Ca urmare a unor sesizări și a verificărilor realizate de către Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Centru Brașov, șeful acestei instituții, Sorin Susanu, atrage atenția brașovenilor care doresc să acceseze serviciile instituțiilor financiare nebancare pentru obținerea unor împrumuturi rapide și cu un minim de acte, să citească cu maximă atenție contractul pe care îl încheie și să analizeze toate clauzele înainte de a-l semna.
„Dacă există elemente sau termeni pe care oamenii nu îi înteleg este de preferat să consulte un specialist în domeniu care să le explice însemnătatea exactă a acestora. Tragem acest semnal de alarmă deoarece au existat reclamații în care am descoperit că acestora li se percepea o dobandă anuală efectivă de 248% și, totodată, consumatorul era indus în eroare atât prin faptul că se foloseau caractere greu de citit, cât și prin faptul că rata pe care o aveau de restituit era percepută săptămânal și nu lunar, așa cum se obișnuiește”, a explicat Sorin Susanu.
Acesta a făcut menţiuni şi asupra „cardurilor de cumpărături”, în cazul cărora le recomandă braşovenilor, de asemenea, citirea cu maximă atenție a tuturor clauzelor și semnarea contractului doar după ce se înțeleg cu exactitate toate obligațiile, deoarece în anumite situații prin nerespectarea termenelor returnării sumelor datorate se poate ajunge la penalități extrem de mari.
De exemplu, în cazul unei reclamații cercetate de Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Centru Brașov, o persoană care contractase prin intermediul unui card de cumpărături suma de 4.000 lei avea de restituit după o anumită perioadă suma de 95000 lei!
E vorba de Provident?