blog-logo

Parcare subterană şi parc în faţa gării Braşov!

Parcare subterană şi parc în faţa gării Braşov!

Primăria are în proiect ample lucrări de reorganizare şi modernizare a spaţiului din faţa Gării Braşov, inclusiv a clădirii gării, dacă demersurile de cedare a clădirii în administrarea Primăriei vor da roade.

Proiectul vizează construirea unei parcări subterane pe locul actualei parcări şi transformarea celei din urmă într-o zonă de relaxare şi recreere, mutarea terminalului RAT în stânga gării şi construcţia unui terminal pentru transportul intrajudeţean, construcţia de pasaje susubterane pietonale pentru traversarea Bulevardului Gării şi adoptarea unei noi soluţii de iluminat public în zonă, însclusiv pe Bulevardul Victoriei.

„Ne propunem coborârea parcării din faţa gării în subteran, pe unul sau două niveluri, şi amenajarea unei zone verzi, a unui parc, deasupra acesteia. Odată cu această parcare vor fi construite şi două pasajele pietonale pe sub Bulevardul Gării, care vor fi dotate cu toate facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi, aşa cum cere legislaţia europeană”, a explicat primarul George Scripcaru.

În plus, a mai spus edilul, în stânga gării (în partea opusă spaţiului autogării) va fi construit un terminal de trasport pe modelul celor din capetele de linie RAT, care să fie utilizat de transportul intrajudeţean şi ca staţie pentru maşinile care transportă la muncă angajaţii diferitelor companii din jurul Braşovului.

Alte articole:   Pericol în centrul Brașovului!

Cel mai probabil, terminalul va fi utilizat şi drept capăt de linie RAT, dar este posibilă şi păstrarea locului actual al capătului de linie RAT, care urmează însă să fie amenajat corespunzător noului concept.

Lucrările pentru iluminatul public pe Victoriei vor începe în aproximativ 3 luni

Primele lucrări vor fi cele care privesc iluminatul public de pe Bulevardul Victoriei. „Analizăm în prezent două propuneri ale proiectantului, respectiv fie un sistem de iluminat central pentru carosabil şi cu stâlpi de dimensiune mai mică, cu lampadar, pe trotuar, fie un sistem cu stîlpi pe marginea trotuarului , cu braţe mai înalte pentru iluminatul stradal şi braţe mai joase pentru iluminatul pietonal. Prima variantă este mai eficientă potrivit specialiştilor. Vom vedea, după o analiză cost-beneficii, care va fi soluţia pe care o vom alege”, a precizat primarul.

Banii pentru realizarea iluminatului public şi a terminalului de transport sunt deja prevăzuţi în bugetul local, iar petnru parcarea şi pasajele subterane, Primăria intenţionează să acceseze fonduri nerambursabile prin POR 2014-2020.

Alte articole:   PSD a sesizat BEJ ca unii fac campanie electorală în continuare

Primăria va încerca din nou să preia în administrare Gara Braşov

Primarul şi-a reafirmat susţinerea pentru petiţia iniţiată de braşoveanca Mihaela Mariş, pentru modernizarea gării, şi a anunţat că va  depune din nou o solicitare oficială pentru cedarea administrării gării către Municipalitate.

george scripcaru

George Scripcaru  (Foto: Andrei Paul)

„Noi am iniţiat încă de acum zece ani discuţii la Ministerul Transporturilor pentru găsirea unei soluţii pentru reabilitarea principalei porţi de intrare în oraş, iar răspunsul Ministerului şi SNCFR este că gara nu poate fi cedată în administrarea municipalităţii, întrucât face parte din infrastructura de căi ferate şi nu poate fi separată de aceasta. În plus, alocarea de fonduri de la Ministerul Transporturilor pentru acest proiect nu a fost o prioritate. Pentru că apreciem şi susţinem iniţiativa Mihaelaei Mariş, vom transmite din nou Ministerului Transporturilor şi SNCFR propunerea noastră de a ne ceda în administrare gara, privită ca şi imobil, fără zonele strict legate de transportul feroviar, care să rămână în continuare la SNCFR. Poate aceasta va fi o soluţie acceptabilă”, a declarat primarul Braşovului.

Reamintim că Mihaela Mariş a iniţiat o petiţie pentru reabilitarea Gării Braşov, în luna decembrie 2015, care a strâns până acum peste 2.000 de semnături, iar acţiunea continuă. Iniţiatorii petiţiei au trimis o scrisoare deschisă către Ministerul Transporturilor; în care cer ministerului fie să îşi asume reabilitarea, fie să cedeze gara Primăriei Braşov, care să realizeze lucrarea de reabilitare, iar primirea scrisorii a fost confirmată.

Alte articole:   Folosește la ceva ciotul de autostrada Râșnov-Cristian?

S-au format echipe de lucru, din voluntari, care au alcătuit un plan de iniţiativă şi ntervenţie în legătură cu rezolvarea problemei oamenilor fără adăpost care populează gara şi zona adiacentă, iayr în această lună, alte echipe de lucru (arhitecţi, ingineri, designeri, specialişti în energii regenerabile) vor alcătui o propunere de proiect pentru reamenajarea gării, în cazul în care va exista o iniţiativă manifestă din partea Ministerului Transporturilor pentru reabilitare.

Petiţia poate fi semnată AICI!

 

Distribuie dacă îți place!
  1. Mai nesimtitilor! Pai gara era inconjurata de parcuri atunci cand Scripcaru ceangau a preluat primaria. De ce a distrus parcurile? Putea sa renunte la spaga pentru blocurile construite de evrei in jurul garii si treaba era gata, adica asa cum a fost.
    Mari nemernici! Au ajuns sa promita ca vor repara ce au stricat!

    Reply
    • Stimate domn, Brașovul ca si oraș turistic, are nevoie de o amenajare modernă a acestei „porți” de intrare in Brasov. Mulți turiști, mai ales străini, vin la Brasov cu trenul. Cum arată acum aceasta ” poarta de intrare” este o Rușine pentru Brasov. Sprijin aceasta inițiativa extraordinara si ii rog pe cei care doresc aceasta modernizare sa sprijine inițiativa domnului primar Scripcaru.

      Reply
      • Brasovul ca si oras turistic nu avea nevoie ca domnul primar sa dea terenurile care altadata formau piata garii prietenilor degraba construitori de maipleisuri, cronveluri si sopingsentaruri.

        Nici sa-i permita lui nasul Codreanu sa-si faca autogara privata pe teren public, ca acum sa fie nevoita primaria sa construiasca o a doua autogara la numai cativa metri distanta.

        Nici nu avea nevoie Brasovul ca domnul primar sa permita dezvoltarea si mentinerea cu orice pret a unui adevarat sediu de interlopi in chioscaria din fata garii.

        Nici nu avea nevoie Brasovul ca domnul primar sa chinuie prin modificari prost gandite toata circulatia autobuzelor RAT din piata garii, nici sa permita existenta eterna a acelor taximetristi mai „speciali”, care se laudau chiar cu protectia directa a domniei sale.

        Asa ca este chiar o obraznicie sa vina acum sa promita ca va repara tot ce a stricat ani de zile in piata garii. Cum? Ce sa mai repari, cand terenurile nu mai sunt ale primariei? Ah, bagi oamenii pe dedesubt ca sobolanii, ca la suprafata le-ai luat tot spatiul. De aici se vede cat sunt pretuiti oamenii acestui oras, prin comparatie cu afacerile personale si de partid.

        Iar pentru cei care cred ca tanti aia care abereaza cu petitia pentru cedarea garii ar fi vreo persoana fara legatura cu primaria, ca n-ar avea nici o tangenta cu domnul primar si ca ea n-ar mai putea dormi exact de grija frumusetii garii, sfatul este sa se mai documenteze. Vor descoperi lucruri minunate.

        Reply
  2. In zona Garii principala problema o constituie GARA, care este o mizerie. De gara trebuie sa se ocupe in primul rand.
    In plus, asta ar fi o buna ocazie de a distruge complet si bulevardul Victoriei, singurul care arata normal (trotuare largi, zona verde), adica de a-i mai face vreo 4 benzi de circulatie si de a elimina ultimul trotuar larg din Brasov.

    Reply
  3. Da frumos !
    Acum vedem cum ONG-urile, chiar daca nu recunosc sunt aservite politicului !
    Acum da mai bine sa vi inainte cu asa zisa „SOCETATE CIVILA” si dupā preiei si faci cā asculti populatia ! E valabil pentru toti !
    Cârdasia e mai veche intre aceasta duduie Mihaela Mares care este Presedinta The Duke of Edinburgh’s International Award România/Brasov -un ONG mediocru care „spala niste banuti pe la noi „prin asa zise programe de tineret conectate la reteaua regala britanica sa dea bine,dar in spate e o mega structurā de bussines! Oare astia de la Filiala mama stiu cā au batut pactul cu politicul ?!?Bineinteles cā o sā zicā cā a facut-o in nume propriu,VRAJEALĀ,nu stiam cum sā ne promovām ,cā nici naiba in Brasov nu a auzit de noi si nu prea aveam tineret sā vina la cursuri !!! Ce ordinari ! Politica e in toate si toti !
    Acum vreo 3 saptamani s-au dus cu miloaga la Primarie sa faca o gala la Sala Patria din Brasov, cum aveau nevoie imensā,a trebuit sa vina in contrapondere cu ceva la schimb pentru politic.Au venit -Proiectul Gara-care era deja fumat si para discutat cum spune si edilul de acum 10 ani ! Dar ce bine dā cand asa zise ONG-uri Politice (o sa nege pana la Londra si inapoi) se intalnesc cu doamna vice Inculpata intr-un dosar de coruptie-av.Durbaca Adina si se face o ditamai conferinta si ceremonie de premiere pentru tineri, unde politicul este pe scena ,bineinteles promovată de presa brașoveană si medile de socializare ! Rusine,sunteti niste gunoaie aservite care prostiti pe tineri cu bālāriile voastre ! Intrebarea este : De ce ati facut asta acum in precampanie si preluata in campanie si nu acum 2 ani,3 ani, oare gara nu era infecta si atunci ? Ipocritilor !
    ONG-urile aservite politicului trebuie sā disparā,prin ele se spalā la nivel de UE peste 50 mil de euro anual !!!!

    Reply
    • Bine Iulian!!!! Mirosea clar a manevra pregatita sa ia ochii fraierilor inca de acum 1 an. E bine sa ne informam ca sa nu ne mai intoxice ticalosii.

      Reply
  4. Pe Victoriei iluminatul public deocamdata este OK. De ce trebuie schimbat?
    Probabil, printre altele, ca se doreste reducerea costurilor de functionare, dar atunci cu corpuri de iluminat pe sistem LED.

    Reply
  5. Sunt un tanar care a absolvit asa zisele cursuri, absolvind nivelul bronz la Dofe(The Duke of Edimburgh’s..)si am plecat la studii in Paris ! Surprizā mare !!
    Nici macar 2 bani nu au dat cei de la Sorbona pe acest curs ! Si acum vad si de ce,cā e politic !
    Asta este realitatea, nu recomand !

    Reply
  6. De pe acum pun pariu ca o sa fie la fel de prost construita ca cea din centru, de langa spitalul militar, unde nu pot sa intru cu masina pentru ca ramane suspendata pe rampe.

    Reply
  7. „Pentru că apreciem şi susţinem iniţiativa Mihaelaei Mariş, vom transmite din nou Ministerului Transporturilor şi SNCFR propunerea noastră de a ne ceda în administrare gara, privită ca şi imobil, fără zonele strict legate de transportul feroviar, care să rămână în continuare la SNCFR. Poate aceasta va fi o soluţie acceptabilă”, a declarat primarul Braşovului.”

    SNCFR – nu exista, entitatea care detine gara brasov se numeste CN CFR SA, si se numeste asa de vreo 4 ani. cine stie cu ce portar de institutie au vorbit, ca daca ajungeau la cine trebuie in MT stiau macar numele companiei

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate