blog-logo

Proiect metropolitan pentru creșterea accesului publicului la troițele din Șchei

ramona ganea alexandru stanescuAgenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov implementează în parteneriat cu Uniunea Junilor din Șcheii Brașovului și Brașovul Vechi, în municipiul Brașov, până în decembrie 2016,  proiectul cultural „Troiţele din Şcheii Braşovului – Patrimoniu pentru viitor”.

„Proiectul îşi propune promovarea diversităţii, consolidarea identităţilor culturale și istorice şi conservarea tradiţiilor  brașovene, prin mijloace moderne şi alternative, precum și dezvoltarea și susţinerea turismului cultural în municipiul și județul Brașov”, a precizat Ramona Ganea, mangerul de proiect.

Obiectivul general al proiectului implementat de Agenția Metropolitană Brașov este reintroducerea patrimoniului architectural din Șchei în spațiul comunitar și promovarea acestuia prin mijloace new media.

„Troițele din Șcheii Brașovului – patrimoniu pentru viitor” este o continuare a demersului cultural început anul trecut de către Agenția Metropolitană Brașov și partenerul Uniunea Junilor din Șcheii Brașovului și Brașovul Vechi, care urmărește valorificarea patrimoniului cultural construit al Braşovului şi lărgirea ofertei culturale braşovene prin aducerea la cunoştinţa populaţiei locale şi a turiştilor români şi străini a moştenirii culturale din Şcheii Braşovului, reprezentată pe o parte de troiţele junilor, de arhitectura vernaculară şi de tradiţiile de peste an ale junilor din Şchei.

Alte articole:   Interlopul Laurențiu Pletosu, în arest. VIDEO Mesajul lui către „sifoane”

În acest an sunt vizate următoarele activități: îmbunătățirea și extinderea accesului publicului la troițele din Șcheii Brașovului și promovarea cunoașterii acestora prin intermediul unei aplicații smartphone, precum și promovarea traseelor cultural-turistice create prin precedentul proiect prin mijloace inovative, astăzi la îndemâna publicului larg (aplicații pentru smartphone).

În cadrul acestui proiect vor exista patru excursii tematice cu elevi și adulți, prin care se va testa aplicația IT&C și se vor străbate traseele culturale deja existente. La cel puțin două dintre excursii participanții vor participa la sărbătorile și evenimentele organizate de Juni pentru a cunoaște obiceiurile străvechi ale Brașovului.

De asemenea, va fi organizat un amplu eveniment în parteneriat cu Uniunea Junilor din Brașov, organizație care va contribui la realizarea proiectului atât cu informații și materiale document necesare, dar și cu resursa umană și financiară. Evenimentul va valorifica produsele realizate prin proiect, precum și obiceiurile și tradițiile Junilor Brașoveni.

Alte articole:   Asociația Carpaterra lansează Geoparcul Carpaterra, primul din județul Brașov

CLICK pe poze pentru a se mări!

Beneficiarii proiectului sunt localnicii din Braşov, care vor beneficia de informaţii referitoare la istoria şi valoarea patrimonială a troiţelor; turiştii români şi străini care vor bucura de o ofertă culturală autentică şi de calitate și populaţia şcolară cu vârste între 10 şi 18 ani, care va avea parte de forme de educaţie nonformală şi materiale de informare cu scop educativ.

Informația care va fi utilizată la crearea aplicației va fi preluată din documentarea deja realizată prin precedentul proiect și va fi suplimentată și revizuită cu ajutorul consultantului în istorie locală, dr. Alexandru Stănescu.

Alte articole:   Muzeul „Casa Mureșenilor”, provocare inedită pentru brașoveni: Transformările orașului

Oportunitățiile create prin proiectul anterior (materiale de informare, crearea de trasee, marcarea traseelor și valorificarea lor prin panouri de informare) vor fi dublate prin intervenția culturală actuală prin completarea prezentului sistem informatic privind obiectivele turistice (aparținând Primăriei Brașov), care oferă informații mai mult punctuale.

Scopul acestor activități este de a contribui la refacerea identității culturale și a sentimentelor de apartenență, conectare și atașare la și față de propriul oraș, cât și la formarea gustului publicului pentru valori culturale reale. Bugetul acestei acţiuni este de 51.765 lei.

 

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate