blog-logo

Aeroportul – între promisiuni și realizare concretă

Aeroportul – între promisiuni și realizare concretă

Toți brașovenii își doresc aeroport, cu toții știm că Brașovul are nevoie de aeroport ca de aer. Trăim într-un oraș turistic, este anormal să nu avem și această poartă de intrare în oraș. Accesul rapid al oamenilor de afaceri, dar și nevoia de a scurta drumul către casă al brașovenilor plecați la muncă în străinătate sunt alte argumente puternice pentru realizarea acestui obiectiv.

În ultimii ani, subiectul aeroport a fost intens …discutat de politicienii brașoveni. Promisiuni multe, realizări puține. Consiliul Județean a făcut niște pași și a cheltuit niște bani, dar obiectivul nu a fost realizat până acum. Aeroportul se află în continuare în impas. Cel mai important motiv pentru  care Brașovul nu are aeroport este construcția financiară incorectă de până acum. Consiliul Județean a început o bucată de proiect, dar nu a ținut seama de toată suma necesară.

Alte articole:   Expoziție documentară la Aula Sergiu T. Chiriacescu

Pentru a realiza aeroportul, Consiliul Județean, care a atins limita superioară a gradului de îndatorare și nu mai poate lua credit, are nvoie de partener. Iar acest partener este Consiliul Local.

Ceea ce politicienii care agită proiectul nu știu (sau nu vor să spună) este că intrarea în parteneriat se face pe bază de evaluare în teren, și nu pe baza actelor contabile. Evaluarea cheltuielilor făcute până acum s-ar putea să ne arate o mare surpriză, iar cele 24 de milioane de euro cheltuiți până acum în acte să nu se potrivească cu realitatea din teren.

Un alt lucru pe care actuala administrație nu îl poate rezolva este cuplarea aeroportului de la Brașov cu un aeroport mare – hub (centru) regional. Un aeroport ca cel de la Brașov este destinat doar avioanelor mediu-curier (de tipul Airbus 310 sau Boeing 737). Nu vom putea opera avioane pentru zboruri transcontinentale (avioane de tipul Airbus A380 sau Boeing 747, de exemplu). De aceea, aeroportul Brașovului trebuie să fie conectat cu unul mare cum ar fi Londra, Frankfurt, Milano, Dubai sau Istanbul. Cel mai aproape de noi și compatibil cu noi este Viena. Din acest punct de vedere, o cheie importantă pentru deblocarea aeroportului este o relație bună cu Viena.

Alte articole:   ALDE Brașov - campanie de prevenirea cancerului la sân

Aici intervină o altă mare problemă a administrației brașovene, atât la nivel județean (Consiliul Județean), cât și la nivelul primăriei. O relație bună cu Viena (dar nu numai, cu oricine ar vrea să intre în relație de afaceri cu Brașovul) are nevoie de transparență, încredere și predictibilitate. Noi avem o mare problemă la capitolele cinste și corectitudine. Capii județului și orașului sunt anchetați pentru corupție.

Instituțiile de finanțare, firmele mari, multinaționalele din întreaga lume au toleranță zero la corupție. Cum poate avea cineva încredere într-o administrație județeană și municipală cercetate pentru corupție?

  • Cătălin Leonte,
  • candidat independent la Primăria Brașov
Distribuie dacă îți place!
  1. Gura pacatosului 5 mai 2016, 12:44 PM

    Ieri zicea Scripcaru ca il face el…probabil din puscarie.

    Reply
  2. Frank Underwood 5 mai 2016, 12:51 PM

    Normal ca nenea Scripcaru si nenea Gabor nu vor sa prezinte realitatea eletoratului. Ei pur si simplu vor sa mai castige niste voturi si din 5 iunie o sa uite ca au promis iar aeroport si spital. O sa revina la plantat panselute si lalele, ca doar alea tin de foame oamenilor.

    Reply
  3. No’ si pana la urma, ce ai vrut sa ne zici? Nu vad nicaieri o solutie, un plan. De 7-8 ani aceleeasi idee. Chiar nu e nimeni in stare sa vada dincolo de gard? Orasul asta mai are nevoie si de altceva. Poate de oameni?

    Reply
  4. Chiar ca-ti vine sa vomiti !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply
  5. Stelian Cojocaru 7 mai 2016, 4:12 PM

    Și dacă tot vă pasionează subiectul ăsta, puteți să ne spuneți și definiția cuvântului ”aeroport”.. ? nu aia din Dex, ci aia tehnică definită în legislația și reglementările aeronautice specifice organizării si funcționării unei astfel de infrastructuri..
    Și apropo: A310 e un lung curier, dar poate veni liniștit pe pista actuală.. chiar si un 777, coeficientul PCN la care a fost construită e 84, dar oricum nu știți ce-i aia..

    Reply
  6. tag-urile sunt asa: 5Opinii, Top Brasovmai 5, 2016 Autor: Sebastian Dan

    la final este semnat Leonte, eu nu inteleg ce a facut Sebastian Dan ? a dat copy paste? a scris de mana ce i-a dictat Catalin Leone ? a visat ce a gandit Catalin Leonte?

    Reply
  7. Alice Chiruta 9 mai 2016, 9:54 PM

    Ce mi plac jegurile care sterg comentariile ce nu le convin. Dovediti inca odata ce taratoate sunteti.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.