blog-logo

Tarifele exorbitante la RCA îi obligă pe transportatori să blocheze activitate

protest transportatoriTransportatorii din România pregătesc mega – protestul RCA, care va avea loc în data de 14 -15 septembrie, a anunțat Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizația din România (COTAR).

Până la data soluționării prețului primei RCA, toate autovehiculele de marfă vor reduce viteza de circulație în întreagă țara, până la limita evitării oricărui pericol timp de minim 2 ore (între orele 10:00- 12:00), după modelul protestelor din Albă, Brașov, Cluj, Baia Mare etc.

„Daca până în data de 15 septembrie, problemă prețului RCA nu va fi rezolvată, vom scoate cheia de contact din toate camioanele, taxiurile, mașinile de transport persoane etc aflate pe toate drumurile publice” a conchis Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

Ce spun politicienii braşoveni:

radu puscariuRadu Pușcariu, președintele ALDE Brașov: „Este încă un succes al guvernului tehnocrat. Este, dacă mai era nevoie, încă un semn de neputință al tehnocraților în lupta cu cruda realitate din România. Probabil, PNL va spune că este un succes…”.

 

 

adrian opricaAdrian Oprică, președintele organizației municipale PNL Brașov: „În ultimii ani asistăm la o creștere continuă și fără acoperire reală a costurilor cu RCA. Până în 2013 (anul înființării ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiară – n.r.) funcționa Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, care reușea să mențină un echilibru pe piața asigurărilor, în aceleași condiții cu funcționarea lor pe piața europeană. Costurile cu o poliță RCA erau suportabile pentru buzunarele românilor. După 2013, prin înființarea sub guvernarea Ponta a acestei instituții hibrid numiră ASF, s-a scăpat de sub control modul de calcul al polițelor, în detrimentul beneficiarilor polițelor de asigurare, urmărindu-se, în mod preponderent, profitul asiguratorilor și nu păstrarea spiritului de solidaritate pe care acest instrument, în mod normal îl creează. În acest fel, s-a ajuns ca persoanele fizice să suporte de două ori efectul creșterii polițelor RCA: odată direct, prin creșterea polițelor, dar și indirect, prin suportarea unor prețuri mai mari la bunuri și servicii, transportatorii fiind obligați să includă în preț valorile aberante ale RCA, care poate ajunge până la 22.000 de lei/an/mijloc de transport. Apoi, cauza marii daunalităţi este dată de realizarea unor înţelegeri tacite între proprietarul vehicului care trebuie reparat, pe de o parte, şi celalte două părţi, constituite din service /reprezentanţă auto şi reprezentantul societăţii de asigurări, care în lipsa unui nomenclator de lucrări umflă artificial costurile şi duc la profit pentru cele trei părţi. În opinia mea, pot fi aplicate două soluţii. Una ar fi plata RCA prin SMS sau la benzinării, la fel ca şi rovigneta. Circuli zece zile, plăteşti zece zile. Sunt zile în care maşina stă în service, iar oamenii şi firmele de transport plătesc RCA la preţurile pe care le ştiţi. Iar dacă nu au plătit RCA, aplicată o amendă la fel ca la rovignetă. Apoi, statul îmi impune obligativitatea plăţii RCA în cazul producerii unui accident, dar statul nu îmi asigură drumuri asflatate corespunzător sau neasfaltate, neiluminate, nesemnalizate etc. O altă soluţie este reglementarea. O altă soluţie ar fi o poliță complexă, care să ofere mai multe servicii la prețurile existente la această oră, care să justifice aceste prețuri”.

Alte articole:   Accident cu 3 victime, în Brașov

marius costeMarius Coste, senator PSD: „Legea 237/19.10.2015 a instituit aplicarea în România a regimului de supraveghere Solvency II, începand cu 01.01.2016= majorare tarife! Asigurarea de răspundere civilă auto demumită și RCA este un contract încheiat între posesorul unui vehicul, persoană fizică sau juridică, și o companie de asigurare autorizată, ce are drept unic scop despăgubirea terțelor părți prejudiciate în urma accidentelor de circulație produse din culpa asiguratului. Prin acest tip de asigurare, se despăgubesc daune materiale, în limita a 1000000 euro și vătămări corporale și deces, în limita a 5000000 euro. Transporturile rutiere de mărfuri și persoane, prin natura activității lor, prezintă un grad de risc mult mai ridicat de producere a accidentelor, de aceea au fost stabilite criterii exacte în modul de calcul al primei de asigurare. Legea 237/19.10.2015 instituie aplicarea în România a regimului de supraveghere Solvency II, începand cu 01.01.2016, ceea ce, în principal, a condus la majorarea capitalului social a multor companii de asigurare, fapt care a generat majorări de tarife la nivelul pieței. Societatile de asigurare de pe piata RCA au platit in prima jumatate a acestui an peste 150.000 dosare de dauna, valoarea despagubirilor brute achitate ridicandu-se la peste un miliard de lei. Rata daunei este peste 100% asiguratorii acoperind aproape integral daunele si celelalte costuri din primele brute incasate zic cei de la ASF. Un nou proiect de modificare al normei RCA (23/2014) se afla acum in dezbatere publica pe site-ul Autoritatii de Supraveghere Financiara, acesta aducand noutati in ceea ce priveste atributiile ASF in limitarea comisionului platit de asiguratori brokerilor, dar si modifica anumite aspecte legate de practicile comerciale pe linia RCA precum acordarea de reduceri comerciale sau practicarea unui pret unitar, indiferent de canalul de distributie. Concluzia: Societățile de asigurări trebuie să respecte prevederile regimului de supraveghere Solvency II, altfel riscă falimentul. Transportatorii mari si daunele mari plătite pentru evenimentele produse de ei influentează prețul mare aplicat si celor mici. Trebuie neapărat făcută modificarea modelului actual de emitere a poliței RCA prin declararea persoanelor care vor conduce autovehiculul (poliță pe autovehicul și șofer) și analizarea oportunității de schimbare structurală a sistemului RCA practicat în România prin adoptarea unor măsuri de creștere a calității serviciilor și implicit a respectului cuvenit asiguratului cum ar fi decontarea directă – acordarea dreptului păgubitului de a se adresa pentru recuperarea prejudiciului la societatea de asigurare la care acesta are încheiată asigurare RCA. Este un război al nervilor intre societățile de asigurare pentru care exercițiul financiar este foarte important si multe firme de transport care au profitat de asigurări cu prime mici făcute de firme care au intrat in faliment (ASTRA) si de despăgubiri imense de la cele rămase pe piață. Cel care supraveghează sistemul, ASF-ul, se mișcă încet! Nu cred ca aceste reglări de conturi ar trebui să influențeze foarte mult prețurile produselor de bază pentru populație”.

Alte articole:   Întreruperi de curent în Viștea de Jos, Prejmer și Săcele

Maria GreceaMaria Grecea, deputat PNL: „Sunt îngrijorată de efectele pe termen lung ale creșterii prețurilor la primele RCA pentru transportatorii români. Această măsură ar putea duce la falimentarea multor companii de transport românești, la dispariția unor locuri de muncă. Orice creștere a costurilor globale la transport are o altă consecință negativă pentru întreaga populație: creșterea prețurilor la toate bunurile, alimentare sau nealimentare. Contextul logisticii naționale și internaționale este unul extrem de concurențial și dificil. Chiar dacă transportatorii români au beneficiat de prime de asigurare mai mici decât concurenții lor europeni pentru o perioadă, e foarte greu să fii competitiv astăzi în transport. Guvernul și autoritățile competente ar trebui să sprijine acest sector indispensabil economiei românești”.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate