blog-logo

Comarnic-Brașov, scoasă de pe lista autostrăzilor prioritare pentru acest an

Comarnic-Brașov, scoasă de pe lista autostrăzilor prioritare pentru acest an

Construirea autostrăzii Comarnic-Brașov nu este trecută la capitolul priorități pentru 2017.

Construirea unor autostrăzi care să scutească automobiliștii de orele pierdute în trafic pe Valea Prahovei sau care să lege regiunea Moldovei la o rețea națională de autostrăzi par a nu fi priorități ale actualului Guvern.

Ministerul de Finanțe a dat publicității zilele trecute bugetul Ministerului Transporturilor pe 2017 unde cele două proiecte menționate lipsesc. La capitolul ”Proiectele prioritare ale MT pentru anul 2017 şi perspectiva 2018-2020”, Guvernul trece continuarea lucrărilor la câteva autostrăzi în lucru la care se adaugă autostrada Sibiu-Pitești. Este vorba de ”autostrada Constanța-Nădlac, finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva, finalizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, autostrada Sibiu – Pitești, finalizarea autostrăzii Sebeș – Turda”.

Alte articole:   VIDEO Ei sunt studenții geniali de la Universitatea Transilvania care au primit finanțare de aproape un milion de euro pentru proiectele lor!

La partea de infrastructură rutieră mai figurează: ”realizarea coridoarelor de legătură cu autostrăzile, prin intermediul drumurilor europene şi drumurilor expres și continuarea programului de construcţie a variantelor de ocolire”.

Singurele referiri la Valea Prahovei sunt centurile ocolitoare Comarnic, Câmpina și Bușteni. Aceste proiecte sunt însă deocamdată blocate în diferite faze, cum ar fi licitații suspendate sau fără un câștigător desemnat. Despre aceste proiecte fosta conducere a CNAIR declara că urmărește anularea lor și reluarea proiectelor pe alte baze. Mai intâi urma să fie făcută proiectarea de către compania de stat și de abia apoi să se liciteze lucrările. Modernizarea Transfăgărașanului și a Transalpinei (DN 67C care traversează munții Parâng) sunt alte obiective urmărite de CNAIR.

Alte articole:   Francul elvețian a pierdut 8 bani în două luni

Pe hârtie însă, partea de infrastructură rutieră este tratată cu generozitate de către Guvern, potrivit economica.net. Proiectul de buget pentru 2017 prevede pentru dezvoltarea de autostrăzi şi variante de ocolire cheltuieli de 4,32 miliarde de lei, de 2,5 ori mai mari faţă de execuţia preliminată pe 2016, de 1,74 miliarde de lei. Iniţial, fostul Executiv a alocat anul trecut pentru autostrăzi şi centuri suma de 2,58 miliarde de lei. Din cauză că nu au putut fi cheltuiţi integral, fostul premier Dacian Cioloş a tăiat la rectificările bugetare din banii pentru Transporturi.

Pentru 2018, actualul Guvern prevede cheltuieli de 2,57 miliarde de lei pentru autostrăzi şi variante de ocolire localităţi. Pentru 2019, alocările bugetare se reduc drastic, la 885 milioane de lei, iar în 2020 cresc până la 1,22 miliarde de lei.

Alte articole:   ,,De Dragobete, iubește românește”, spectacol online prezentat de Centrul Cultural Reduta

În total, pentru perioda 2017-2020 Guvernul Grindeanu prevede cheltuieli de nouă miliarde de lei pentru autostrăzi şi centuri.

Însă, de la sumele trecute pe hârtia pe care se scriu bugetele, la cheltuirea efectivă a banilor, este cale lungă. Pentru a fi cheltuiți banii, trebuie făcute lucrările aferente de construire a autostrăzilor, totul în conformitate cu procedurile UE și cu contractele semnate. Ori, o bună parte din proiectele din prezent sunt blocate parțial, lipsind autorizațiile de construire, exproprieri, avize de mediu, lucrări de proiectare etc.

Distribuie dacă îți place!
  1. Pai normal, trebuie sa expire studiile de fezabilitate si sa poata fi facute altele, ca asta este smecheria. Nu prea cunosc legislatia in domeniul infrastructurii dar Primariile sau Consiliile Judetene nu se pot organiza astfel incat sa acceseze fondurile europene existente pentru asa ceva? Ca doar terenurile sunt ale Judetelor ma gandesc eu. Ca daca vrei ca Primarie sau C.J. sa construiesti o sosea, un drum de legatura trebuie sa te cam descurci cum poti, e treaba ta. Ce are daca Primariile sau C.J. vor sa construiasca o sosea de legatura intre Ploiesti si Brasov, Brasov si Sibiu, o sosea asa mai larga, mai cu despartitura, cu parcari, cu viaducte, sosea care asa din intamplare parca ar semana cu o autostrada? Sa mergem cu 130, nu? Poate si eu ca privat as vrea sa imi fac o casa asa mai mare, care la final parca seamana cu un spital si daca tot mi-a iesit ca un spital de ce sa nu aduc si niste doctori? Ca se mai intampla sa vrei sa iti faci un grajd si acuma cu atatea materiale si finisaje de calitate nu e iesit din comun sa arate grajdul ca o vila cocheta! Si daca tot a iesit vila… Ca si aia au vrut sa faca o Dacie mai de doamne ajuta si a iesit Loganul, care cum e cum nu e cam in topuri la vanzari. Ca si ala a vrut sa… (na, ca nu mai termin cu exemplele, poate se prinde careva)

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate