blog-logo

Au aflat și consilierii locali: taximetriștii percep bani la negru pentru deplasările în afara Brașovului

Au aflat și consilierii locali: taximetriștii percep bani la negru pentru deplasările în afara Brașovului

iulian maraConsilierul local PNL Iulian Mara s-a declarat revoltat astăzi, într-o conferință de presă, după ce a parcurs distanța Brașov – Săcele cu două firme de taximetrie diferite și i s-a perceput o sumă dublă pentru distanța din afara orașului. Mai mult, a pățit același lucru și când a făcut o cursă la Râșnov, în urmă cu o lună (dar nu a avut nicio reacție la acea dată).

Primul șofer chiar i-a demonstrat că este „în regulă” să îi ceară mai mulți bani: a sunat la dispecerat și i-a fost confirmat faptul că, „de la pod (la Dârste – n.a.), trebuie să perceapă o sumă dublă”, chiar dacă pe aparatul de taxat nu apare suma respectivă.

Alte articole:   Cotele la pariuri pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie! Un partid, mare favorit!

La întoarcere, s-a întâmplat același lucru, iar după ce s-a prezentat ca fiind consilier local și fost șef la Protecția Consumatorului și i-a cerut șoferului să se documenteze, pentru că încalcă legea, i s-a replicat sec de către șofer să citească el Legea taximetriei…

Pe această temă, Mara vrea să se facă o campanie de informare a cetățenilor, ca să nu mai fie înșelați. Apoi, Iulian Mara spune că vrea să modifice regulamentul de taximetrie, prin completarea acestuia cu obligația operatorilor din taximetrie să dea fiecărui taximetrist pe care îl au în firmă principalele prevederi legale din Legea taximetriei. Consilierul local spune că a sesizat conducerea Primăriei de această stare de fapt și că pot fi sancționați atât taximetristul, cât și firma de taximetrie pentru acest abuz.

Alte articole:   CFR caută proiectanți pentru reabilitarea stației din Predeal

Senatorul PNL Nicolae Vlad Popa spune că instituțiile abilitate ar trebuie să se autosesizeze în astfel de situații.

Distribuie dacă îți place!
  1. Primaria este vinovata pentru aceasta situatie pentru ca nu accepta ca ceasurile de taxat sa fie prevazute cu tarif de exterior asa cum prevede legea taximetriei.Domnul consilier nu cred ca se asteapta ca in afara orasului tariful sa fie acelasi cu cel practicat in interiorul orasului iar daca dansul crede ca ar fi normal sa studieze un pic legea taximetriei care prevede un tarif de exterior.

    Reply
    • Nu ar vrea sa mearga mocca ???

      Reply
    • Sper sa nu fie prea multi ca Dvs.

      Reply
      • Domnule consilier de ce RATBV are pret la biletul de Poiana mai mare?de ce nu aprobati tarifu de exterior cum prevede legea adica 85% din tarif? Dar e mai usor sa iesi in fata acuzand ca unu si altu fura. Cum ati vrea sa faceti pana in Sacele o cursa sa platiti pe 20 km 14 lei? Sau avem voie sa stam in alt oras sa luam clienti? As vrea sa raspundeti daca tot iesiti cu acuze.

        Reply
        • Bai Nicule, persisti in a fi prost bai nene. Citeste dracului legea taximetriei ca nu e asa de greu si arata-ne si noua unde scrie aberatia asta cu tariful de exterior. Toti taximetristii de aici vorbiti prostii da` niciunul nu a pus mana pe lege s-o citeasca din scoarta-n scoarta. Abia atunci cand o veti face vom putea discuta normal.

          Reply
          • Bai Dragos…
            Tie nu iti este clar ? Nu vezi bine sa esti tampit ?
            Preturile taxi sunt impuse pentru raza localitatii din care apartine autorizatia taxi
            Deci nu ma poate nimeni si nimic sa merg cu tine mai departe de localitatea in care sunt autorizat sa execut serviciul de taximetrie…

          • Asta inseamna ca nu vrei sa muncesti taticule, daca ai vrea atunci ati avea autorizatii si in alte localitati limitrofe Brasovului in care ati putea face transport in regim de Taxi. Dar nu vreti ma ca sunteti putori cum zicea unu mai jos. Pai daca te-ai facut taximetrist te-ai facut ca sa muncesti ma, atunci munceste. Ce dracu` o dam asa cotita.

          • Fraierica geamantan ce esti…
            Ca sa obti autorizatie intr-o alta localitate trebuie sa si resedinta in acea lucalitate

          • Pai atunci inseamna ca nu aveti voie sa faceti drumuri in afara deci este ilegal deci refuzati frumos. Nu e asa de greu nu?

          • Vom face si asta

          • Legea nu iti interzice sa faci curse ocazionale in afara localitatii de autorizare:
            „SECTIUNEA 2: Executarea transporturilor in regim de taxi
            Articolul 17
            Transportul in regim de taxi se poate executa numai la solicitarea clientului si pe orice traseu deschis circulatiei publice.
            Articolul 18
            In raport cu localitatea de autorizare, transportatorul autorizat poate executa transportul in regim de taxi in urmatoarele situatii:
            a)permanent, in interiorul localitatii de autorizare, la cererea clientului;
            b)ocazional, intre localitatea de autorizare si alte localitati sau puncte de interes, numai la cererea expresa a clientului, cu acordul taximetristului, avand obligatia revenirii in localitatea de autorizare dupa executarea cursei;
            c)ocazional, intre localitatea de autorizare si alte localitati de peste frontiera, la cererea expresa a clientului si cu acordul taximetristului, cu obligatia revenirii autovehiculului in localitatea de autorizare dupa executarea cursei.”

            Trebuie doar sa vrei si tu sa muncesti.

          • Scrie clar…
            Cu acordul taximetristului

          • Acordul taximetristului nu inseamna ca imi poti baga pe gat ce tarif vrei tu. Inteleg ca e dreptul tau sa zici nu vreau sa te duc pana acolo, insa daca o faci o faci cum zice legea adica la tariful de zi/noapte stabilit si afisat. Eu cam asta inteleg.

    • Nu ai mers niciodata 30 de km de la Aeroportul Nurnberg pana in Herzogenaurach nu? Ca sa vezi ca pretul este fix acelasi atat in oras cat si in afara. Oooo dar stai, nu suntem in Germania nu? Noi tre sa fim cu cinci perechi de oo ca deh nu avem nici Mertzanele nemtilor pe taxi, si nici autostrazile lor. Pai cum dracu` vreti bai ciumpalacilor sa evoluati? Asa? Cu masini jegoase si puturosi nevoie? Abia acum v-ati mai trezit si voi ca traiti in epoca GPS-ului si a aplicatiilor mobile, desi nu sunteti prea multi, doar vreo 100-150.

      Reply
      • Respectivule… u te crezi in germania ?

        Reply
        • Cetateanule ma cred in Europa, ma cred intr-un stat civilizat dar cu melteni pe post de taximetristi avand in vedere ca nu pricep un lucru. NICI ACOLO nu exista tarife diferentiate. Doar aici ca avem 5 perechi de neuroni in minus. Ti se pare normal? Mai iesi asa din tara un pic si apoi vorbim.

          Reply
      • Siii… ciumpalacule…
        Cine te a pus pe tine sa mergi cu taxiul ?Mergi pe jos sau cu troleul…

        Reply
        • Da poate ar fi mai bine sa faci o scoala care sa iti si dea satisfactia unui trai decent. Aaa ai vrut sa stai la curu gagicilor in scoli in loc sa inveti sau mai rau te-ai complacut in a face o facultate de kko din care stiai ca nu vei face nimic bun doar ca sa ai o diploma si acu ne vaitam si le uram altora sa mearga cu troleu` sau pe jos. Baietzica cred ca e cazul sa ne trezim la realitate. Nicaieri in lumea asta nu exista tarife diferentiate la taximetrie. Bagati asta la tartacutza inainte sa mai behaitzi aiurea in tramvai. Daca nu ma crezi fugi si da o tura in orice tara europeana doresti si ai sa vezi cum sta treaba.

          Reply
      • Nu esti singurul retardat care face comparatii d’ astea stupide intre preturile din occident si cele de aici, frara sa pui in balanta si veniturile celor din occident si cele de aici!

        Reply
        • Retardata-i ma-ta prietene. Eu am zis ca acolo nu exista tarif diferentiat si tu te bagi ca musca la cacat. Te crezi mai shmeker ca esti taximetrist in Romania? Fugi si specializeaza-te in altceva daca nu iti prieste taximetria.

          Reply
      • Mai Dragose, dar nu ti-ai pus intrebarea cat costa 1 km. la TAXI in Germania?

        Sau nu te-a dus ,,capul tau asa de luminat cum este”!!

        Ca sa nu mai vorbim ca motorina este mai ieftina ca in Romania, mai inteligentule, care scrii aici, asa ca sa te afli in treaba.

        Reply
        • Da prietene am circulat cu taxiul in Germania, 31 de KM de la aeroport la hotel, 50 de euro, ia baga mana si calculeaza. Ca la aia salariul e 1500 de euro in loc de 1500 de ron asta e o cu totul alta problema. Noi vorbeam aici de tarifele diferentiate. Daca nu pricepeti nu mai aberati.

          Reply
          • Am citi ce aberatii scrii domnu Dragos. Aici e vb de raport km/benzina, e vorba de taxe, de asigurari….. as putea sa iti mai explic dar esti prea destept pt noi si nu are rost ca le stii pe toate. Am fost si noi in alte tari si am vazut ca un km costa aproape cat un litru de benzina. Tarifu de exterior exista si este 85% din tarif dar consiliul local nu il aproba.

          • Nicule las-o jos ca macane. Nu pricepi ca singurul raport e ala de pret de zi si pret de noapte per kilometru? Nu exista pret diferentiat in oras fata de exterior. Asta spune legea nenicule. Nu discutam aici de pretul benzinei si taxele platite ca toata lumea baga benzina si plateste taxe da` numai voi va plangeti. Si nu ma intelege gresit, va inteleg de ce va plangeti, va plangeti pentru ca in fiecare zi trebuie sa dati la patron 200-300 RON incasari fixe si restul va ramane voua. Pai asta nu e problema mea taticule e problema voastra ca sunteti lasi si nu va duceti la patron sa-l violati anal ca sa va dea SALARIU MINIM ASIGURAT. Asta e problema voastra. Totul se rezuma la bani si daca voi stati si acceptati si inghititi cacaturile patronilor atunci asta e viata. Faceti-va un sindicat al Taximetristilor si rupeti-i fashu` la patron sau si mai inteligent asociati-va independent (cred ca si exista acea asociatie parca e ATI in Brasov) si impuneti-va tarifele prin negocieri cu aia care stabilesc tarifele. Nu le mai aruncati in carca clientilor ca nu e normal.

      • Domnule Iulian Mara…
        Corect ce spuneti dumneavoastra acolo, dar pretul taxiului / km se refera doar pe raza localitatii din care face parte autorizatia…
        Corect ?

        Reply
        • Dar recunoasteti ca nu exista niciun tarif de exterior. Am mentionat mai jos ca nu sunteti obligati sa preluati curse de exterior dar nici sa bagati tarife de exterior. Daca doriti sa munciti cinstit si sa lucrati atunci puteti prelua comenzi de exterior dar conform legii depinde numai de dumneavoastra. Legal puteti refuza comenzile exterioare dar la fel de legal le puteti face la tariful normal. Cam asa vad eu lucrurile.

          Reply
      • Dragos, asa cum spune legea ,, la cererea clientului ” …. Ti se pare normal sa ma ducă clientul pana la Fagaras si sa plateasca cat e pe ceas , nu ?
        ( 70 km x 1.73 Lei Km = 121 Lei ) Si intors-ul i-l suporta soferul , pe cheltuiala lui ?Ce frumos, hai la Otopeni sau oriunde alt-undeva si platim doar dus…..
        Si daca tot ai citit legea din scoarta in scoarta , vezi ce spune la articolul 49 litera d…..

        Art. 49.
        Regulile generale privind modul de stabilire a tarifelor sunt următoarele:

        a) tariful pe distanţă, lei/km, şi tariful pe timp, lei/oră, se stabilesc în funcţie de caracteristicile tehnice şi de capacitatea de transport maximă autorizată ale autovehiculelor respective. În cazul taxiurilor pentru transportul persoanelor se va ţine seama şi de nivelul confortului oferit;

        b) costul transportului nu este condiţionat de numărul persoanelor sau de cantitatea de bunuri transportate, atâta timp cât acestea nu depăşesc capacitatea de transport autorizată a taxiului;

        c) nivelul tarifelor excesive şi de ruinare, aşa cum sunt ele definite la art. 6 lit. f) din Legea concurenţei nr. 21/1996, pe distanţă şi timp, stabilite prin hotărâri ale autorităţii administraţiei publice locale sau a municipiului Bucureşti, după caz, cu consultarea filialelor locale ale asociaţiilor definite la art. 54;

        d) pentru circulaţia în afara localităţii autorizate, tariful pe distanţă poate fi cu maximum 80% mai mare decât tariful aplicat în localitate, dacă clientul nu utilizează taxiul pe parcursul de întoarcere;

        Reply
    • http://www.euroavocatura.ro/print2.php?print2=lege&idItem=1143

      Uite asta e legea taximetriei. Gaseste-mi tu mie unde e scris ca voi tre sa impuneti tarif de exterior. Cand ai raspunsul sa ne zici si noua ca sunt curios.

      Reply
  2. Consiliul local chiar nu mai are o masina si pentru domnul Iulian Mara ?
    Saracul… merge cu taxi…

    Reply
  3. ,,Domnul” consilier sa faca bine sa citeasca, (daca stie) legea taximetriei, desi, dupa cum vorbeste, sunt convins ca textul legii o sa-i depaseasca capacitatea ,,domniei” sale de intelegere. Legea taximetriei spune ca ceasurile taximetre ar trebui prevazute cu tarif de exterior, ceea ce la noi in Brasov nu se intampla (aceasta este o alta tema de discutie), pentru ca daca ,,domnia” sa ma duce in Rasnov, Codlea sau chiar Sacele, eu ca taximetrist nu am dreptul sa raman in statiile taxi din acele localitati, pentru ca sa ma intorc cu client, astfel ca sunt nevoit sa ma intorc gol din localitatea in care ma duce ,,domnul” consilier, sau ma vad nevoit sa-l refuz pe ,,domnul” consilier!

    Reply
  4. Mai bine s-ar ocupa de toate prostiile pe care le-au facut in orasul nostru, in ultimul timp…
    Incepand cu prioritatea de pe str. Diminetii, trecerea de pietoni in curba de pe Iuliu Maniu si coada de masini ce se formeaza pe 15 Noiembrie, N. Balcescu pana la semaforul de la magazinul Star…(aici in ore de varf stai la semafor si de 4-5ori)

    Aste probleme ar trebui sa le vada domnul consilier si cei raspunzatori.

    Reply
  5. ,,Domnul” consilier mai bine si-ar pune intrebarea: de ce nici un canal de pe strazile Brasovului nu este la nivel cu asfaltul? Si ar sesiza conducerea Primariei in legatura cu acest aspect! Dar probabil ca pe ,,domnul” consilier nu-l intereseaza acest aspect daca nu circula cu masina personala!

    Reply
    • Sunt multe alte probleme in orasul asta domnule consilier Iulian Mara… care ar trebui rezolvate…
      Poate te vei lovi de una din problemele comunitati, intr-o zi…

      Reply
  6. Mai Mara, tu esti obisnuit sa umbli cu masina statului, ca asa faceai la OPC, cand erai sef.

    ACUM CAND SCOTI BANI DIN BUZUNAR, NU ITI PLACE.

    Tu vroiai sa platesti numai dus, dar taximetristul nu trebuia sa se intoarca cu masina in Brasov.

    Reply
  7. Mai boule da ce pizda matii tu vrei sa mergi la bucuresti cu 200de lei si taximetristul sa ramana cu 20 de lei?iti dau tie 20de lei pe zi sa traiesti si sa iti intretii copii fututi morti matii….ai furat pe la opc si acum te uiti ca tia cerut ala 5lei in plus….si tu ma boule cu germania ta….vezi ca aia au km dublu de cat costa un litru de benzina….de 1.63lei/km meritati sa va dam doar muie …..nu sa va ducem acasa betivilor …..voi habar nu aveti cu ce se mananca taximetria si faceti legi…..futuva in gura de bulangii….vedeti ca taximetria e serviciu public si primaria ar trebui sa imi dea autorizatia nu sa o cumpar cu peste 5000 de euro….bai flamanzilor nu va mai uitati ca va cere ala 5lei in plus….ca e sofer de taxi nu de autobuz!RAT-ul poate sa creasca pretul biletului in afara orasului dar noi nu?meritati sa fiti lasati la iesire din oras sa mergeti pe jos jegosilor….ce vina avem noi taximetristii ca mafiotii nu vor sa ne bage tarif de exterior asa cum prevede legea?dar voi sunteti prea boi sa vedeti toate astea inaptilor….acum luatimi pula in gura toti aia cu legi si lingetima in cur….cate dosare credeti ca puteti sa imi faceti?asi vrea sa ma bagati in cartea recordurilor…:)))ca mi se rupe pula de amenzile si controalele voastre….

    Reply
    • Felicitari teodor! Cam același lucru am vrut să le transmit și eu, dar cu alte cuvinte. Numai că troglodiții ăștia nu merită un limbaj atât de elevat! Acesta este limbajul pe care îl merită imbecilii ăștia parveniți, care în curând se vor milogi pentru votul nostru!

      Reply
    • Te si vad cum stai in coaja ta de Logan, fumand o tigara si sorbind dintr-o cafea la pahar de plastic. Te vad cum iti curge din nas de frig, pentru ca esti prea chitros sa dai drumul la caldura. Te simt cum puti a transpiratie pentru ca nu ti-ai mai schimbat camasa de 3 zile… Iar dupa toate astea te vad cum te panichezi ca nu ai ars ceasul cu quartzul si ai bon de 15 lei…

      Reply
      • Bai gunoiule…
        Daca ar trebui sa mergi cu taxiul in noaptea de revelion si nu gasesti masina… iti spun eu ca ai sufla si paharul ala de plasti sa racesti cafeau pentru ca acel taximetrist sa te duca acolo unde vrei tu si ai suporta si miros de sosete imputite doar sa nu ingheti de frig…
        RETARDATULE
        Si nu toti taximetristii au logan…
        Sunt taxiuri care valoreaza de 2-3ori cat cotetul in care locuiesti tu

        Reply
        • Ce faci, faci pe bani retardatule…daca nu iti convine cauta-ti alta meserie, nu ma arde pe mine ca nu sunt eu vinovat 😉

          Reply
      • Exact! Lachite ordinare…pana si aia cu mercedesurile lor rablagite prin germania

        Reply
    • De aia meritati sa vi se intample asta…exprimarea ta de cioban reprezinta exact nivelul taximetristilor din brasov, abia astept sa dea in voi ca surdu’ in clopot.putori internationale ce sunteti…

      Reply
    • Trogloditule, sistemul de taximetrie in general in Romania e de cacat in sensul ca in Romania nu sunt obligati sefii tai sa iti dea un salariu fix asa cum sunt obligati in Germania s-o faca. Deci despre ce cacat imprastiat vorbim aici? Aici vorbim de tarif. Da tariful e de cacat pentru ca salariile sunt de cacat in aceasta tara. Tarifele nu le fac eu si nici ma-ta. Le fac niste bulangii pe care tre` sa te duci tu ca si taximetrist si sa te bati pentru ele SAU sa il futi in cur pe trogloditu` ala de sef al tau care iti cere tie suma minima de X RON pe zi dar care tie nu iti da salariu fix de sa zicem 1600 RON. Acum pricepi trogloditura hermafrodita care e problema voastra? Sunteti prea prosti si lasi ca sa va faceti regulile decente pentru voi. Asa ca ce pila mea vrei? Sa ma lupt eu pentru voi sau ce?

      Reply
  8. Primaria vrea ca taximetriști sa încaseze bani la negru…
    Dacă ar citi regulamentele ar ști ca trebuie sa aprobe și un tarif de exterior Cum este normal și logic dar ai noștri consilieri și primarul se fac ca nu știu de aceasta posibilitate.sa întrebăm pe la primărie câte sezizari au fost făcute pentru a intra în legalitate cu serviciile oferite în afară brasov ului?

    Reply
  9. De ce domnu consilier nu ne explica de ce ratb aplica un tarif dublu pentru traseul livada postei-poiana brasov și noi fraieri de taximetriști tre sa mergem cu tarif de oraș?

    Reply
    • Hai ca iti explic eu de ce aplica tarif dublu. Pentru ca e destinatie turistica nenicule. Legea taximetriei nu spune nicaieri de tarif exterior deci ce vreti voi este foarte ILEGAL in acest moment. RATB e una Taximetristii sunt alta. Daca ai citi legea taximetriei ai afla ca exista un raport care trebuie stabilit in functie de dimensiunea transportului local existent. Eu sugerez sa citesti legea taximetriei si sa mai afli ceva noutati.

      Reply
  10. Legea nr 38/2003 Art. 18 Transpprtatorul autorizat poate executa transportulin regim de taxi in urmatoarele situati:
    a) permanent un interiorul localitatii de autorizare, la cererea clientului;
    b ocazional intre localitatea de autorizare si alte localitati sau puncte de interes, numai la cererea expresa a clientului, cu ACORDUL TAXIMETRISTULUI, ACESTA AVAND OBLIGATIA REVENIRII IN LOCALITATEA DE AUTORIZARE DUPA EXECUTAREA CURSEI….
    Domnule consilier cine plateste intoarcerea taximetristului in localitatea de autorizare????

    Reply
    • Da impozit pe banii pe care ii faci la negru cine plateste domnule ?

      Reply
        • Vezi ca ma-ta are cratima…repet, asta-i nivelul vostru de bastinasi

          Reply
          • Si nivelul tau care este fraiere… ?
            Se dcrie cumva despartit cum ai scris tu…
            Lachiosule…

          • Da…se scrie cu cratima…nici nu nai zic nimic pentru ca ti-am vazut nivelul de cefalopod

          • Intelectualule care esti…
            Daca erai macar la nivelul de inteligenta al unui taximetrist, cu siguranta nu ajungeai sa lasi comentarii aici…
            Taceai, te amuzai de celelalte comentarii si iti savurai intelectualitatea de care esti asa de mandru.

          • Poate imi place…nu am zis ca sunt intelectual, doar mai inteligent ca voi :))

          • Poate asa vrei tu sa pari…
            Eu zic sa ceri si parerea altora…
            Ai sa ramai uimit cat de josnic esti

    • Cu acordul Taximetristului, pai normal daca nu e o corditura lenesa si vrea sa munceasca accepta, daca nu sta la Gara si asteapta sa pice un fraier sa-i ia 10 ron pana la Onix. Deci despre ce vorbim bai aici? Niciunu din voi nu se gandeste ca daca clientul e multumit atunci va lasa si voua ceva. Da daca ii inchizi gura asa din start 10 ron pana la Onix fara bon sau in exterior tarif dublu ca asa vrea muschii mei pai atunci o sa mori si sarac si prost.

      Reply
  11. Numai mocaa toata lumea si cand duci deconturile la sefii eu ce zic? stai ma ca azi e moca ca am carat lumea de la primarie. La pod jos de acuma sa faca sport da pe o ploaie torentiala sa se ude la pasarica si la outze!! Jegurii penale!!

    Reply
    • Deci vezi tu, problema nu e la voi si nici la noi ci la sefii aia ai vostri care isi plimba curu in X6 sau mai stiu eu ce bazaconii si voua va cer sa le duceti 250-300 RON/zi incasari minime. Pai pulea mea prietene e vina noastra ca si clienti ca sunteti fraieri si acceptati jegu` asta? Du-te frate si fa taximetrie pe cont propriu, fa 5-6 Otopeni-uri pe zi la 300 ron/drum cu o masina decenta si atunci ai sa vezi ca se poate si altfel da ce mama dracu`. Problema e ca tre sa ai si boase si ceva creier sa gandesti asa. Nu doar rachia si mufa nevestei de babardit la noapte.

      Reply
  12. Hooo, neamu’ lu’ Manivela! Mai usor cu lacrimile de crocodil! Dati bon fiscal sau factura pentru tarif exterior si nimeni nu va mai avea nimic de zis! Pai noi care nu suntem taximetristi, suntem mai fraieri si trebuie sa platim impozite pe ce muncim, in timp ce voi trebuie sa fiti scutiti?

    Reply
    • Pentru prostul de mai sus 3 martie 2016, 8:03 PM

      Nu a zis nimeni ca vrea sa fie scutit de taxe și impozite.
      Se vrea posibilitatea de a intra în normal cu un tarif de exterior ca în toate orașele normale.
      Dar numele tău ti-a sortit ce Sa-i faci

      Reply
    • Va dam ce vreti voi si factura si chitanta si bon pt exterior… Si stai linistit Ghita ca si noi platim taxe si impozite mai multe decat crezi tu…. Din exterior „a pai astia fac bani la negru au porbagajele pline” Atat va zic sa va fereasca sfantu de sus sa ajungeti sa va intretineti familiile din meseria de taximetrist… Toti sunt soferi dar nimeni nu stie defat ce riscuri si ce trebuie sa inghitim pt o paine dar asta e alt subiect…

      Reply
      • Pentru ” un taximetris” . Nu poti sa dai factura pentru ca nu ai bon. Doi la mana , nimeni nu te obliga sa faci taximetrie. E meseria pe care tu ( nu generalizez acum ) ti-ai ales-o de lene sa faci altceva sau din cauza incapabilitatii tale de a face altceva. E comod sa te sui intr-o masina si sa invarti de volan, dupa care sa te duci sa pupi un fundulet pe la Triaj sau pe Calea Feldioarei. Scuteste-ma pe mine cu lamentarile de genul ” imi intretin familia”. Fac pariu ca jumate din banii tai se duc la Magnolia pe morisca….

        Reply
  13. Si inca ceva tva impozit pe venit impozit pe profit… piese carburant cine le plateste??? Noi le platim si nu vrem sa fim bataia de joc a nimanui…

    Reply
    • Daca nu cititi ce semnati de la patron eu ce vina am? Din punctul meu de vedere, daca masina este inchiriata sau cum o luati voi de la TOD sau alte dracii de firme de taximetrie, atunci tot aia ar trebui sa se ocupe de mentenanta lor. Ca voi acceptati toate cacaturile patronilor, asta este strict problema soferilor si a faptului ca nu aveti o organizatie care sa va protejeze atat in fata patronilor cat si in fata autoritatilor locale. Asa ati reglementa si tarifele mai bine si relatiile de munca cu jegoshii cu X5,X6 sau Q7 sau ce janghinosenii d-astea au patronii vostri. Sper ca ai inteles ideea.

      Reply
  14. Stimati domni, nu ma astept ca unii dintre Dvs. sa renunte usor la practici care nu au acoperire legala. Din necunoastere, din obisnuinta sau poate mai rau – a dezinformarii.
    Pe de alta parte, chiar si o polemica ca cea de fata nu justifica utilizarea dezinformarii si a limbajului unora sub avantajul anonimatului.
    Dar nu este o problema sa clarificam lucrurile.
    Legea taximetriei, nr. 38/2003 actualizata:
    „ARTICOLUL 41
    Aparatul de taxat trebuie sa indeplineasca cerintele corespunzatoare celor doua componente ale sale, prevazute la art. 38, precum si urmatoarele cerinte:
    e)sa asigure prin programare posibilitatea de a lucra cu doua tarife, tarif de zi intre orele 6,00-22,00 si tarif de noapte intre orele 22,00-6,00, in transportul de persoane;
    ARTICOLUL 52
    (3)Principalele obligatii ale taximetristilor sunt urmatoarele:
    e)sa elibereze bonul client la finalul cursei, pe baza caruia va incasa contravaloarea prestatiei efectuate;
    f)sa nu pretinda ca plata pentru prestatia efectuata decat suma prevazuta pe bonul client;”
    Prevederea legata de tariful de exterior a fost abrogata in 2007, adica de 9 ani.
    Totodata tarifele pe care le reclamati si le stabileste fiecare operator de taxi, adica firma pentru care lucrati si careia ii predate deconturile.
    Consiliul Local stabileste doar tarifele maximale care se pot practica (L38/2003, art. 49 lit. d)) in localitate.
    In Brasov tariful maximal stabilit prin Hotararea consililui local nr. 572/20.12.2012 este de 2,2 lei/km (iar cel de noapte 3,3 lei/km).

    Reply
    • JEGULE…
      tot voi ati stabilit preturile… si de zi si de noapte…
      Cam cat crezi tu ca te ar costa o cursa pana la Rasnov cu taxiul la tarif de exterior pe timp de noapte ?

      Reply
    • AM SA TE CAUT PE LISTE LA ALEGERI DOMNULE CONSILIER LOCAL IULIAN MARA
      si cred ca nu o sa fiu singurul…

      Reply
    • Iulian. Ar trebui inasprite controalele la taximetristi, luate cateva licente pentru cei care nu corespund in punctaje ( pentru ca sunt zeci de astfel de masini ). Au avut pretentia de a mari tariful, insa servicile sunt la fel de execrabile. Zeci de soferi plini de mizerie, masini care troncane fin toate incheieturile. Astea nu sunt servicii. Plus ca …. Sfantul quartz se foloseste la greu inca…. Iar evaziunea este peste ce era.
      Asteptam cu interes stirile ….

      Reply
      • Sunt perfect deacodr cu aceste controale…si cred ca nu sunt singurul…
        Dar sa se remedieze problema autorizatiilor taxi…
        Sunt renumitele firme de taximetrie care detin monopolul in orasul Brasov, care tin autorizatiile blocate, masinile nu circula pentru ca nu au (sclavi) pentru ele… iar altii care detin masini foarte bune si ar fi dispusi sa le utilizeze in regim taxi, pentru a satisface cerintele populatiei, ar fi dispusi sa le achizizioneze la anumite preturi… pe care de ce sa intre in visteria primariei cand pot sa stea degeaba sau sa intre in buzunarul renumitilor patroni de la cele 2 firme care detin monopolul in oras

        Reply
    • Consiliul Local stabileste doar tarifele maximale care se pot practica (L38/2003, art. 49 lit. d)) IN LOCALITATE.

      Reply
    • Consiliul Local stabileste doar tarifele maximale care se pot practica (L38/2003, art. 49 lit. d)) IN LOCALITATE.
      Domnule Iulian Mara

      Reply
    • Domnule Mara… nu știu legile ca dvs… tot respectul ca le știți. Dar știu sa scriu, sa citesc, cum în alte orașe exista tarif de exterior iar la Brasov sa abrogat legea. În tara asta legiile nu sunt aceleași peste tot ?
      Și dacă tot le cunoașteți asa bine… ce se întâmplă cu o autorizație de taxi care nu o folosesc timp de 3 luni ? TOD ȘI MARTAX au mașini care au 2 ani de când nu utilizează acele autorizații… de ce nu sunt anulate ?

      Reply
      • Stimate domn Luci, nu exista legi locale valabile doar in Brasov care se abroga cand vrea unu` si altu`. Exista internet, informati-va un pic si veti vedea ca NICAIERI in legea taximetriei nu se mentioneaza ca aveti dreptul sau obligatia sa impuneti tarif de exterior.

        Reply
        • Nu avem dreptul sau obligatia sa percepem tarif de exterior…
          Dar nu avem obligatia sa te ducem pe tine in afara localitatii de unde apartinem cu autorizatia taxi

          Reply
          • Aia da, dar daca vreau sa merg la Rasnov nu merg cu taxiul sau la Bran sau la stiu eu unde. Daca chiar vreau sa merg acolo merg cu Busu ca e mai ieftin. Eu nu am mers niciodata cu taxiul in afara Brasovului. Hai sa zic maxim pana pe la Schaeffler da` in rest nu e cazul. Exista transport in comun destul de bine organizat ca sa ne permita miscarea catre locatii mai indepartate.

          • Deci solutia este sa va luati autorizatii pe mai multe orase nu-i asa ?

  15. Din partea mea sa faca si 5lei/km tariful, sau sa echivalez km cu litru de benzina, nu-mi pasa, taxiul nu e pt asistati sociali, dar sa termine cu cacaturile astea de negocieri, tocmeli si smenuri. Nu vrea sa ma simt ca la bazar cand iau taxiul, vreau sa intru, sa platesc cat zice aparatul si sa plec cu bon, atat! Nu vreau sa aud de problemele personale ale taximetristului, de problemele cu firma, cu salariile si altele.

    Nu inteleg de ce consiliul local trebuie sa plafoneze tarifele cand piata libera ar produce un pret care ar multumii pe toata lumea. Mai mult, daca tot se baga la plafonat de ce nu se implica nimeni in alte probleme pe care le-au semnalat si taximetristii, Lipsa de taxiuri intre anumite ore, nr fie prea mare fie prea mic de masini, monopolul unor anumite firme, conditiile din anumite taxiuri samd.

    Mereu caut taximetristi care merg cu cel mai scump tarif (cu exceptia garii unde stau numai indivizi tare dubiosi) si am remarcat ca s-au rarit considerabil experientele neplacute.

    Reply
  16. Domnule Iulian Mara… Fff corect ce spuneti dumneavoastra acolo dar pe mine nu ma puteti obliga sa va duc in Sacele cu tariful de pe usi pt ca in primul rand trebuie sa fiu eu deacord cu iesitul din oras… Scrie sau nu in lege Domnule Mara???? Si cu tariful acesta o sa va duc pana la indicatorul cu iesire din oras si de acolo pe jos… NU MA PUTETI OBLIGA CU ABSOLUT NIMIK!!! NICI CU CEA MAI MARE AMENDA DIN ISTORIE!!!

    Reply
    • Vezi ca Sacele e parte a zonei metropolitane daca nu cumva e chiar un cartier mai mare … Asa ca vezi ce-ti doresti. Apropo s-ar putea sa nu vezi indicatorul cu iesire din oras cand mergi la Sacele … Asa ca si info.

      Reply
      • Ai facut-o praf cu asta. Noi suntem autorizati pe orasul Brasov, Sacele este MUNICIPIU. De aici vad ca vb si tu ca multi altii doar ca va plictisiti. Autorizatiile sunt pe orase nu pe ce bati tu campii. Dar cum am spus esti prea destept pt noi deci nu mai pot continua.

        Reply
        • Deci daca eu vreau sa iau un taxi in Brasov si sa merg in Sacele nu ai voie sa mergi ca n-ai autorizatie in Sacele? Pai asta nu e problema mea stimabile. Mai ales ca distanta intre Sacele si Brasov e de exact vreo 2-3 Kilometri. Mi se pare in continuare absurd din partea dumitale sa vrei tarif de exterior pentru 2-3 kilometri si pentru faptul ca tu visezi existenta unui astfel de tarif in legea taximetriei. Asta e problema majora. Tu poti sa mergi sa faci cerere la Sacele sa iti acorde autorizatie si pe Sacele si pe Brasov si atunci n-ai mai plange atat. Tot 2-3 Kilometri raman intre Brasov si Sacele. Pe aia vrei tu sa-i bagi ca si tarif de exterior sau ce?

          Reply
          • Ma obligi tu sa te duc in sacele ?

          • Noi executam serviciul de taximetrie pe raza orasului Brasov…

          • Atunci refuzi nene daca iti cere cineva sa il duci in afara. Simplu. Ii explici ca legea taximetriei nu iti da voie pentru ca nu ai autorizatie in localitatea unde vrea el sa mearga si nu cred ca e vre-unul nebun sa nu inteleaga. E dreptul meu sa imi aleg masina cu care sa merg si e dreptul vostru sa va alegeti clientii. Eu zic ca e destul de simplu.

          • Totusi consider ca o solutie onorabila e sa ai autorizatie multipla pe localitatile limitrofe Brasovului astfel incat sa poti sa mergi si in Sacele si in Ghimbav si in Sanpetru si in Harman si in altele de genu` astfel incat sa multumesti clientul care la randu-i poate iti va multumi dandu-ti mai mult decat arata ceasu`.

          • Faza e ca legea taximetriei nu iti interzice sa faci ocazional curse in afara localitatii:
            „SECTIUNEA 2: Executarea transporturilor in regim de taxi
            Articolul 17
            Transportul in regim de taxi se poate executa numai la solicitarea clientului si pe orice traseu deschis circulatiei publice.
            Articolul 18
            In raport cu localitatea de autorizare, transportatorul autorizat poate executa transportul in regim de taxi in urmatoarele situatii:
            a)permanent, in interiorul localitatii de autorizare, la cererea clientului;
            b)ocazional, intre localitatea de autorizare si alte localitati sau puncte de interes, numai la cererea expresa a clientului, cu acordul taximetristului, avand obligatia revenirii in localitatea de autorizare dupa executarea cursei;
            c)ocazional, intre localitatea de autorizare si alte localitati de peste frontiera, la cererea expresa a clientului si cu acordul taximetristului, cu obligatia revenirii autovehiculului in localitatea de autorizare dupa executarea cursei.”

            Trebuie doar sa vrei si tu sa mucnesti.

      • Un singur exemplu iti dau si nu mai am de ce continua ca e prea mult sa gandesti. Pt Stupini care a devenit cartier al Brasovului nu cere nimeni dublu.

        Reply
  17. Iceman!!! Ești praf! Nu mai generaliza atât! Pun pariu că în mașina mea este mai curat decât pe masa de pe care mănânci tu acasă!

    Reply
    • Daca ai fi citit cu atentie comentariile mele ai fi observat ca am si specificat , ” nu generalizez „. Asa ca ” prafule ” felicitari daca ai masina mai curata decat masa mea….

      Reply
  18. Înainte d-le Iulian Mara, exista tarif de exterior pt taxiurile din Brasov ca de altfel în toate orașele mari din România și toată Europa!!!! Adică este ilegal? Asta vreți să spuneți?

    Reply
    • Nu se gaseste un „Marian Godina” si in primaria Brasov

      Reply
    • Stai linistit sa vezi ce o sa mearga ei pe jos de la indicatoarele de iesire din oras… O sa iasa seara sub influenta bauturilor alcoolice (sa nu zic beti de abia se tarasc pana la masina) din vreun restaurant club bar si o sa vrea in sacele rasnov ghimbav etc si de la indicatorul brasov la inviorare!!! :))))

      Reply
      • Vezi-ti de covrig animalule puturos…ce stii in afara de invartitul covrigului?(si ala prost)

        Reply
        • Pentru Gd asta…. Ma boule de cate ori ai avut tu nevoie de un taxi??? Ma boule crezi ca taximetria se rezuma numa la statul la volan ca zi tu ca suntem putori??? Ma boule nu judeca dak nu cunosti… Poate sunt oameni cu facultate oameni care nu au avut alta optiune de a putea duce o paine acasa…. Ma boule cand urci intrun taxi sa te gandesti ca daca sofer respectiv ar da in primul stalp si ai mori oare ar fi bine???

          Reply
          • Mai putoare…limiteaza-ti discursul ca incerci sa te depasesti si nu iti iese.Ma pis pe voi si pe facultatile voastre…v-ati ales cea mai puturoasa meserie si va credeti stapanii soselelor cand voi habar n-aveti de legi si bun simt.stai linistit ca am vazut destule accidente cauzate de „inteligenti” ca tine asa ca nu mi-e frica…si ca sa stii, cand am avut parte de vreun speedy i-am spus sa opreasca, m-am dat jos si nu am platit cursa…nu am stat sa imi puna un idiot viata in pericol.stai linistit ca va vad…va vad si la mol pe calea bucuresti cum va strangeti…numai tarani care vorbesc tare si nu zic nimic…hai salut, putoare

          • Mai sti sa spui si altceva in afara de „putoare” ?
            Cu siguranta ti-se trage de la mirosul cu care esti impregnat… gainatule…

          • Iti spun „putoare” dupa caracteristicile regnului din care provii 😉

    • In Europa iti garantez ca nu exista tarif de exterior. In Germania e vre-o 3-5 Euro pornirea si apoi 3 euro pe KM. Ideea este ca NU EXISTA TARIF DE EXTERIOR. Iar in legea taximetriei NU A EXISTAT si NU EXISTA nicio referire la tarifele de exterior. Si asa ca si cultura generala, o lege din care se abroga diverse articole nu i se sterg acele articole ci se macheaza cu ABROGAT. Iar in Legea taximetriei nu exista nicio referire la Tariful Exterior cu marcaj ABROGAT. Nu exista punct.

      Reply
      • Dragos…
        u pari un baiat mai intelligent decat noi taximetristii…
        legea spune asa…
        „Consiliul Local stabileste doar tarifele maximale care se pot practica (L38/2003, art. 49 lit. d)) IN LOCALITATE.”
        deci prin urmare nu sunt obligat sa te duc pe tine sau pe domnul consilier local in Sacela sau in Rasnov…
        atunci intervine mica intelegere… daca ea exista si din partea clientului…
        Mergem si pana in Germania daca clientul doreste…
        dam turela jos de pe masina si suntem pe strada in scop personal(odata ce ne-am inteles la pret), nu mai suntem in serviciul publica de transport local in regim de taxi…

        Reply
        • Vezi ca turela jos inseamna un contract incheiat si taxe platite deci sa nu incurcam rahatu` cu biciu`. Daca voi vedeti mica intelegere eu nu vad mica intelegere in afara orasului. Tot legea taximetriei reglementeaza si ce vrei tu sa zici cu transportul in regim de inchiriere. Mai citeste.

          Reply
          • E clar…
            Te-a facut mata degeaba…

          • Bai nene ti-am dat mai jos ce spune legea taximetriei. De ce persisti in a fi prost? Ti-am vorbit frumos si ti-am explicat ce spune legea. Nu le-am facut eu si nici mama si nici doamna ma-ta.

        • Daca nu ma crezi uite
          „SECTIUNEA 3: Executarea transportului de persoane in regim de inchiriere a autoturismului
          Articolul 25
          (1)Transportul in regim de inchiriere este serviciul de transport public de persoane, executat cu un autoturism cu conducator auto, pus la dispozitia clientului pe baza de contract pentru efectuarea serviciului, tarifat pe ora sau pe zi, cu plata anticipata a prestatiei contractate, pe baza de documente fiscale, conform prezentei legi. Transportul in regim de inchiriere se realizeaza pe orice traseu, la cererea expresa a clientului, cu obligatia revenirii autovehiculului in localitatea de autorizare dupa efectuarea transportului respectiv, conform contractului. Conducatorul auto trebuie, obligatoriu, sa detina atestat profesional si sa fie angajat al transportatorului autorizat.
          (2)Transportatorul autorizat respectiv poate executa si serviciul de inchiriere de autoturisme fara conducator auto, pe care le pune la dispozitia clientilor pe baza de contract.
          (3)Serviciul de inchiriere de autoturisme, ca serviciu exclusiv, se poate executa de catre orice operator economic inregistrat la registrul comertului in conditiile legii, pe baza certificatului de inmatriculare emis de acesta.
          (4)In cazul executarii serviciului de inchiriere de autoturisme, clientii suporta, in afara contractului, costurile carburantilor consumati, taxele de drum, de parcare, de acces, inclusiv costul asigurarii pentru daunele produse transportatorului autorizat din cauze imputabile clientului.
          (5)In cazul executarii serviciului de inchiriere de autoturisme, transportatorul autorizat sau operatorul economic, dupa caz, nu poate inchiria autoturismul daca clientul nu face dovada ca detine toate documentele valabile pentru a avea dreptul de a conduce autoturismul respectiv. Inchirierea autoturismului fara conducator auto se va mentiona expres in contractul de inchiriere, care trebuie sa contina si prevederi privind obligatiile clientului privind restituirea vehiculului.
          (6)Pentru executarea serviciului de transport in regim de inchiriere, la bordul autoturismului trebuie sa existe:
          a)copia conforma a autorizatiei de transport in regim de inchiriere, care este valabila in prezenta documentelor mentionate la art. 12 alin. (1) lit. a), c), d) si e);
          b)documentul fiscal cu regim special valabil privind plata anticipata a intregului transport contractat;
          c)contractul incheiat intre transportatorul autorizat si client;
          d)documentele stabilite conform legislatiei in vigoare privind circulatia rutiera.
          (7)Pentru executarea serviciului de inchiriere de autoturisme, la bordul autoturismului trebuie sa existe copia conforma a certificatului de inmatriculare emis de registrul comertului, eliberata, la cerere, de catre autoritatea de autorizare pentru o durata de 5 ani. Copia conforma este valabila in prezenta urmatoarelor documente sau insemne, respectiv:
          a)certificatul de inmatriculare al autoturismului cu anexa privind inspectia tehnica periodica valabila;
          b)asigurarea persoanelor si a bunurilor acestora pentru riscuri ce cad in sarcina transportatorului autorizat;
          c)asigurarea obligatorie de raspundere civila auto;
          d)contractul de inchiriere al autoturismului si documentele de plata anticipata a serviciului.
          (8)La efectuarea controlului, in cazul lipsei documentelor sau insemnelor prevazute, se aplica prevederile art. 12.
          (9)Este interzis a se executa transport in regim de taxi cu autoturisme destinate transportului in regim de inchiriere; acestea nu trebuie sa aiba in dotare aparate de taxat sau statii radio de emisie-receptie si sa nu aiba inscrisuri, insemne, dotari si accesorii stabilite pentru taxiuri, conform prevederilor prezentei legi.
          (10)Autoturismele utilizate in efectuarea serviciului de transport in regim de inchiriere sau in efectuarea serviciului de inchiriere de autoturisme trebuie sa aiba atasate, vizibil, pe coltul stanga jos al parbrizelor fata si spate, cate un ecuson realizat si eliberat in conditiile art. 11 alin. (6) si (7), pentru intreaga perioada de valabilitate a copiei conforme.
          (11)Transportatorii autorizati sau operatorii economici, dupa caz, sunt obligati ca, pe cheltuiala proprie, sa asigure clientul pentru eventualele accidente suferite de acesta in timpul transportului, pentru cauze imputabile transportatorului, respectiv operatorului economic sau, dupa caz, conducatorului autovehiculului.”

          Reply
      • Pentru prostul de mai sus 9 martie 2016, 4:20 AM

        Pai bai deșteptul ai zis ca ai mers 31 de km. În Germania cu 50 de euro.ia fa-mi și mie un calcul repejor așa cu tariful care l-am scris acuma….
        Ești o nulitate prietene

        Reply
        • 50/31 asta inseamna undeva la 1,61 EUR/Km. Deci despre ce vorbim aici? Nu vorbim de cat este tariful in Brasov ci de faptul ca tariful de interior este cel care trebuie folosit oriunde, la fel cum in Germania ai in oras 1,61 si in afara lui 1,61. Acu pricepi gogule care e ideea? Da sunt constient ca tariful curent este prea mic dar asta nu mai este problema clientilor ci a firmelor de taximetrie si a fraierilor de taximetristi care nu se pot organiza sa impuna un nivel decent pentru ei.

          Reply
        • Inca ceva, nivelul salarial in Germania e mai mare ca aici si totusi … pe cand voi vreti sa aveti 4-5-6 RON/Km la un salariu minim de 800-900 RON ?

          Reply
        • http://www.numbeo.com/taxi-fare/country_result.jsp?country=Germany

          Aici aveti o lista cu tarifele practicate in Germania. Luati vedeti si comparati. Nu exista tarif de exterior. Punct.

          Reply
  19. În toate orașele din România exista tarife de exterior… la Brasov „NU”. Asta pentru ca la Brasov după cum se știe sunt 2 mari patroni de firme de taxi care cântă cum vor în primărie și cei de acolo dansează după cum cântă domniile lor. Brasov nu este Nurmberg unde tariful este egal cu litru de combustibil și salariu este de vro 4-5 ori mai mare decât cea ce oferă „Mega Companiile” de taxi din Brașov și anume salariu minim pe economie. Sau făcut fel și fel de reguli pentru șoferi de taxi, pentru clienți nu exista reguli ? Obligații?
    Acum ceva timp în urma mi-a zis soția unuia dintre patroni de taxi asa: Dacă clienți doresc sa fie șterși la fund, șoferul are obligația de al șterge.
    Acum spun asa : Dacă clientul vrea sa i se facă s.. oral vine d-na sa i o sugă ? Eu mam angajat ca șofer de taxi nu sugaci
    Domnule Consilier…. tot respectul pentru dvs… ați făcut o școală de a-ți ajuns unde ați ajuns, dacă tot sunte-ti asa cinstit : CUM SCRIE ÎN LEGE CU AUTORITĂȚILE CE NU SUNT FOLOSITE TIMP DE 3 LUNI TREBUIE ANULATE ȘI CATE MAȘINI SUNT ÎN PARCARE LA TOD TAXI ȘI RESPECTIV MARTAX CARE NU SUNT FOLOSITE DE MAI BINE DE 2 ANI. De ce nu sunt anulate ? Dacă mai doriți nereguli va mai dau… iar pe urma mai discutam.
    Cu respect o zi buna la toată lumea

    Reply
    • Ai pus punctul pe „i” Lucian dar crezi ca se va rezolva ceva…
      Astai problema de multi ani…
      Autoritatile locale nu aud si nu vad numai ce vor ele

      Reply
    • Aici iti dau dreptate ca patronii vostri sunt cauza problemei. Solutia insa nu o puteti gasi decat la voi si la modul cum ii abuzati bulanele patroanei sau sotiei patronului in asa fel incat sa aveti un nivel de salarizare cat de cat normal. Nu mi se pare normal ca voi sa incalcati legea si sa ma abuzati pe mine doar ca sa va scoateti parleala la care sunteti supusi de patron/patroana. Taximetria se poate face in regie proprie, va puteti face sindicat sau asociatie ceva daca nu va convine munca la patron jegos. Solutii exista da` tre sa existe si capete luminate sa vada asta. Apropo de Nemti si salariile lor mari, stii de ce sunt asa mari? Pentru ca au SINDICATE care nu le ciordesc banii ci le apara interesele. Ver.di, IG Metal si multe altele. Poate nu v-ar strica si voua asa ceva.

      Reply
  20. Conducerea tarii este lasata pe mana unor retardati psihic ca imbecilul asta de Mara:nici nu ii pot adresa injuriile care le gandesc in momentul asta dar sa stii Mara baiatule ca iti incarc lada frigorifica cu carnita de la toti apropriatii mei si colegii taxi din brasov.As vrea sa faci un calcul matematic,simplu si sa ne scri daca poti face un salariu decent din 1,73km in conditiile actuale si nu mai pun sa mergi cu acelasi tarif numa la exterior,iti doresc numa bine,Mara frumosu padurii!!!

    Reply
    • La asa nume, nu e de mirare specimenul…umple-ti singur frigiderul putoare ca atata stiti

      Reply
      • Mai bine ti-ai vedea de treaba ta Gd…
        Toti cei ce ti-au citit comentariile isi pot da seama cine si cum esti…
        Infectule

        Reply
        • Vezi ca te-a luat somnul…ai facut baita de o luna?

          Reply
          • Bai Gd dak zici ca ne vezi in fiecare zi pe cal bucuresti la moll inseamna ca esti cu mult sub noi … Esti mai sclav ca scavi… Gd spala-mi masina!!! Gd umflami roata!!! Te-ai angajat acolo pe premiza „Tanar dornic de munca caut loc de munca paznic de pompa”… Nu ma mai cobor la nivelu tau!!!

          • Dar de unde ai tras concluzia ca lucrez acolo?? Ma faci sa rad…poate vii tu sa te angajezi la mine maimutoi cordit 😉 la o benzinarie alimenteaza multe persoane nu numai voi

  21. Domnu consilier problema este ca primaria si patronatul de taximetrie din Brasov sunt mana in mana.Nu vor sa faca nimic pentru noi soferii. De ce nu spuneti cetateanului ca noi suntem obligati sa ducem la firma o suma fixa indiferent daca facem sau nu suma fixata, incasarile de pe ceas sa fie cat mai mici..iar dupa ce faci „decontul” + banii de combustibil restul sunt banii care ii duci la familie. Pentru asta trebuie sa stam pe strada 12-14 ore in situatia in care avem carte de munca inregistrata cu 2 ore pe zi, trebuie sa suportam mirosurile si toti betivi pe care ii caram, riscul la care ne supunem. Si noi platim taxe si impozite..platim tva 20% .. 16% impozit pe profit. Uzura masinii.. Asigurari.. Verificari.. Mult mai multe impozite decat multi altii. Nu vrem sa inselam lumea asa cum ati spus dar vrem sa avem si noi drepturi sa fim respactati pentru meseria care o practicam si sa fim platiti cum se cuvine. In momentul de fata e mai ieftin sa mergi cu taxiul decat cu Rat mai ales cand sunt 3 persoane. Populatia ne injura dar au nevoie de noi si sau invatat sa mearga cat mai ieftin. Se urca in taxi si zic ” ia 5 lei si nu mai pune ceasu ca nam nevoie de bon ” in situatia in care cu aparatu de taxat cursa face 7 lei. Si cu asta am incheiat.

    Reply
  22. eu nu inteleg o chestie: nu va place sa jucati conform regulilor de taximetrie ? pai mergeti in alta parte ( cersit, ciordit, ce vreti voi, ce va duce capul ), daca vreti sa continuati pai sa jucati cum trebuie

    caz concret, stau la o distanta destul de mica de gara dar in anumite momente pentru ca am in familie o persoana cu handicap locomotor trebuie sa apelez la taxi. ei bine nu vreti sa stiti ca pentru 1 km trec pe la 20 de masini ca sa accepte „10 ron fara ceas” si de multe ori nu sunt 20 de masini asa ca astept si 20-25 de minute. nu va doresc sa aveti voi handicapul respectiv si sa depindeti de asemenea specimene. ma repet, din start ofer 10 ron pentru acel 1 km si tot nu vor sa se miste pentru ca „e prea aproape”

    ps. va meritati soarta 90% din voi, ca mai sunt si exceptii

    Reply
    • Nu asa se procedeaza…
      Te duci frumos la taxiu, intrebi daca este liber, daca este liber, te-ai urcat in el si ai plecat…
      Ca este vorba de 20 m sau 1 km, acel taximetrist este obligat sa te duca unde doresti…
      Si cum spui ca esti un om de omenie, nu cred ca daca sti sa vorbesti cu taximetristul, nu te va intelege si te va ajuta sa ajungi acolo unde iti doresti…
      Si inca ceva… acel procentaj pe care l-ai dat tu sa sti ca este invers… 90% sunt oameni ok.

      Reply
  23. pentru Gd asta 5 martie 2016, 12:29 AM

    Ba interlopule care esti dar de ce esti tu asa smardoi pe internet. Ia iati prieteni si dute si spuneti pct asta de vedere in fata putorilor. Aaaaa scz iti este mura in cur ca de.asta sa inventat internetul sa comenteze sclavi ca tine . Si ba pisatule si eu sunt taximetrist si va car curvele alea de neveste care se fut si o iau la muie prin cluburi si va car si pe voi libidinosilor care mirositi ca jegurile de la groapa de gunoi sambata noaptea cand iesiti din cluburi. Amarastenilor. Sau trezit doi pisati in cur care nu au tupeu sa spuna ceva in fata unui om . Ba fraiere bon iti dau cand vrea pula ta ca il fac din „jucarie” cat vrea pula mea sclavule

    Reply
    • Asta ti-e nivelul…crezi ca mi-e frica mie de niste nespalati, pai mai baiatule daca ai pus mana pe mine poti sa iti iei adio de la ea.unde crezi ca traim? Crezi ca daca imi faci mie ceva scapi nevatamat ca esti tu finul lui schumacher? Mai cocosel stai in banca ta

      Reply
    • Aaa, si pe mine nu ma cari lachita analfabeta pentru ca alcool consum rar si cand o fac are cine sa ma duca.si care cluburi? In brasov nu mai sunt cluburi sunt doar discoteci de tarani…

      Reply
  24. pentru Gd asta 5 martie 2016, 12:44 AM

    Pentru toti care in spatele tastaturii sunt gen corduneanu etc etc si in realitate ii trimit prietenele sau nevestele sa cumpere lapticul de la colt. ma pis pe voi si aici si in realitate. Baieteii cu fustite frustati si abuzati in copilarie!!

    Reply
    • Imi place ca v-ati atacat :)) am zis eu ca sunt vreun corduneanu?mai cartieristule du-te ca s-a deschis la paine…moldovean adus cu roaba

      Reply
  25. Stimati domni
    Vad ca reluati mereu aceeasi greseala.
    PRIN LEGE NU EXISTA TARIF DE EXTERIOR!
    Lege inseamna in toata Romania, nu numai la Brasov, asa cum s-a spus mai sus. Acelasi domn v-a dat si trimiterea catre lege.
    Acea prevedere legata de tariful de exterior (cu maxim 80% peste tariful normal) nu mai exista din 2007.
    RELUATI ACEEASI EROARE FARA SA CITITI LEGEA!
    Legea inseamna in toata Romania, ca atare nu exista nicaieri in tara posibilitatea legala sa se pretinda tarif de exterior. Primaria Bv si consiliul local nu au nicio competenta si nicio posibilitate sa modifice legea.
    Si pana sa va apucati iarasi de injurat, va rog faceti urmotorul calcul:
    Exemplu: Brasov-Rasnov = 25 Km.
    Total km parcursi cu intoarcere = 50 km
    Tarif client 25 Km: pornire (1,73) + 25 Km = 45 lei
    Chiar si la un consum de 7-8 l / 100 km, costul combustibilului pentru 50 km este de circa 20 lei.
    Sigur ca se adauga si celelalte costuri (salariul Dvs, amortizare si intretinere masina, decont…)
    Daca nu este rentabil, atunci FIRMA DE TAXI TREBUIE SA MODIFICE TARIFELE astfel ca costurile de intoarcere sa fie incluse.
    Conform legii, autoritatea locala (consiliul local) stabileste numai tariful maximal, care in Bv este de 2,2 lei/km ziua si 3,3 lei/km noaptea.
    Inca o data: nu exista tarif de exterior, iar daca nu sunt acoperite costurile, atunci FIRMA cu care colaborati trebuie sa modifice tarifele.
    Respect ocupatia Dvs, este necesar serviciul de taximetrie.
    Dar nu este corect si legal sa se pretinda clientului sume suplimentare fata de ce scrie pe bon. Nici nu imi pot imagina cum explica o buna parte din colegii Dvs unui turist care nu stie limba romana, ca are de plata o suma mai mare decat cea afisata de aparat. Pai nu ne facem de ras?
    Firmele la care colaborati au decis modificarea tarifelor abia acum, de curand.
    Ani de zile s-a mentinut un tarif de 1,33 lei/km.
    Rezolvarea este la firmele de taxi.
    Multe din aceste aspecte au fost deja atinse si de alti domni care au comentat.
    Consider ca un serviciu de taximetrie trebuie sa fie decent si legal.
    Toate cele bune.
    Cu stima.

    Reply
  26. … Iar in privinta celor sesizate in legatura cu licente neutilizate, ma voi documenta.
    Multumesc

    Reply
    • Doresc sa va intreb si eu ceva dmn. Iulian Mara…
      In caz de frauda si evaziune fiscala la o firma de taxi nu se impunea ridicarea tuturor autorizatiilor taxi detinute de acea firma si eliberate de catre Primaria Brasov ?
      Si daca se intampla asta unei firme mai mici, sa spunem cu 1-2autorizatii, ce s-ar fi intamplat ?

      Reply
  27. Domnule Mara va intreb de simpla mea curiozitate si banuiesc a tuturor taximetristilor banuiesc: dc alte orase folosesc inca tariful de exterior nu sunt declarate ilegal???

    Reply
  28. veniti la bucuresti sa vedeti cum taximetristii muncesc minim 15 ore pe zi sa faca planul , banii de combustibil si eventual 30-40 de lei sa duca acasa pentru ca anumiti oameni cu anumite interese mentin acest tarif jalnic de 1.39 ron din care nu ai cum sa platesti rca ul sa repari masina sa platesti impozite sa speli masina zilnic si eventual sa mai duci si acasa ceva ginditi va doar ca la 15 ore pe zi ori ani de zile lucrati fara nici un fel de zi libera acesti oameni sint obositi la maxim si reprezinta un pericol public si referitor la comentariile de mai sus ai dreptul sa te duci cu clientul in alta localitate dar nu ai dreptul sa agati clienti acolo prin urmare te vei intoarce gol asta inseaman zero profit si doar timp pierdut si daca nu faci profit cu ce mama dracu sa platesti toate de mai sus? eu ii rog pe domnii inteligenti sau smecheri care fac legile taximetriei sa faca dinsii taximetrie macar o zi si sa vada ca daca nu stii sa ti calculezi cursele in functie de multe aspecte aduci bani de acasa ca sa plimbi clienti nicaieri in lume nu exista acest tarif de cacat nici maca la drisca indiana dar nu sinteti voi de vina ci noi prostii de taximetristi care nu iesim in strada sa va gatuim nitel ca muncim ca sclavii 15 ore pe zi sa ducem 30 de lei acasa

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.