blog-logo

Cum vrea Primăria Brașov să reducă tragediile de pe trecerile de pietoni

Cum vrea Primăria Brașov să reducă tragediile de pe trecerile de pietoni

primaria_brasovMăsurile de siguranţă au fost luate de Comisia de Circulaţie după ce anul acesta au murit deja 4 oameni loviţi pe trecerile de pietoni. Ultima victimă a fost o fată de 16 ani, iar tragedia a generat şi o petiţie online.

Viteza la Braşov va fi redusă cu 10 km  pe oră. Astfel, în 30 de zile, se va circula cu maxim 60 de kilometri pe oră pe arterele de la intrarea în oraş, iar în municipiu se revine la viteza maximă de 50 de kilometri pe oră.

De asemenea, se vor monta încă 32 de limitatoare de viteză a trecerile de pietoni. Poliţiştii iau în calcul şi montarea unor panouri reflectorizante mai puternice care să avertizeze şoferii atunci când se apropie o trecere de pietoni. De asemenea trecerea de pietoni de la intersecţia străzilor Soarelui cu Calea Bucureşti, locul unde o elevă de 16 ani şi-a ăpierdut vineri viaţa, va fi desfinţată. Pe această trecerea de pietoni un alt braşovean a murit anul acesta.

Alte articole:   Spectacole, în această săptămână, la Teatrul ,,Sică Alexandrescu'' din Brașov

De asemenea la o altă trecere de pietoni de pe Calea Bucureşti, cea de la Metro unde în ianuatie a murit un om se va monta un semafor cu buton. Toate trecerile de pietoni de pe Calea Bucureşti vor avea limitatore de viteză. La trecerea de la intersecţia cu strada Berzei (Parcul Someşul)  va fi montat un semafor cu temporizator.

Semafoare la unele treceri de pietoni

Pe bulevardul Saturn va fi desfiinţată trecerea de pietoni de dinainte de intrarea spre Aleea Minerva, iar staţia RAT va fi mutată pe vechiul amplasament. La următoarea trecere, de la intersecţia cu strada Cometei, va fi montat un semafor cu temporizator. Pe strada Zizinului vor fi montate noi limitatoare la trecerile de la Tipografie şi de la Lidl. Limitatoare vor fi instalate şi pe Bulevardul Alexandru Vlahuţă, primul după giratoriul de la Gemenii, iar următorul la cea de dinainte de intersecţia cu strada Hărmanului.

Alte articole:   Cod galben de căldură și disconfort termic ridicat, luni și marți, la Brașov

Pe strada Hărmanului vor fi instalate două noi semafoare cu buton, primul la trecerea din zona IUS, iar cel de-al doilea după pasajul spre Triaj, în zona Lukoil. Pe Bulevardul Victoriei, la Piaţa Dacia spre Rapid va fi instalat tot un semafor cu buton, iar la următoarea trecere de pe bulevard vor fi puse limitatoare.

Un alt semafor va fi instalat în Tractorul la trecerea de pietoni de la intersecţia străzilor 13 Decembrie cu Turnului. La Complexul Bartolomeu, va fi desfiinţată trecerea dinspre linii spre complex, iar cea de la intersecţia cu strada Pictor Andreescu va fi mutată mai aproape de giratoriu, scrie bzb.ro.

Distribuie dacă îți place!
  1. puneti semafor si pe zizinului…linga saturn…eu am fost acasa si am fost profund dezamagita…am stat 10 minute pina am trecut strada..si nimeni nu oprea..niste nesimtiti….mai exact inceputul lui saturn 2…e oribil acolo..numi place deloc ce ati facut…dacit sa schimbati trecere…pune acolo un rahat de semafor…sa mai treaca si lumea…

    Reply
  2. Nu limita de viteza este de vina pentru accidentele de pe trecerea de pietoni, ci faptul ca nu sunt semnalizate corespunzator. Cele de pe calea Feldioare nici nu se vad, noaptea. Noroc ca nu umbla lumea asa mult, pe acolo. Cele de pe calea Bucuresti abia se zaresc din cauza reclamelor de pe mijlocul drumului…

    Reply
  3. Lucru facut de mantuiala!

    Reply
  4. E un lucru bun, in sfarsit, am semnalat de ani de zile aceste Crime, numite sensurile giratorii. Sa ne intelegem, sesnsurile giratorii sunt bune, dar intr,o tara civilizata si cu soferi civilizati. Nu facute numai pt cheful si panselutele primarului, aducandu-i milioane de lei si murind oameni cu zile. Trebuie lucrat la civilizatia rutiera, la soferi, ca si la pietoni. Montati camere video, iar pentru abuzuri si incalcari ale regurilor, fotografiati si luati-le carnetele pentru ani de zile si amenda cat jumate din masina, la puscarie cu acesti criminali, numiti soferi.Altfel, nu facem nimica, o sa vedeti. Si vor mai muri oameni, degeaba .

    Reply
    • @Coco:
      In tarile civilizate NU exista sensuri giratorii in orase, ci doar la periferii, pe ocolitoarele oraselor.
      In tarile civilizate pietonii NU trebuie sa mearga 1 km ca sa traverseze o intersectie.
      In tarile civilizate exista SEMAFOARE. Multe. Si din 100 in 100 de metri, in zonele unde se circula mult pe jos.Sincronizate.
      In tarile civilizate, politia te arde imediat ce ai parcat aiurea si iti verifica viteza cu radarul. Inclusiv in oras.

      Reply
    • Dar niste amenzi cat jumatate din venitul lunar pentru pietonii care travesrseaza neregulamentar sau nu se asigura inainte de a se angaja in traversarea strazii sau deplasarea cu 1hm/h fara motiv anume, pe trecerea de pietoni???
      Pe cand asemenea reglementari domnilor?
      Sau confiscam toate masinile si lasam orasul doar pietonilor?
      Vreau corectitudine si sanctiuni pentru ambele categorii de cetateni, soferi si pietoni deopotriva! Pana acum am auzit doar de permise si amenzi pentru soferi, dar ceva corectii pentru ceilalti, nu avem??

      Reply
  5. Cele mai mari idiotenii.S-a vrut renuntarea la semafoare si ne-am intors la semafoare. Sa pui semafor la Somes?Oricum oamenii trec pe acolo ca oile, si apoi mai ai un semafor la aproximativ 300 de metri, pai ce dracie e asta?Hai sa punem samafor si la trecerile de pietoni din Noua sau tractoru, ca si acolo sunt oameni care pot muri si sunt treceri de pietoni periculoase.Deja se sare calul cu acest incident si se face tamtam aiurea.

    Reply
    • Dacă era fiica ta în locul bietei fete, sau fiul tău (în caz ca nu îi ai, sper nici să nu te reproduci, avem destui „deștepți” ca tine), nu ti se mai părea ca se face mare tam-tam aiurea, boule!

      Reply
  6. si toata insiruirea asta de reguli este o hotarire de consiliu local?? un HCL ? CARE SE REFERA LA CHELTUIELI SUPLIMENTARE DIN BUGETUL URBEI? FARA UN STUDIU DE IMPACT? ASA TAM-NESAM, PUNEM NISTE SEMAFOARE SI CU BUTON..CINE PLATESTE SINCRONIZAREA LOR? UNDE E PLANUL DE MASURI PENTRU FLUIDIZAREA CIRCULATIEI? SUNT 100.000 DE MASINI? LIMITATOARE DE VITEZA LA IESIREA DIN GIRATOR?? UNDE S-A POMENIT ASA CEVA??CU ATATEA SEMAFOARE SI LIMITATOARE..IN CAT TIMP AJUNGE AMBULANTA SI SMURD-UL LA O URGENTA MAJORA??POMPIERII…FORTA DE INTERVENTIE RAPIDA/ BRIGADA ANTITERO? ASTIA CE FAC? PE UNDE AJUNG IN TIMP UTIL ? PENTRU TOTI NEAVENITII-DURATA DE LA ALARMARE SI PANA LA INTERVENTIE TREBUIE SA FIE DE MINUTE!!!! CE FACEM? II DOTAM PE TOTI CU -Humvee sau HMMWV (din engleză High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle)…ASTEA NU SUNT SOLUTII REALE..ASTEA SUNT DECIZII LUATE PE GENUNCHI…PREFECTURA TREBUIE SA ATACE IN INSTANTA HCL-UL ASTA ….DACA NU O FACE…PREFECTUL POATE AVEA O PLANGERE PE ABUZ IN SERVICIU…

    Reply
  7. Cred ca ar trebui interzisa circulatia masinilor in oras.
    Ar fi mult mai simplu dacat sa ducem o campanie de civilizare a pietonilor.
    Eu sunt si pieton si sofer dar de fiecare data cand traversez o strada ma asigur, chiar daca sunt pe trecerea de pietoni.
    Exista posibilitatea ca un autovehicul sa aiba o defectiune la sistemul de franare sau pur si simplu soferul sa nu fie atent, sa sufere un accident cerebral sau sa fie idiot.
    El este vinovat iar eu sunt mort sau leguma.
    Legea prevede obligativitatea asigurarii inaintea traversarii unei strazi chiar daca aceasta se face pe trecerea de pietoni.
    Nu am vazut nici un pieton amendat pantru faptul ca nu s-a asigurat inainte de a pune piciorul pe carosabil in vederea traversarii.
    De asemenea consider o lipsa de gandire ca sa fiu elegant in legatura cu executarea trecerilor de pietoni care traverseaza bulevarde cu minimum 4 benzi.
    Acestea ar fi trebuit sa aiba un squar pe mijloc delimitat cu borduri, ca un trotuar, astfel pietonii nu ar mai fi traversat bulevardul fara sa se opreasca, avand senzatia de siguranta in momentul in care ar fi pasit pe acel squar.
    In conditiile actuale datorita faptului ca nu exista o modalitate de a atentiona pietonul ca ajunge sa traverseze un alt sens de mers, psihologic acesta isi continua drumul fara sa se mai gandeasca la pericolul care ar veni din sensul opus celui din care venea initial, asta lasand la o parte faptul ca butoneaza telefonul mobil sau se apara cu umbrela de masini.
    In alta ordine de idei, reducerea limitei de viteza nu ar fi impiedicat producerea acestor accidente deoarece in toate situatiile soferii conduceau cu viteze mult mai mari dacat limita legala. Nu stiu cum i-ar putea opri sa faca asta reducerea limitei legale de viteza cu 10 km/h.
    Solutia nu este interzicerea circulatiei sau reducerea limitei legale de vitaza ci supravegherea ei si EDUCAREA PIETONILOR.
    Oricum cei care au produs sau vor produce accidente nu vor respecta limitele legale de viteza, oricare vor fi acestea.
    In aceasta situatie se procedeaza la fel ca in cazul evenimentelor cu arme de foc.
    S-au inasprit conditiile de obtinere a permiselor de port arma fara sa se tina cont de faptul ca cei care au produs evenimentele NU AVEAU PERMIS de port arma deci sunt controlati si purtati pe drumuri tot cei care sunt corecti deoarece un infractor nu are nevoie de acte

    Reply
  8. Asta e planul lor? Desfinteaza cateva treceri de pietoni? Pun cateva semafoare? Au dreptate…nu o sa mai moara lumea cand traverseaza legal…o sa moara traversand ilegal…in loc sa inasprim legea si sa educam mai bine soferii si pietonii desfintam si montam…penibil

    Reply
  9. Asa, plantati mii de denivelari (limitatoare de viteza), foarte bine. Dar cum vor merge salvarile prin oras, inteligentilor ? O sa incetineasca la toate, cand fiecare secunda poate sa conteze penru viata unui om ??? Sau o sa-si arunce pacientii in sus, trecand in viteza??? Chiar nu gandeste nimeni acolo ??? INCOMPETENTA CRASA.

    Reply
    • Un punct de vedere foarte bun…

      Nu stiu cine a venit cu decizia cu limitatoarele de viteza, dar e una de „carpeala”

      Si sa nu va aud ca soferii sunt tampiti, si ca trebuie educati, ca nu toti suntem zmei la volan

      Reply
  10. Lumina galbena intermitenta pusa in functiune pe 13 Decembrie, de la Onix pina la Coresi!!!

    La fel, intre A. Vlaicu si Gara!!!

    Becuri functionale (iluminat) pe ambele sensuri (vezi 13 Decembrie, zona Tractorul etc.).

    Marcajele rutiere (zebra) sa fie vopsite pe asfalt!

    Panourile de semnalizare cu trecerea de pieton sa fie din plastic, iluminate din interior cu tub neon, ca pe vremea impuscatului: se vad de la o posta seara!

    Semaforizare obligatorie! Limitatoare de viteza in asfalt!

    Politie, radare pe drumuri!

    Reply
  11. Reveniti la semaforizare, cu temporizare sau buton la trecerile de pietoni, construiti pasarele sau pasaje subterane, nu desfiintati treceri de pietoni sa mai facem 1km pe jos … pe Calea Bucuresti sau oriunde in alta parte! Recurgeti la solutii aberante si stupide – pedepsiti, tot pietonii, de ce?

    Reply
  12. Reveniti la semaforizare, cu temporizare sau buton la trecerile de pietoni, construiti pasarele sau pasaje subterane, nu desfiintati treceri de pietoni, sa mai facem 1km pe jos … pe Calea Bucuresti sau oriunde in alta parte! Recurgeti la solutii aberante si stupide – pedepsiti, tot pietonii, de ce?

    Reply
  13. Desfiintarea trecerii de pietoni Calea Bucuresti cu Soarelui nu isi are rostul. In zona locuiesc multe persoane de varsta a treia petnru care va fi un calvar sa se deplaseze pana la trecerile de pietoni din zona. Ca sa isi cumpere o paine pot sa o faca doar la supermarketurile de peste drum. S=au montat limitatoare de viteza pe asfalt, acum toate masinile incetinesc chiar daca nu sunt pietoni.

    Reply
    • Îmi pare rău că multă lume nu a înţeles de ce se desfiinţează în realitate aceste treceri de pietoni:

      1) dintr-un gest simbolic gen „răzbunarea prostului” sau „ne-a adus ghinion”; vezi că tot aşa au fost tăiaţi copaci de aliniament care au rezistat impactului unor vehicule sau a fost ucis degeaba ursul care atacase oameni în Răcădău;
      2) ca să poată şmecherii să accelereze liniştit (măcar) pe acele tronsoane, fără grija celor doi-ani-cu-suspendare.

      Pe pietoni nu-i ajută cu absolut nimic respectivele desfiinţări de inspiraţie pur ceauşistă. Nici pe cei vii, nici pe cei morţi.

      Deci, încă o dată se vede cu ochiul liber că onorabilii edili sunt preocupaţi în principal să ajute şoferii, nu pietonii. Regretabil.

      Reply
  14. Explicatia este simpla, niste oameni (ei se cred destepti) din primaria Brasov si Politia Brasov vor sa mai scoata un banut in plus din contracte atribuite unor firme pentru prestari servicii. (limitoare de viteza, indicatoare, mentenanta, suport, etc).

    Nu cred ca aceste limitatoare vor face atat de mult bine pe cum se spera. Poate vor reduce numarul mortilor (pe care eu ii consider la fel de vinovati ca si soferii) dar sigur va contribui la cresterea poluarii in oras. Cand polueaza masina cel mai mult? Cand franam si acceleram excesiv, in vitezele 2 si 3.

    Calatoria cu masina sau autobuzul va deveni o „placere”.

    Asadar datorita catorva oameni care au murit (si datorita netentiei lor) vor avea de suferit alte mii si zeci de mii de oameni prin cresterea numarului de bolnavi cu probleme respiratorii (in special copii). Nivelul de poluare fonica va creste si el. Zgomot mai mare duce la un stres mai mare (acum sigur vei auzi cand trece autobuzul sau orice camion, camioneta daca locuiesti langa o trecere de pietoni).

    Eu cred ca solutia cea mai buna este reducerea vitezei la 50 km/h si chiar 40 km/h, amendarea pieteonilor si soferilor, intersectii semaforizate si sincronizate. Si cred ca este cazul sa ne gandim la pasaje subterane pentru masini!.

    Reply
    • CORECT!!! Nesimta aia de fetita de 16 ani credea ca poate traversa pe trecere asa usor! Ce cauta ea pe timp de noapte afara? In proportie de 90% e vina ei, cat sa mai suportam impertinenta pietonilor care cred ca pot folosi trecerea de pietoni pentru traversat!

      Reply
  15. Unul semafoare inteligente cu temporizare,doi marcaje care interzic oprirea linga trecerile de pietoni,opreste boul chiar pe trecerea de pietoni „amenda maxima”.echipaje care sa amendeze pietonii care traverseaza neregulamentar.

    Reply
  16. pune-ti semafoare pentru pietoni la toate trecerile de pietoni, pentru ca atunci toti soferi vor opri si vor acorda prioritate pietonilor, nu trebuie sa reduceti limita de viteza pentru ca nu asta-i cauza accidentelor, ci lipsa organizari la trecerea strazii. Cand s-a gandit majorarea vitezei de la 50km/h s-au facut niste studii care au aratat ca viteza poate fi crescuta in orasul nostru cu 10km/h. Daca se va reveni la 50km/h singuri care vor profita vor fi politisti care vor incasa mai multi bani pentru bugetul de stat.

    Reply
  17. Eu consider ca atunci cand traversez regulamentar pe trecerea de pietoni a unui drum cu mai multe benzi trebuie sa ma asigur doar atunci cand pun piciorul pe trecere, restul drumului este al meu. Ceilalti conducatori auto sunt obligati sa fie atenti si sa opreasca.

    Reply
    • Trebuie sa te asiguri atata timp cat traversezi. Sunt atatea motive pentru care un sofer nu te poate observa iar in romania sunt soferi care pur si simplu nu are chef sa opreasca. Merita sa mori pentru asta? pentru dreptul asta al tau?

      Uitat-te in stg si dreapta tampito!

      Reply
    • De ce nu mergi la tren?

      Reply
  18. Minunata decizie… acuma in loc sa pierdem 40 de minute in trafic din cauza la toti ametitii vom sta o ora pt ca in loc sa circule cu 30 km/h vor merge cu 20 km/h …
    Vrem solutii pentru fluidizarea traficului!

    Reply
    • Ce naveta faci tu prietene de faci 40 de minute? In 40 de minute pleci din Noua si ajungi in Sercaia, unde faci tu 40 de minute si vei face o ora acum ca nu mai poti accelera la 79km/h in oras?

      Reply
      • La orele de varf in anumite zone din oras mergi mai repede pe jos decat nu masina, poate am exagerat un pic dar sunt zone in Brasov unde sunt probleme cu traficul.

        Reply
  19. Poarta Schei – Balcescu dimineata; Giratoriul de pe Lunga cu Stadionului dimineata si intre 16:00 – 18:00; 13 Decembrie intre Coresi si Onix intre 16:00 si 18:00; uneori giratoriul de la Judetean dupamasa. Cam astea sunt zonele problema. In nici una din ele nu este ingreunat traficul din cauza trecerilor de pietoni sau a vitezei reduse la 50km/h.

    E ora de varf pana la urma, peste tot in lume ora de varf implica un anumit grad de aglomeratie.

    DA, pot fi optimizate punctele astea investind in tunele, pasaje, alte cai de acces, intersectii semaforizate/sincronizate etc. Ce nu inteleg eu este ce geniu de la primarie a facut legatura intre optimizarea traficului si desfiintarea trecerilor de pietoni? De ce, in Brasov, orice imbunatatire a traficului rutier trebuie sa vina la pachet cu o inrautatire a traficului pietonal.

    Trebuie parcari, dar nu trebuie sa transformam trotuarele in parcari sau sa le reducem la dimensiuni ridicole, pot fi construite parcari sub/supra terane, exemple sunt destule, chiar si in alte orase din Romania cum ar fi Cluj sau Bucuresti.

    Trebuie intersectii inteligente care pot fi traversate rapid, dar nu trebuie sa adaugam 1km – 1.5k in plus in carca unui pieton care vrea sa traverseze. Giratorii bine gandite pentru toti participantii la trafic si mai ales intersectii semaforizate sunt solutiile adoptete peste tot in lumea civilizata.

    Trebuie sa ne putem deplasa eficient in oras sau sa-l putem traversa rapid, dar fara sa facem traversatul strazii imposibil pt pietoni. Viteza de 70 – 79km/h doar da impresia unei navete mai rapide. Din cauza numarului mare de intersectii, viteza marita nu reuseste sa „taie” decat cateva secunde din durata totala a traversarii orasului. Intre timp creste considerabil riscul accidentelor grave.

    Ideea asta de pieton vs sofer este absurda ea fiind creata si intretinuta de o primarie incompetenta. Solutii exista, haideti sa nu mai inghitim minciunile ridicole si sa cerem ca TOTI participantii la trafic sa fie tratati cu respect de catre cei a caror slujba este sa rezolva problemele astea.

    Reply
    • Giratoriu de la intersectia strazilor Lunga si Stadionului se blocheaza in special dimineata tocmai datorita trecerii de pietoni care face legatura intre lini si complex, pietoni pur si simplu trec in cel mai nepasator mod,iar pe 13 Dec. trecerile de la inters. cu Turnului si cea de la Lidl formeaza o coloana de masini pana la Faget. Indolenta e de ambele parti.

      Reply
  20. Alesii locali si-au dat mana cu mana cu Politia, sunt cu totii in degringolada dupa problemele penale ale primarului si cele de imagine ale sefului politiei rutiere. Lupta pentru a se pozitiona cu un mesaj pentru campanie in intampinarea petitionarilor. Hotararea era gandita mai demult, Politia sa-si faca mai usor planul de amenzi, consilierii sa gaseasca o metoda sa promoveze eco mersul cu bicicleta sau tunurile in taxatoare de 5 milioane de euro de la RATBV. Exemplu superb, au desfiintat o multime de treceri de pietoni cu incidenta de accidente – si acum oamenii trec tot pe acolo peste garduri si pamant de flori. Cand au decis ei masura pe hartie sau cand au venit in vizita de lucru doar nu-i deranja sa ocoleasca 500 de metri ca doar se terminau mai repede cele 8 ore de pontat. Unanimitatile astea in apararea interesului national sau a temelor locale imi dau fiori. Somnul ratiunii naste monstrii.

    Reply
  21. NEDREPT …Totul se reduce la sumele incasate fara a face un studiu ce inseamna acele limitatoare de viteza,care se stia ca produc incetinirea traficului cu anumite blocaje si cel mai important SALVEAREA si POMPIERII de cate ori trebuie sa opreasca daca nu e blocata circulatia…..cati oameni mor daca salvatorii nu ajung la timp …etc. Exista legi care sunt incalcate frecvent de ambele parti si soferi si pietoni, dar lipsa de educatie in legislatie face diferenta. Pietonii trebuie sa se asigure cand se angajeaza pe trecere ca nu influenteaza bunul mers al circulatiei.( NU am vazut pe nimeni amendat ca s-a aruncat in strada cu telefonul la ureche). Soaferii trebuie sa incetineasca la apropierea cu trecerea de pietoni (multi accelereaza). Si daca se intampla ceva pe trecerea de pietoni ( soferul opreste masina si pietonul vine in fuga si se arunca pe capota masinii oprite) ,,soferul este de vina ca a dat peste pieton.,asa este legea in romania. Fara cuvinte. Eu unul as scoate toate indicatoarele si marcajele din oras si fiecare sa raspunda conform legii ,,fiecare stie ce inseamna ” Cedeaza trecerea”. si cei care gresesc sa fie taxati dublu sau triplu deopotriva si soferi si pietoni.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.