Când îngerii mor…

Când îngerii mor…

ariadnaAriadna Bordean avea 16 ani. Aseară a ieșit din casă și nu știa că nu va mai apuca să vadă lumina zilei. A murit spulberată de o mașină pe trecerea de pietoni. În mediul online s-a declanșat un veritabil război între șoferi și pietoni. Cine sunt mai vinovați?

Pentru Ariadna, răspunsul nu mai contează. Își va privi părinții, sora, din ceruri. Le va face semne de prietenie colegilor de la „Unirea” de undeva de sus…

„Copilaş, unde ai plecat? De ce m-ai lasat aici suflet drag? Ai uitat de noptile impreuna, ai uitat de planurile noastre? Ce ma fac eu fara tine, iubita mea? Unde e sufletul acela drag care te facea sa razi mereu, care te alina care te invata sa nu mai pui suflet in toate? De ce tu? … M-am dus azi sa fiu langa tine… da nu mai erai? De ce? …  ” Intru la liceu cu tine. Ne vom vedea in fiecare zi. Nu o sa ne mai vedem numa la inmormantari.” Uite iubita mea … uite unde ne vom vedea ultima data ….  Mi-ai lasat un gol in suflet pe care nu il poate umple nimeni niciodata… mi-ai rupt sufletul… Erai cea mai importanta, singura aproape de sufletul meu… Cine ma mai pupa pe frunte si ma alina cum o faceai tu, cina ma mai strange in brate cu toata puterea cum o faceai tu draga mea?  Dumnezeu sa aiba grija de tine acolo sus si pe noi sa ne ajute sa trecem peste, frumoasa mea… vei ramane mereu in sufletul meu.. Te iubesc din tot sufletul meu verisoara mea… ”, scrie Iulia Angheru.

Zeci de mesaje de condoleanțe și de rămas bun sunt postate pe pagina de Facebook a tinerei. Nedreptatea de a pleca dintre noi infinit de devreme lasă goluri în suflet care cu greu pot fi umplute.

  • „Life itself is the most wonderful fairy tale” (Viața în sine este cea mai minunată poveste) – este ultima postare a tinerei pe pagina de Facebook. O poveste mult prea scurtă a acestui înger.
Alte articole:   Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi
Loading...
  1. Profunde condoleanțe familiei și prietenilor…. Îmi pare rău că șoferii inconștienți nu sunt sancționați mai drastic!!!

    Reply
  2. Condoleante sincere ! Va rugam mult domnilor de la primarie sa realizati un proiect poate cu finantare europeana pentru semnalizarea luminoasa si audio a tuturor trecerilor de pietoni din Brasov. Accesul se poate face facil prin apasarea unui buton si schimbarea luminii semaforului. Sau pasarele cu lift , sau pasaje subterane. Cat costa viata oamenilor care au murit si vor mai muri pe trecerile de pieton din oras ?

    Reply
    • Mai bine ar reduce viteza in oras la 50km/h si ar inlocui multe din giratoriile alea subdimensionate si prost gandite. Terminati ma cu pasarelele alea odata voi chiar nu aveti un gram de bun simt. Cum doamne iarta-ma sa pui pasarela sau tunel la fiecare trecere de pietoni. Nu trebuie sa fi urbanist sa-ti dai seama ca nu e viabila o asemenea propunere, in cel mai bun caz o sa oblige oamenii sa traverseze pe interzis cand nu au chef sa se suie/coboare in tunel. Mai mult, asta e o solutie de tara care se termina in -istan nu de Europa anului 2016. Spune-mi o tara cu care ai vrea sa semene Romania unde sunt pasarele in oras peste strazi de 4/6 benzi.

      Poate ar trebui sa mai descurajam traficul auto, sa mai facem niste piste de biciclete, sa imbunatatim serviciile RATBV, sa punem niste politisiti culcati si repet, SA REDUCEM VITEZA DE DEPLASARE IN ORAS! Cum sa mergi cu 80km/h in oras si sa te mai miri ca mor oamenii.

      Reply
      • Aproape toata lumea circula la limita superioara a limitei de viteza 60+10.
        Si acum trecem la pasarelele pietonale:
        – propunerea este viabila
        – daca au dorinte sinucigase sunt liberi sa treaca aiurea
        – miscarea nu a omorat pe nimeni, in plus vor avea si o panorama frumoasa asupra traficului 🙂 … pentru cei cu dizabilitatii se pot face lifturi / scari rulante (avem o firma din Brasov ce se ocupa cu asta, poate ar fi bine sa le dam de lucru ca banii tot in municipiu raman)
        – in multe orasele europene au artere principale foarte aproape de mijlocul orasului unde se circula aproape la nivel de autostrada iar accesul pietonal e interzis, treci dintr-o parte in alta pe pasarele pietonale)

        Sa nu uitam ca Brasovul are o problema si cu traficul care este din ce in ce mai greoi, de aici si agresivitatea in trafic a multor soferi.

        Imbunatatirea transportului in comun ar fi o idee buna, promovarea mersului cu bicicleta la fel…
        Eu personal merg de cele mai multe ori pe jos, doar cand am de mers ceva mai mult sau de carat ceva voluminos iau masina.

        Reply
        • Solutia cu pasarele este de-a dreptul hilara. Niste monstruozitati din alea sunt pe DN 1. Cum ar arata in Brasov asa ceva ??? Nu m-ar mira, ca, la ce cultura au edilii, sa „puna botul” la asa ceva, doar sunt investitii serioase.
          Care sunt orasele alea europene cu autostrazi foarte aproape de centrul orasului ?? Poate doar niste ramasite din anii 1950. Personal, n-am vazut asa ceva nicaieri in Europa de Vest. Acolo orasele sunt, in primul rand, ale pietonilor. Au dezvoltat foarte mult transportul in comun si descurajeaza traficul auto prin centru. Transportul in comun nu e rau nici in Brasov, cu un mic efort l-ar putea face chiar foarte bun.
          Inca ceva: in momentul in care pui un pieton sa ocolesca vreo 500 de metri ca sa traverseze o intersectie, din cauza genialei solutii cu giratorii, trebuie sa intelegi si agresivitatea unor pietoni fata de soferi, respectiv lipsa de rabdare la trecerea de pietoni si saritul in fata masinilor.

          Reply
        • Putem multumii „gospodarului” pentru problema cu traficul. E o chestie care se numeste „induced demand”, e un termen imprumutat de urbanism din economie. Cu cat construiesti mai multe drumuri, mai multe locuri de parcare, mai multe benzi pe drumurile alea, cu atat o sa ai mai multi soferi, „ceva de genul build it and they will come”.

          Singurul mod de a mai taia din trafic, este, poate paradoxal, sa faci mersul cu masina mai greu. Mai putine benzi, viteza mai mica, mai putine locuri de parcare si alea platite mai scump, taxa de aglomerare pentru zona central samd. Bineinteles toate astea trebuie cuplate cu un transport in comun mai bun si alternative la masina. As mai pune si rezolvarea zonelor problema unde nu e nevoie de multe masini ca sa se creeze probleme (vezi Lunga cu Stadionului).

          Imi pare rau, pasarelele alea la care te referi tu nu sunt facute sa inlocuiasca trecerile de pietoni. „Pedestrain bridges”, sau „footbridges” sunt elemente de lux, gandite sa fie un punct de atractie, un loc care sa genereze trafic si sa atraga lumea spre el. Sunt dese ori gandite pentru a revigora o zona moarta si in nici un caz nu sunt gandite STRICT pentru aspectul lor funcitonal.

          Repet, nu trebuie sa fii nici economist nici urbanist sa-ti dai seama ca nu poti inlocui costul relativ mic de a picta zebre pe asfalt cu costul urias de a construi pasarele cu sau fara lift si a le face mentenanta.

          Descurajarea mersului cu masina, transportul in comun prin tramvai/troleibuz sau alte mijloace verzi, o densitate mai mare de curse pt transportul in comun, pistele de biciclete, trotuarele mai largi si infrumusetate cu copaci/vegetatie sunt solutiile gasite de cele mai bogate orase din lume pentru problema aglomerarii din trafic, solutii gasite dupa zeci de ani de experimente si sute de miliarde de euro cheltuiti pe infrastructura redundanta. Avem ocazia sa ardem cateva decenii de „evolutie” si sa invatam de la vecinii nostrii vestici sau sa stam pe margine in timp ce ne mor copii pe trecerea de pietoni.

          Reply
  3. @Dan

    Amuzant ca ai ales poza in cauza. Ea este din Shanghai. Daca tu vrei infrastructura pt masini si pietoni ca-n Shanghai iti doresc mult succes, personal, n-as dori asa ceva nici celui mai groaznic dusman.

    Oricum, dupa cum ziceam si in comentariul anterior, constructia aia nu e gandita ca o alternativa pt trecerile de pietoni ci e un element arhitctural spectaculos, gandit sa aduca un plus aspectului si calitatii vietii din zona. Daca mai cauti poze cu footbridgr-ul ala o sa vezi ca sunt treceri de pietoni imediat sub sau la o mica distanta de „pasarela” aia pe toate sensurile de mers.

    Reply
  4. ÎN PRIMUL RÂND SE IMPUNE DEMITEREA DE URGENȚĂ A CITY MANAGERULUI MIKLOS GANTZ!!!
    Este inacceptabil ca Poliția Rutieră să trimită o listă cu cel puțin 30 de treceri de pietoni periculoase și tu să spui că ăia au vedeni!! Și Comisia de Circulație din Primăria Brașov trebuie dizolvată iar membrii înlocuiți, pentru că e foarte clar că NU SUNT ÎN STARE să gestioneze problemele de trafic ale orașului! Am spus și eu și foarte mulți colegi din presă, chiar dacă avem mașini personale, MONTAREA DE URGENȚĂ DE SEMAFOARE CU BUTON LA TOATE TRECERILE DE PIETONI PE MINIM 2 BENZI DE CIRCULAȚIE!! Și totodată, montarea de obstacole înaintea trecerilor! Și deja sunt convins de reducerea vitezei legale în municipiu.

    Reply
  5. MONTAREA DE URGENȚĂ DE SEMAFOARE CU BUTON LA TOATE TRECERILE DE PIETONI PE MINIM 2 BENZI DE CIRCULAȚIE PE SENS!!

    Ptr. Sebi Dan
    Fă-i ceva la site ca să poți să modifici dacă ai greșit.

    Reply
  6. În trafic văd tot mai mulți șoferi grăbiți care schimba banda chiar înainte de trecerea de pietoni. Dacă unele mașini încetinesc sau opresc sa lase pietonii sa treacă, grăbiții găsesc un loc pe unde sa scape rapid, ca doar a trecut lumea strada, dar nu se gândesc tâmpiții ca pot veni pietoni și din partea cealaltă a drumului. În ziua de azi nimeni nu mai da 2 bani pe ceea ce îl înconjoară și toți au impresia ca cu bani în portofel și prostie în cap ești invincibil și nemuritor.

    Reply
  7. @Vlad:
    Felicitari pentru comentariu si explicatii, dar…cui ii spuneti de „induced demand”, administratorului Brasovului ? Celui care a transformat trotuarele in benzi de circulatie si in parcari ? Celui care a declarat nu demult ca trebuie redus numarul trecerilor de pietoni, ca solutie la numeroasele accidente ?

    Reply
  8. Pentru pietonii pe care ii loveste trenul tot primarul este de vina ? Sau este de vina mecanicul conductor ca nu la evitat ?

    Reply
  9. Adi lovitule, se vorbea aici de pietoni loviti PE TRECERI DE PIETONI, si anume pe acele treceri de pietoni neconforme din punct de vedere al performantelor de siguranta in exploatare. Mai pune mana pe carte sa te lamuresti cum e cu legile alea…. obligatiile conducatorilor auto, obligatiile administratorilor de drumuri, obligatiile primarului.

    Reply
  10. De acord, multi oameni din primarie sunt sunt literalmente criminali prin incompetenta.

    Dar ei nu au rasarit dupa ploaie, ci sunt o reprezentare foarte precise a orasului si ai sai cetateni in anul 2016. Doar schimbandu-i pe ei nu am rezolva nimic, pur si simplu o sa vina urmatorul rand de tampiti incompetenti pe care o sa-i evacuam dupa ce isi arata adevarata natura si tot asa.

    Daca vrem sa iesim din groapa pe care ne-am sapat-o din saracie, ignoranta, prostie, lasitate si indiferenta trebuie sa nu ne complacem in situatia data ci sa ne imbunatatim pe noi si cu infinita rabdate si dragoste fata de aproape, si pe cei din jurul nostru.

    Reply
  11. Da, bucurati-va ca avem trafic fluid. Eu inca sunt de parere ca semafoarele erau sfinte, mai ales la orele foarte aglomerate.

    Uraaa…avem giratorii!

    Reply
  12. „Multumiri” Primariei si Politiei Brasov. Reduceti o data viteza la 50km/h pe strazile principale si chiar 40km/h pe strazile secundare. Eu de cativa ani nu am mai vazut un radar in Municipiul Brasov, doar ocazional la periferie si mai des pe centura Brasov.

    Reply
  13. Sunt 3 solutii , ele pot fi folosite combinat , pasarela , pasaj subteran sau semafor cu buton , fiecare poate fi aplicata dupa profilul trecerii de pietoni. Ideal ar fi sa nu discutam despre bani , primaria a avut incasari mai mari decat prognozate anul trecut. Eu personal prefer sa ajung de fiecare data cu 3 minute mai tarziu daca stiu ca cei doi copii ai mei ajung in siguranta acasa. Cu mare parere de rau si pentru familia tinerei implicate in accident, va spun ca asta e cel mai urat lucru in tara asta , ca trebuie sa moara oameni ca sa se schimbe ceva in bine in loc sa ne punem mintile la contributie si sa rezolvam problemele cand apar si nu cand e prea tarziu.

    Reply
  14. Cei din Primarie nu mai au timp sa gandeasca la nimic! Cu un primar si un viceprimar trimisi in judecata de DNA pentru luare de mita, cu alt viceprimar pus doar de decor si cu un city manager care si-a falimentat propria firma, si acum orasul, cine mai vreti sa gandeasca acolo?

    Reply
  15. Cat creier le trebuie celor de la administratia drumurilor (inclusiv de la primarie) ca o denivelare rezolva salvarea mai multor vieti?! Nu mai multe benzi sonore cum a fost pana acum sa nu poti dormi din cauza trecerii masinilor peste acele benzi) ci una singura cum exista si pe B-dul Saturn. Chiar este asa greu sa se monteze o denivelare din cauciuc la fiecare trecere de pietoni nesemaforizata?! Tineti cont si de faptul ca eu sunt mai mult sofer decat pieton si nu-mi place ce fac alti soferi de duminica.

    Reply
  16. asa cun „organele „statului verifica orice chiosc de covrigi de ce
    procuratura nu se autosesizeaza sa verifice:
    -daca iluminatul public din brasov respecta eventualele norme{sunt unele strazi centrale,iluminate foarte slab-muresenilor,independentei etc
    -de ce in aceste zile{sau in toate} exista o perioada cind iluminatul public nu porneste decit dupa orele 18-30.
    vineri 04.03. a.c pe bul. grivitei la ora 18 si 15 era absolut intuneric

    Reply
    • pefect de acord cu tine..ar trebuii ca trecerile de pietoni sa fie luminate „ca ziua” sa fie o abundenta de lumina…net superioara iluminatului public de tip clasic…atunci cand ploua sau e f inorat.intunericul se lasa mult mai repede decat pornesc astia iluminatul.si e o bezna cumplita.daca te mai orbesc si farurile din sens opus.nu ai cum sa vezi pietonii decat cand e prea tarziu

      Reply
  17. Cat am locuit in brasov mi se parea normal ca pietonii sa caste ochii intinate sa traverseze, dar de cand locuiesc in alta tara si vad cum soferii opresc proactiv inaintea trecerii de pietoni cand vad pietoni pe totuar am inceput sa cred ca responsabilitatea mai mare o au soferii. ei trebuie sa fie mai atenti si sa reduca viteza in zona trecerilor de pietnoi.
    Intr-adevar in Brasov se circula repede, nici pomeneala sa reduca cineva viteza la trecerile de pietoni, din contra accelereaza sa poata trece inaintea pietonului.
    Iar situatia de pe calea bucuresti e una care favorizeaza accidentele de genul asta mai ales noaptea cand vizibilitatea nu e de loc buna. doar ca soferii nu incetinesc, lasa totul pe seama pietonului, sa se uite el, ceea ce nu e normal.
    daca oamenii astia de aici pot conduce preventiv sigur s-ar putea si in Brasov

    Reply
    • Bravo, Gigi!! Mai bine mai tarziu decat niciodata, nu? Daca a trebuit sa pleci in vest ca sa te…civilizezi, este si asta un succes!!
      CIVILIZAȚIA lipsește românilor și clar și brașovenilor!

      Reply
  18. Acum se văd efectele „fluidizării traficului”, ale marii giratorizări, ale transformării Brașovului în orașul mașinilor, în detrimentul oamenilor. Responsabilul principal pentru toate astea e criminalul George Scripcaru, marele ctitor de sensuri giratorii. Orașul nu e autostradă idioților, așa că eliminați cât mai repede giratoriile inutile și puneți semafoare în intersecții și la trecerile pentru pietoni!

    Reply
  19. Bogdan, pentru unii Brasovul chiar ESTE autostrada. Si din pacate e mai multi… De fapt, nici macar atat, ci doar un decor neimportant pentru deplasarile de afaceri facute ziua si pentru cele de placere facute noaptea.

    Reply
  20. Iar mă bag în discuție și știu că mulți au să mă înjure, însă NU giratoriile sunt problema în Brașov. Faptul că ele incomodează unii șoferi care habar n-au de legislație și de semnificația indicatoarelor și „își prind urechiile” în girații, este o altă discuție. Giratoriile chiar ajută la fluidizarea traficului! Acuma…că unele sunt mai OK iar că altele sunt mai aiurea, iar e o altă discuție. Problema sunt trecerile de pietoni și modalitatea pe care o putem găsi ca să obligăm vitezomani să calce pedala de FRÂNĂ înaintea trecerilor. Fostul viceprimar, Răzvan Popa vine cu soluții de secolul 25 și ne propune leduri în asfalt și lasere! Mai lipsește muzica… Managerul public al mun. Brașov, Miklos Gantz, zice de indicatoare suplimentare, de parcă și văd presemnalizare înainte cu 5 km, și puse din 100 în 100 de metrii!! Stimați domni, SEMAFOARE!!! Alea „cu buton”!! Adică cu temporizare că defapt, dacă nu stiați, butoanele sunt doar psihologice, adică de decor!!
    Orice trecere care traversează minim 2 benzi pe sens, PUS SEMAFOR!! Plus obligatoriu, obstacol înainte cu 50 m de trecere! Peste tot în țările civilizare există așa ceva! ȘTIU! Acum au să sară cu gura cei care mai obișnuiesc să o calce prin oraș si au să spună că limitatoarele nu sunt necesare! Și eu conduc și chiar nu am nici o treabă cu aceste limitatoare de viteză!!

    Reply
  21. @Vali Blajovan :
    Ce-ar fi sa ne mai gandim si la pietoni ? Ceea ce scrieti este strict din punctul de vedere al soferului. Daca dvs.considerati normal ca, pentru a traversa o intersectie, o persoana (poate in varsta, poate cu un copil in carucior) trebuie sa faca sute de metri in plus, atunci e trist.

    Reply
  22. Pentru ”Sofer dar si pieton”
    Imi pare rau ca ati inteles gresit ce am spus. Si eu sunt si sofer si pieton, si chiar mai mult pieton prin oras ptr ca imi este mult mai comod si util transportul in comun pe care am abonament de la firma. Deci, merg pe jos, traversez strada ca toti brasovenii, deci chiar stiu ce vorbesc. Repet. Nu giratoriile sunt problema, mai ales ca toate au in apropiere si treceri de pietoni. Acuma e drept ca trebuie sa mergem mai mult insa eu zic ca compenseaza cu km de masini de la semafoare si noxele emise de acestia. Va spun sigur ptr ca stau chiar in apropierea unui astfel de sens, si de cand e facut, pot sa deschid si eu fereastra fara sa-mi mai vina miros de gaze. Si e foarte clar ca decongestioneaza circulatia. Problema e cu trecerile situate pe bulevarde de „viteza”!! Calea Buc., G[rii, Vlahuta, Saturn, 13 Decembrie!!! care e pista de raliu in toata regula!! Tineti minte va rog, am carnet, am masina si suntem 4 pietoni in familie, iar 2 dintre ei, ficele mele, trec zilnic pe astfel de treceri periculoase!!

    Reply
    • Stimate d-le Blajovan, sunteţi printre puţinele persoane care încearcă abordări raţionale şi productive. Însă cu giratoriile discuţia nu este la modul general, ci este strict despre giratoriile din Braşov, despre forma, amplasarea şi numărul lor. Sigur nu este loc aici de foarte multe detalii, dar totuşi lucrurile trebuiesc odată şi odată spuse.

      Dacă am avea rezolvări tehnice bune, dacă ar fi OK raze de curbură mai mici decât cele normate legal, dacă ar fi în spiritul fluenţei obligaţia (nerespectată niciodată de altfel) ca la intrarea în giratoriu pe o stradă cu trei benzi să treacă toţi care merg înainte doar pe o bandă şi apoi să revină, dacă ar fi eficient să ai giratorii în intersecţii cu „mână moartă” (cu o ramură cu trafic foarte mic sau inexistent – sens unic), dacă s-ar fi dovedit în vreun fel utilă îndepărtarea maximă a trecerilor de pietoni de giratorii, atunci fiţi sigur că toate ţările avansate ar fi descoperit deja aceste lucruri şi le-ar fi folosit şi recomandat pe scară largă.

      Noi avem la Braşov mult mai mică densitate construită şi de vehicule decât la Berlin, Budapesta, Praga etc etc etc, şi totuşi acolo (şi în mii de alte părţi) nu există DELOC giratorii în oraş, chiar şi intersecţiile organizate la ei în formă de giraţie (din motive urbanistice) sunt de fapt semaforizate pe faze. Să fim doar noi de sub Tâmpa cei mai deştepţi şi tot restul lumii în ignoranţă absolută? Să fim doar noi gospodarii desăvârşiţi şi atoatepricepuţi care vor schimba universul?

      Faptul că nu se întâmplă asta, ci tocmai pe dos, ar trebui să vă mai taie din elanul de a lăuda, repet, giratoriile din Braşov, nu ideea în general, care nu e nici genială şi nici rea, ci depinde foarte mult de context. Sigur că giratoriile au venit la Braşov după ce ani buni n-au fost nemodernizate semafoarele, ba chiar dereglate intenţionat în unele cazuri. Totdeauna prin comparaţie ajungi să preferi ceva ce şi se pare a fi răul mai mic.

      Toate reglementările recomandă însă ca intrarea în giratorii să nu fie neaşteptată şi cu viraj dublu brusc, ci cu o inflexiune făcută din timp şi care orientează benzile drumului exact către benzile giratoriului, sub un unghi optim, dar care să nu permită totuşi circulaţia cu mare viteză. De asemenea, să nu fie necesară schimbarea benzii chiar în giraţie. Apoi, toate reglementările arată că trecerile de pietoni trebuie să fie APROAPE de rond, de regulă la lungimea dinamică a două maşini, tocmai pentru ca pietonii să poată circula fluent pe direcţiile principale şi pentru ca automobiliştii să nu aibă timp să accelereze între ieşirea din rond şi trecere. Bineînţeles, în paralel cu trecerile de pietoni trebuie să existe şi cele pentru biciclişti, având exact acelaşi regim de prioritate în raport cu autovehiculele. Există normative tehnice, există principii de conformare sigură şi prietenoasă, care să împiedice circulaţia haotică sau în viteză prin giratorii şi tendinţa absolut naturală a pietonilor de a trece prin locuri nepermise – în situaţia în care trecerea de pietoni este amplasată în mod ilogic şi absurd sau chiar lipseşte cu desăvârşire.

      Ce câştig aduce un giratoriu de tip braşovean unui şofer, faţă de situaţia unei intersecţii semaforizate inteligent, pe bază de programe selectate conform feed-back-ului de la senzorii de trafic şi conform schemei de corelare dinamică cu celelalte intersecţii cu care formează un sistem (aşa numita „undă verde”)? Poate 10-20 secunde câştigate în mod real în medie per intersecţie, extrem de puţin pentru cineva care are motor şi acoperiş să nu-l plouă deasupra. Dar ce inconveniente aduc aceleaşi giratorii pentru pietoni, care nu toţi se bucură de condiţia fizică pe care o aveţi dvs? Aduc mai puţină siguranţă, stres, aduc până la 5-600 de metri în plus de parcurs doar pentru a urma direcţia înainte, cumea, pe cele mai importante bulevarde din centrul oraşului! Exemple: pe Eroilor la Aro, la gară, la Gemenii, în jurul centrului civic. Pentru un om care merge pe jos (5 km/h), asta înseamnă minute bune în plus, traseu sinuos precum pişatu-boului, certitudinea că eşti defavorizat în mod intenţionat, mai ales dacă ai idee cum circulă pietonii în absolut toată Europa şi chiar în oraşe asemănătoare din România.

      Sunt copleşit că dvs reuşiţi să „simţiţi” că aerul din Braşov este din ce în ce mai curat, şi asta tocmai şi numai datorită giratoriilor! Nu ştiu de ce datele oficiale arată exact invers, nu ştiu de ce în oraş, deşi nu mai avem industrie, totuşi nu mai vezi ţipenie de păsări, cei mai buni indicatori ai calităţii mediului. Dar vă asigur că lanţuri de intersecţii semaforizate, controlate unitar pe baza unui sistem bine pus la punct şi totodată foarte ieftin ca implementare şi mentenanţă, protejează mediul tot atât de eficient în ţări cu tradiţie reală, nu care doar pretind că le pasă de problemele ecologice.

      Mă scuzaţi pentru intervenţia ieşită din context. Giratoriile sunt binevenite în situaţiile potrivite (în special în zona suburbană, în zonele de shopping, unde crează şi posibilitatea de întoarcere). Sunt binevenite în intersecţii largi cu mai mulr de 4 braţe, în pieţe monumentale, dar şi pe străzi colectoare cu doar o bandă pe sens din cartiere, unde au rol de calmare a traficului de tranzit. Atunci însă când un lucru este exagerat folosit şi nu respectă nici cele mai elementare prescripţii tehnice şi normative legale, fie el un giratoriu sau altceva, ar trebui să ne abţinem cu laudele (dacă mai sperăm totuşi în statul de drept).

      Reply
      • @Gruia:
        De acord cu dvs. Ar trebui sa trimiteti mesajul si la Primarie, desi nu sunt sigur ca o sa-l priceapa „managerii” de acolo.
        Hai sa zicem, mai pe scurt:
        Cum de in toata Europa civilizata, in orase, in cartierele rezidentiale si in centrul orasului, sunt exclusiv semafoare si niciun giratoriu ? Sunt aia mai fraieri, oare ?
        Nu, ei si-au creat sistemul bazat pe o experienta de vreo 60-70 de ani de trafic auto intens si punand omul, pietonul, inaintea masinii.
        Cu siguranta va veni si vremea desfiintarii giratoriilor si a redarii spatiului excesiv de mare de acum destinat autovehicolelor, catre pietoni. Dar, pentru asta, trebuie sa ne mai civilizam. Si, in acest fel, pierdem timp, in loc sa copiem un model de civilizatie, functional, existent.

        Reply
        • Deocamdată nu se poate. Dar, aşa cum spuneţi, va veni ziua, dacă se va produce o (re)apropiere a populaţiei oraşului faţă de valorile europene şi general umane. Abia cunoaştem câte ceva din trecutul Braşovului, nu m-aş hazarda să-i prezic viitorul.

          „Poţi să-i minţi câtva timp pe toţi oamenii, pe câţiva oameni îi poţi minţi tot timpul, dar nu-i poţi minţi pe toţi oamenii tot timpul.”

          Reply
  23. In sfarsit autoritatile au pus o denivelare la trecerea pe care si-au pierdut viata mai multe persoane dintre care doua in 2016, ultima fiind o copila nevinovata ucisa de un dobitoc care cu toate ca a vazut ca pe celalalte doua benzi masinile sunt oprite, el s-a dus ca racheta. Nu-i doresc sa faca inchisoare, dar macar sa i se ridice permisul permanent. Este un pericol social. Dominilor politisti mai faceti si dreptate numai amenzi!!!

    Reply
  24. Pentru Gruia.

    Va pot confirma ca solutia de „indulcire” a unghiului de intrare in giratoriu este excelenta, bineinteles , acolo unde se poate aplica. In schimb „unda verde” e aplicata deja in Iasi si la anumite intervale orare de varf e doar unda verde la blocaj… In teorie separarea totala a celor doua tipuri de trafic (pietonal si auto) duce la fluidizare optima.
    Actualmente traficul este destul de fluidizat , putem admite asta. Problema e ca avem victime pietoni nevinovati si din ce in ce mai multi…
    Solutia de viitor este, acolo unde este posibila solutia, separarea totala a celor doua tipuri de trafic (pietonal si auto) iar acolo unde nu este posibil sau traficul pietonal este prea scazut si nu e necesara o invetitie mai mare intr-un pasaj se pune obligatoriu un semafor cu buton , la cerere cu un interval de asteptare mare (ca sa ramana traficul fluid).
    Chiar nu sunt alte solutii decat astea, iar investitiile trebuiesc propuse catre Primarie si incepute cat mai curand altfel Brasovul va ramane cu o pata neagra multa vreme si acest oras nu merita asta.

    Reply
  25. Desfiintarea trecerii de pe Calea Bucuresti unde a avut loc ultimul accident mortal este o tampenie. Problema a fost ca autoritatilor le-a trebuit victime ca sa ajunga
    sa puna un rahat de denivelare de cauciuc. Denivelarea aia care s-a pus va rezolva mai multe probleme inclusiv cea a motociclistilor care isi ambaleaza motoarele si merg cu
    mai mult de 100km/h pe acel sector de drum pana la orele 1 noaptea. Pentru acei motociclisti de ce nu au luat autoritatile masuri?! Si motociclistii sunt fii de
    politisti si de smecheri de 2 bani din tara asta?!!! De ani de zile, cum da un pic caldura trec motociclete in tromba. Pentru ei nu exista legi?! Exista, dar de ce nu se
    aplica domnilor polististi? Politia trebuie sa inteleaga ca ea poate ajuta la bunul mers al traficului nu numai la dat amenzi (pe merit cateodata si cateodata cautand nod in
    papura). Haideti oameni buni sa fim mai buni. Nu se stie niciodata ruda cui poate fi urmatoarea victima in trafic.
    Apropo de dobitocul care a omorat-o pe Ariadna se mai aude ceva sau si asta o fi vreun fiu al unui smecher de 2 bani?!

    Reply
  26. Si totusi, oare pietonii de ce nu se uita de 2 ori inainte sa treaca strada???Soferul e obligat sa se uite si sa fie atent dar pietonii de ce nu au obligatia de a fi atenti???Cu siguranta un pieton se poate opri mai usor si mai repede decat o tona de fiare si totusi nu o face…De ce peste 50% dintre pietoni pur si simplu sar in fata masinii fara ca macar sa se uite sau sa-i intereseze daca se apropie vreo masina???si este valabil pentru persoane de toate varstele, inclusiv mame cu copii mici in brate sau in carucior; ii vezi mergand pe trotuar sau pe marginea drumului si in secunda urmatoare te trezesti cu ei in fata masinii…daca pietonilor nu le e draga viata si nu se gandesc inainte de a sari pe trecerea de pietoni de ce soferului i-ar fi draga viata lor??? Comentarii la adresa postarii mele sunt sigur ca vor fi insa fiecare cu parerea lui, eu unul pur si simplu m-am saturat sa conduc zilnic in diverse orase si sa vad exact acelasi cliseu si anume „pietoni care nu gandesc deloc”. Pietonii care totusi gandesc si sunt atenti sunt sigura ca la randul lor sunt conducatori auto si stiu cam cum se opreste o masina…la o adica poti sa ai 30km/ora si sa intervina o defectiune astfel incat sa nu se mai opreasca masina

    Reply
  27. Nu e vina pietonului , putea fi un copil mic care alerga fara sa-si dea seama ca intra intr-o zona periculoasa. Sunt doua motive pentru toate accidentele , vizibilitatea redusa a trecerilor de pietoni (iluminare scazuta , intuneric , lipsa luminilor galben intermitent care semnalizeaza o trecere de pietoni) si viteza conducatorilor auto , ambele motive au produs toate aceste accidente si vor mai produce daca nu se vor lua masuri si se va mai merge cu viteza in oras. Acum , viteza nu e neaparat un lucru rau , totusi ajungi repede unde ai nevoie. De asta e bine sa fie separate definitiv cele doua tipuri de trafic (pietonal si auto) si in felul asta cu investitii mari la inceput , pe termen lung viata va fi mai usoara , atat a pietonilor cat si a soferilor. Amintea cineva foarte bine mai sus ca e timpul ca municipalitatea sa se gandeasca la pasaje subterane pentru traficul auto ceea ce e o idee extraordinara , am vazut analize de trafic inainte si dupa implementarea unor pasaje subterane in unele orase din Romania si va confirm ca aduc si fluidizare si confort pentru toti participantii la trafic.
    Revenind la ideile actuale a Primariei , cel mai probabil ele nu se poate aplica pe tot anul in totalitate deoarece iarna limitatoarele de viteza de obicei se scot, deci rezolva o problema doar partial.

    Reply
  28. Neatentia costa, pe unii viata iar pe altii 5-10 ani cat stau la parnaie. Fiecare trebuie sa isi poarte de grija. Pietonul ca nu se asigura temeinic si soferul ca nu casca ochii. Pietonul ar trebui sa fie si mai atent, ca viata e mai importanta. Cand treci in fuga sau cu muzica blana si cu nasul in mobil, asta este, nu iti pasa de viata ta. Poti muri cu dreptatea in mana.

    Reply
  29. scurt si la obiect, am citit cateva din „comenturi’ … si da exista in lumea civilizata, si nu prea departe, doar la Budapeste , 2 „centuri ocolitoare” dar prin oras unde VITEZA MINIMA …… MINIMA … ESTE DE 70 / ORA….. pentru descongestionarea traficului…. daca pastrezi aceasta viteza . poti sa traversezi, de fapt o ocolesti, toata Budapesta de la un capat si inapoi , fara sa fii fortat sa opresti la un semafor … se numeste trafic de „unda verde’ ….si pietonii au pasaje subterane si in doar 3 cazuri pasarele …asta inseamna oras europea CIVILIZAT…. cat despre victima… condoleantze, dar de multe ori ignoranta ucide, trebuie sa te mai si asiguri, sa vezi sa nu te loveasca un idiot care si-a cumparat permisul cu banii lu tac’su …

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate

0 Shares
Share via
Copy link
Powered by Social Snap