, caietele de sarcini pentru serviciile de salubrizare şi deszăpezire a domeniului public şi a serviciilor de colectare a deşeurilor de la persoanele fizice şi juridice din municipiul Braşov, după ce au analzat studiul de fundamentare realizat de o firmă de specialitate.

Tot în plenul ședinței de vineri au fost constituite şi două comisii  (una pentru salubrizare şi deszăpezire, iar alta pentru colectarea deşeurilor menajere) compuse din câte 7 consilieri locali şi 8 reprezentanţi ai Primăriei Braşov, rolul acestor structuri fiind de a analiza caietele de sarcini şi, dacă este cazul, de a aduce modificări, notează BunaZiuaBrasov.

Brașovul va fi împărțit în două zone

În ceea ce privește activitatea de salubrizare și deszăpezire, conform hotărârilor, pentru optimizarea activităţii, Braşovul va fi împărţit în două: partea de nord (Bartolomeu, Stupini, Tractorul, Triaj, zona Gării, Griviţei, Braşovul Vechi) şi partea de sud (Noua, Valea Cetăţii, Centrul Civic, Şchei, Poiana Braşov, Scriitorilor, Astra, Uzina 2).

Alte articole:   Ministrul de Interne: În noaptea de Înviere pot circula doar cei care participă la slujbele religioase

Activităţile de salubrizare a domeniului public (măturarea străzi, întreţinerea spaţiilor verzi de la marginea arterelor sau din zona de separare a sensurilor de mers) şi cele de deszăpezire a drumurilor aflate în administrarea municipalităţii se va realiza de către acelaşi operator.

Ca urmare, ar putea exista doi prestatori de servicii de salubritate/deszăpezire în oraş, dar şi doar unul, dacă va licita pentru ambele sectoare şi va câştiga. Contractele pentru deszăpezire şi salubrizarea a domeniului public vor avea o valabilitate de patru ani,

O singură firmă de salubritate

În cazul activității de colectare a deșeurilor de la persoane fizice și juridice, aceasta se va face de către un singur operator de salubritate, nu de către doi, cum se întâmplă în momentul de faţă.

Alte articole:   Mai este puțin până se lansează cartea „3în1”

Firma va face colectarea tuturor deșeurilor, inclusiv selectivă, pe care le va transporta, apoi depozita, valorifica sau elimina, după caz.

Totodată, noul operator va avea obligaţia de a atinge ţintele privind cantitatea de deşeuri depuse la rampe, dar și să colecteze deşeurile de echipamente electrice şi electronice, dar şi pe cele rezultate din construcţii şi renovări sau pe cele voluminoase (cum este cazul mobilei aruncate).

Platforme îngropate

Caietul de sarcini la acest domeniu de activitate, mai prevede faptul că operatorul va fi obligat să schimbe sistemul de colectare a deșeurilor. Astfel, acolo unde este posibil din punct de vedere tehnic, se vor amenaja platforme de gunoi îngropate, care vor fi prevăzute cu tobogane pentru diferite tipuri de deşeuri (plastic, sticlă, hârtie, deşeuri alimentare etc). Dacă aceast lucru nu este posibil, sistemul suprateran va fi închis, astfel încât cetățenii să aibă acces doar la fanta de aruncare a gunoiului. Pentru că investiția va fi mai mare pentru acest serviciu, durata de concesiune va fi pe opt ani.

Alte articole:   Cîțu: Mai multe centre de vaccinare AstraZeneca vor fi transformate în centre Pfizer

Conform reprezentanţilor municipalităţii, comisia special constituită pentru analizarea caietului de sarcini pentru activitatea de colectare a deşeurilor nu are un termen până la care să finalizeze acest proces şi să depună eventualele recomandări.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate