Ministrul Transportului a declarat astăzi la Braşov că anul acesta vor fi gata doar 15 kilometri de autostrasă, dar că anul viitor vor fi de zece ori mai mulţi.

„Anul acestea nu o fie 0 kilometri, anul acestea o fie 15 kilometri. Lotul II Lugoj –Deva  va fi gata pe 15 decembrie. Am fost acolo săptămâna trecută şi lucrările sunt foarte avansate. Anul viitor o să fie de zece ori mai mulţi, adică 150 de kilometri de autostradă. Vorbim tot de porţiunea Lugoj- Deva, dar şi de Sebeş-Turda plus Suplacu de Barcău –Borş chiar porţiunea unde s-a reziliat contractul cu Becktel. Cei 26 de kilometri, dacă demarăm acum licitaţia, când începem sezonul în martie ar putea fi terminaţi în şase luni. Vom face eforturi mari ca să nu mai existe întârzieri pe viitor. De exemplu la licitaţii nu vom mai impune un termen clar, ci un interval, de exemplu între un an pentru firmele care lucrează foarte bine şi 18 luni pentru constructorii mai puţin eficienţi. La licitaţie vor avea câştig de cauză cei care vor oferi cel mai scurt termen“, a declarat Petru Sorin Buşe.

Promisiuni pentru multe autostrăzi în viitor

Potrivit ministrului transporturilor mai multe autostrăzi sunt prioritare în anii următori.

„Urmează să lansăm procesul de licitaţie pentru mai mult de 500 de km de autostradă: Târgu Neamţ -Iaşi -Ungheni, Craiova –Piteşti şi vrem să deblocăm şi Comarnic-Braşov, unde au fost contestaţii. Am deblocat şi sectorul cuprins între Sibiu şi Sighişoara şi vrem să lansăm licitaţie şi pentru porţiunea între Sighişoara şi Braşov. Am discutat cu toţi reprezentanţii constructorilor cărora le-a cerut să  se încadreze în termenele de durată şi cost. Oamenii au înţeles mesajul. Sunt companii care au făcut lucruri extraordinare în alte ţări şi trebuie să facă şi aici cum au făcut acolo“, a mai spus ministrul transporturilor.

Centura ocolitoare între DN1 și DN11 a fost inaugurată

Tronsonul I al variantei de ocolire a municipiului Braşov, care face legătura între DN1 şi DN11, a fost inaugurat vineri, în prezenţa ministrului Transporturilor, Petru Sorin Buşe, valoarea totală a lucrărilor ridicându-se la 59 de milioane de lei, bani proveniţi de la bugetul de stat.

Tronsonul cu o lungime de 7,2 km începe în partea de Sud-Est a municipiului reşedinţă, pe DN1 la km 2 +540, şi înconjoară oraşul spre Vest până la intersecţia cu DN11 Târgu-Secuiesc – Oituz – Bacău, la km 5+740. Pe lungimea de 7,2 km s-au construit un număr de trei poduri, două pasaje, zece podeţe, două intersecţii şi un nod rutier.

„Am dorit să fiu prezent la inaugurarea acestui tronson pentru a mă asigura că toate condiţiile sunt îndeplinite şi, după cum aţi văzut, face parte din obiceiurile mele de a mă deplasa pe şantiere. La prima vedere, ca şi cetăţean, pare o lucrare de calitate, bine executată şi sper să nu avem surprize. Cred că studiul de fezabilitate a fost făcut cu profesionalism. Am străbătut tronsonul şi îmi place cum arată. Sper ca şi cei care vor circula începând de astăzi să fie mulţumiţi”, a spus ministrul Sorin Petru Buşe.

Valoarea lucrărilor a fost de 59 de milioane de lei, fonduri nerambursabile.  Lucrările au început în anul 2014, dar pe parcurs firma care a început proiectul a intrat în insolvenţă, fiind necesară reluarea procedurilor.

Primarul municipiului Braşov, George Scripcaru, a declarat la rândul său că este mulţumit de ce s-a realizat, mai ales că este unul dintre primele sale proiecte în calitate de primar.

„Este unul din primele mele proiecte în calitate de primar şi sunt mulţumit că în sfârşit s-a finalizat, şi tot ce înseamnă transport greu dinspre Bucureşti şi dinspre Moldova nu mai intră în oraş. Din păcate, a fost o situaţie neplăcută cu insolvenţa firmei care a început lucrările, apoi au trebuit reluate toate procedurile, dar este bine că s-a terminat”, a spus edilul.

 

Un nou proiect aflat în Planul Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creștere Brașov, respectiv ocolitoarea municipiului Brașov, a fost implementat cu succes. Începând de astăzi, se poate circula pe tronsonul I din Ocolitoarea municipiului Braşov, care face legătura între DN 1 şi DN 11.

Reamintim că Planul Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creștere Brașov reprezintă un document strategic care abordează provocările economice, de mediu, climatice, demografice și sociale și care a stat la baza selectării proiectelor individuale pentru selectarea proiectelor de dezvoltare.Finalizarea tronsonului I din Ocolitoarea municipiului Braşov contribuie astfel la îndeplinirea obiectivului strategic II al Planului Integrat de Dezvoltare, respectiv „Creșterea eficienţei şi competitivităţii administrative si a coeziunii teritoriale”.

„Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov, în colaborare cu Primăria Brașov și Biroul Polului de Creștere Brașov a inclus în lista de proiecte prioritate a Planului Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creștere Brașov ce urmau să fie finanțate prin POR 2007-2013, Axa I și construcţia centurii ocolitoare a municipiului Braşov – faza a III-a. Fiind un proiect de anvergură și cu impact direct asupra dezvoltării economice a municipiului Brașov și a zonei metropolitane, ulterior, s-a decis finanțarea acestui proiect prin Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013, fiind preluat de catre CNADNR”, a susținut directorul general al Agenției Metropolitane Brașov, Dragoș David.

Detaliile mai puțin cunoscute brașovenilor sunt legate de finanțarea proiectului, care inițial nu a fost prevăzută în Programul Operațional Transport 2007 – 2013, cei de la București nedorind alocarea de fonduri pentru acest obiectiv.Este meritul Primăriei Brașov, Agenției Metropolitane Brașov și Polului de Creștere Brașov care au decis ca o echipă formată din Dragoș David și Mihai Veștea să se deplaseze la Bruxelles pentru a negocia direct cu Comisia UE.

În urma acestor discuții și prin implicarea activă a primarului Municipiului Brașov, Ministerul Transporturilor a acceptat finanțarea și astfel s-a reușit includerea proiectului pentru finanțarea prin Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013, fiind astfel preluat de către CNADR”.

În primăvara anului viitor se va finaliza şi tronsonul II care face legătura între DN11 şi DN13, în partea de nord a oraşului, cu o lungime de 4,9 km, iar tronsonul III care face legătura între DN13 şi DN1, în partea de nord-vest a oraşului, cu o lungime de 6,3 km, a fost finalizat la începutul acestui an. După finalizarea tronsonului II se va putea face legătura pe ocolitoarea Braşovului pe o lungime de 18,5 km, asigurându-se legătura între DN1, DN11, DN13 şi DN73.